מוכנים לכל קריאה. אופנועני מד"א באשקלון

תגבור למד"א אשקלון: עוד שני אופנועים להצלת חיים

שני אופנועים חדשים מאובזרים בציוד מתקדם מצטרפים לשלושה שכבר פועלים בעיר ויתנו מענה מהיר לאירועי הצלת חיים. ראש העיר בפועל בירך אותם אמש עם הגעת האופנועים החדשים לתחנת מד"א

פורסם בתאריך: 5.6.18 11:27

     

המענה לאירועי חירום רפואיים באשקלון מקבל בימים אלה חיזוק גדול. צוותי מד"א באשקלון קיבלו אתמול תגבור משמעותי של שני אופנועים נוספים המצוידים בציוד מתקדם לביצוע החייאה ולמתן מענה לשלל פציעות ומחלות.

אופנוע מד"א בזירת תאונה קשה באשקלון. צילום: אלירם משה

שני האופנועים מצטרפים לשלושה שכבר פועלים ברחבי העיר בשנים האחרונות, כשמי שרוכבים עליהם ומוקפצים לקריאות הם חובשים מנוסים שמשמשים גם נהגי אמבולנס והתנסו במהלך המשמרות במד"א באלפי קריאות ובשלל מצבים רפואיים מסכני חיים יותר או פחות.
המטרה היא להגיע כמה שיותר מהר למקרים, שבחלקם הגדול מסכן חיים בטווח הזמן המיידי ולהעניק את הטיפול המקצועי הטוב ביותר לרבות ביצוע החייאה, הנשמה ובמקרה הצורך אף מתן שוקים חשמליים באמצעות הציוד המתקדם שבאופנועים.

כוחות מד"א באירוע שריפה

האופנוען הראשון הוא אמיר אלבז, שמתנדב במד"א כבר 27 שנה ומשמש גם חובש בסוכת ההצלה בחוף דלילה. אלבז היה האופנוען הראשון של מד"א באשקלון עוד בשנת 2006. לאחר כמה שנים האופנוע הושבת ושנים רבות הוא המתין כדי לשוב ולקבל אופנוע ולהגיע שוב למקרים מצילי חיים.

אלבז. האופנוען הראשון של מד"א אשקלון

אלבז הוא אחד הוותיקים, אך האופנוען הנוסף הוא דווקא מבן הצעירים. החובש עומרי וטורי שלפני מספר חודשים סיים את קורס החובשים בתחנת מד"א, הפך להיות נהג אמבולנס בתחנה ובמשך חודשים רבים הוקפץ עם האופנוע הפרטי שלו למקרים מצילי חיים. כעת הוא יגיע באופנוע מאובזר בציוד מתקדם להענקת שלל פעולות מצילות חיים.

עומרי וטורי. סיים קורס ותוך מספר חודשים על האופנוע. צילום: אלירם משה

 

האופנוענים, ממן וגלאם. מוכנים לצאת לכל מקרה

יחידת האופנוענים של מד"א אשקלון כוללת בתוכה את רכז היחידה, ישראל לוגסי שבקרוב יסיים קורס פראמדיקים ויהיה פראמדיק רכוב על אופנוע. אופנוע נוסף רכוב על ידי נהג האמבולנס, החובש בן טטרו שהיה המדריך של וטורי בקורס החובשים ואופנוע חמישי על ידי המתנדב הוותיק, נהג האמבולנס, רונן שונם הלוי שמתנדב למעלה מ-20 שנה במד"א, עוד מהיותו נער.

טטרו. הדריך את וטורי בקורס החובשים

כונני מד"א באשקלון מונים עשרות מתנדבים שמקבלים התראה לטלפון הנייד באמצעות אפליקציית הכוננים. במקרה שהאירוע קרוב אליהם הם ממהרים לעלות לרכב ומגיעים במכוניותיהם הפרטיות למקרים ומצילים חיים.

כונני מד"א מבצעים החייאה בטובע בשבוע שעבר בחוף דלילה. צילום: בן טטרו, דוברות מד"א

לבד מהטיפול הראשוני הם גם מכוונים את צוות האמבולנס למיקום המדויק של המקרה, מבצעים בדיקות ראשוניות וחוסכים את ההתעכבות של צוות האמבולנס כדי שיוכל לפנות את הפצוע במהירות המרבית לחדר המיון.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם הגיע אמש לתחנת מד"א בעיר וברך את אחראי התחנה זילבר ממן על המאמצים הכבירים לשפר יותר ויותר את הגעת הצוותים לכל מקרה בעיר.

גלאם ואחראי התחנה, הפארמדיק זילבר ממן

לפני מספר חודשים נפתחה נקודת הזנקה בשכונת ברנע. מידי יום מוצב אמבולנס באופן קבוע בצפון העיר ובכך מקצר את זמן ההגעה לקריאות בצפון העיר.

בקרוב יפתח בתחנת מד"א באשקלון קורס חובשים ונהגי אמבולנס נוסף. המעוניינים להצטרף מוזמנים להרשם באתר המתנדבים של מד"א.

במד"א מזכירים שוב ושוב שבכל מקרה חירום רפואי יש להתקשר למספר אחד 101.

גילוי נאות: גם הכותב הינו חובש מתנדב בתחנת מד"א באשקלון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר