אוטובוס דן בדרום. צילום: אלירם משה
אוטובוס דן בדרום. צילום: אלירם משה

שוב זה קורה: מפקח של חברת דן בדרום הותקף באוטובוס באשקלון

שוב מקרה אלימות באוטובוס שנוסע בתוך אשקלון ושוב זה כנגד מפקח נסיעה על ידי נוסע שלא תיקף את נסיעתו והיכה את המפקח באגרופים

פורסם בתאריך: 6.9.23 21:51

עדכון אחרון: 7.9.23 18:12

     

רק אתמול דיווחנו כאן על מפקחת של דן בדרום שחוותה שני מקרים אלימות ביום אחד באשקלון והיום אנחנו מדווחים על עוד מקרה אלימות כלפי פקח נסיעה (מבקר).

המקרה החמור התרחש באוטובוס קו 464 לאחר שהמפקח פנה לנוסע שלא תיקף את נסיעתו ודרש ממנו להזדהות, אלא שאותו נוסע סירב להזדהות. בתגובה לכך הורד הנוסע מהאוטובוס בתחנה. בחברת דן בדרום אומרים כי מדובר בנוסע המוכר למפקחים של דן בדרום כמי שאינו מתקף את נסיעותיו, למרות שהוזהר על כך מספר פעמים.

האוטובוס המשיך בנסיעתו, אך הנוסע הזועם לא ויתר והחליט לנקום באותו פקח נסיעה. הוא הגיע לתחנה המרכזית באשקלון ושם ניגש אל המפקח והכה אותו באגרופים בחזה. המפקח פונה לבית חולים ומצבו טוב.  התקיפה תועדה במצלמת הגוף ותועבר למשטרה, שהוזעקה למקום בנסיון ללכוד את התוקף.

"הנוסע הזה הפך לאימת הפקחים", אמר הפקח שהותקף, "אני עצמי דילגתי עליו כמה פעמים בעבר. אנחנו לא מחפשים עימותים. אבל יש גבול. לקללות כבר התרגלנו – זה קורה בכל יום, אבל אני לא מוכן לסכן את עצמי! אני לא מבין את הזלזול של המשטרה – גם כשהגיע הניידת הייתה חייב לחפש אותה, כשאני עם כאבים חזקים בבטן. אף שוטר לא ניגש לזירת האירוע. למה הם מחכים? בפעם הבאה זה לא יגמר במשטרה, זה יגמר בזק"א".

"דן בדרום משרתת מאות אלפי נוסעים מדי יום על מנת לספק תחבורה ציבורית מקצועית", נמסר מחברת דן בדרום, "גם המפקחים מטעמה מבצעים את עבודתם, אוכפים את תופעת אי התיקוף וההשתמטות מתשלום ובתגובה לכך סופגים אלימות מילולית ופיזית על בסיס יומי. אנו מצפים מגורמי האכיפה לפעול בנחרצות כנגד נוסעים אלימים בתחבורה הציבורית. הנהלת דן בדרום תמשיך להדריך, ללוות ולגבות את הפקחים והנהגים, ונלווה כל עובדת ועובד בהליכים הכרוכים בהגשת תלונה במשטרה ומיצוי הדין עם התוקפים".

אוטובוס של דן בדרום. צילום ארכיון: אלירם משה

אוטובוס של דן בדרום. צילום ארכיון: אלירם משה

מיכאל שר נציג הוועד באשקלון: בתקופה האחרונה אנו עומדים באשקלון, בפני מלחמה לחזור הביתה בשלום.זמן ההגעה של המשטרה למקום האירוע חייב להשתפר והטיפול במקרים חייב לעלות מדרגה! אנו מצפים שכבר הפנייה הזו תזכה למענה הולם. זו לא רק האלימות שפוגעת בנו, זה הזלזול במבקרים מצד מקבלי ההחלטות שמתבטא בשכר הנמוך ובסירוב להכיר בנו כעובדי ציבור. במצב הזה פלא שתיקי התוקפים נסגרים בשל 'חוסר עניין לציבור'? את הזעקה שלנו ישמעו בתשרד התחבורה. דם המבקרים והפקחים לא יהיה הפקר!".

איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "משרד התחבורה הבטיח לטפל במצוקת האלימות באוטובוסים, עליה אנו מתריעים זמן רב. לדאבוננו הפתרונות שמציע המשרד אינם רלוונטיים- מה יועיל "כוח משימה" באוטובוסים, כשמרבית התוקפים מכים ונעלמים? נדרשים מאבטחים בקווים מועדים לפורענות, יש לכך תקצוב, והכרה בעובדי התח"צ כעובדי ציבור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר