תרבוטון לאחר ההצתה
תרבוטון לאחר ההצתה

הפרקליטות דורשת שנתיים וחצי מאסר לחשמלאי שהצית את חנות תרבוטון באשקלון

שנתיים וחצי לאחר ששרף כליל את החנות המיתולוגית במדרחוב, צפוי בית המשפט לגזור בשבוע הבא את עונשו של מימון ביטון מאשקלון. סנגורו דורש להתחשב בו ולגזור עליו עבודות שירות. "אני מצטער, אמר ביטון בבית המשפט

פורסם בתאריך: 19.1.22 19:14

     

ביום שני הקרוב צפוי להינתן גזר הדין של החשמלאי מימון ביטון, בן 60, מאשקלון שהודה והורשע בהצתת החנות המיתולוגית תרבוטון במדרחוב באשקלון בשנת 2019.

ביטון הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון, בו תוקן כתב האישום כך שנמחקה הכוונה להצית את החנות ונכתב שהוא התכוון להצית את הדלפק בלבד.

מימון ביטון. מתוך פייסבוק

מימון ביטון. מתוך פייסבוק

על פי כתב האישום, ביום שישי בערב, 16 באוגוסט 2019, בעקבות סכסוך כספי בין ביטון לבין משה חורי הבעלים של תרבוטון, הגיע ביטון עם ג'ריקן של דלק למדרחוב. הוא התקרב לחנות וכשראה אנשים חולפים שם הוא התיישב על ספסל והמתין שהם ילכו. כשזה קרה הוא נכנס לחנות אותה פרץ קודם לכן, שפך את הדלק על הדלפק בכניסה והצית אש.

צפו בביטון ממצלמות האבטחה:

כתוצאה מזה נשרפה כליל החנות המיתולוגית, שהייתה עמוסה בציוד לקראת החזרה לבתי הספר. גם חנויות סמוכות נפגעו מהשריפה. בעלי החנות סיפרו אז על נזק במיליוני שקלים שלא היה מבוטח. כעבור שנה הם פתחו את החנות החדשה במיקום אחר.

תרבוטון לאחר ההצתה

תרבוטון לאחר ההצתה

תרבוטון לאחר ההצתה

במסגרת הסדר הטיעון, הצדדים לא הגיעו להסכמה לעניין העונש שייגזר על ביטון שכאמור הודה והורשע בהצתה. לאור זאת בפרקליטות הגישו את טיעוניהם לעונש והם דורשים להחמיר. "המעשים שיוחסו לנאשם ובהם הודה, מלמדים על הלך רוחו הסוער והתוקפני, וכן על התנהגות משוללת כל רסן", כתב עו"ד לואי עזאם מפרקליטות מחוז דרום, "הנאשם העז לשלח אש בבית עסק הנמצא בטבורה של עיר, תוך התעלמות מוחלטת מהנזק שעלול להסב הן לבית העסק עצמו, הן לעסקים הסמוכים והן לעוברי אורח הפוקדים את המקום וסביבתו".

לאור זאת דורשים בפרקליטות לגזור על ביטון עונש של 30 חודשי מאסר, מאסר בפועל וכן פיצוי לבעלים של תרבוטון.

מנגד, סנגורו של ביטון דורש לגזור עליו עונש של עבודות שירות בלבד ומסביר מדוע יש להקל בעונש: "הנאשם גמר בליבו להצית את דלפק הקופה בחנות, ויש לכך חשיבות כי הוא לא רצה להצית את החנות ולגרום נזקים להכל, הכוונה שלו הייתה לשדר איזה איום לבעל החנות שהוא רציני, ולכן הוא שופך בנזין רק על הדלפק של הקופה… הוא בא לעשות רק נזק קטן ובסופו של דבר כל החנות נשרפה כליל… בשעות הערב ביום שישי, זה המועד שהנאשם בחר בו כי החנות סגורה וכי בכל סביבותיה החנויות סגורות, הנאשם במובהק לא רוצה לפגוע באנשים חפים מפשע, אלא רק באמת לעשות את אותו נזק מקומי".

עוד אמר סנגורו כי יש להתחשב במצבו הרפואי של ביטון וכן בעברו הנקי. גם ביטון עצמו הביע חרטה בבית המשפט ואמר: "אני מצטער. פגעתי במשפחה, באנשים… אני כל החיים עזרתי".

גזר דינו כאמור, יינתן ביום שני הקרוב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר