לאון רמנטוב וניקיטה זסקו
לאון רמנטוב מימין וניקיטה זסקו משוחח עם עורך דינו

העדויות של החברות, והדם בכפפה: כך נבנה התיק נגד הנאשמים ברצח שניר בוחבוט

לאון רמנטוב וניקיטה זסקו, בסך הכל בני 19, מואשמים כי רצחו את שניר בוחבוט ופצעו קשה מאוד את אופיר ברנס. כתב האישום מגלה כי היעד לחיסול היה דווקא אופיר ברנס ששרד את האירוע. שניר בוחבוט נרצח כי היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון

פורסם בתאריך: 28.5.21 12:15

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד לאון רמנטוב וניקיטה זסקו, בני 19 מאשקלון, המייחס להם ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס לביא, השניים הם חלק מכנופיה (מדובר בכנופיה הקווקזית באשקלון) אשר הסתכסכה עם אופיר ברנס, תושב אשקלון בעל עבר פלילי ומזוהה עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני. על רקע הסכסוך הוחלט לרצוח את ברנס. לצורך כך הצטיידו השניים באקדח 9 מ"מ וגרזן.

ביום הרצח, 11 באפריל השנה, הגיע ברנס יחד עם בן דודו שניר בוחבוט לרחוב רבי עקיבא בעיר, שם מתגוררת חברתו של ברנס. הוא עלה לביתה ולמטה המתין בוחבוט.

שניר בוחבוט

שניר בוחבוט

במקביל, הגיעו רמנטוב וזסקו ברגל למקום ותצפתו לעבר הבניין, כשהם נושאים עליהם את האקדח והגרזן וכשפניו של זסקו רעולות ורק עיניו נראות. כעבור מספר דקות ירד ברנס מהבניין אל הרחבה וחבר לבוחבוט שהמתין לו. מיד התקרבו השניים כשבידיהם האקדח והגרזן. ברנס ובוחבוט זיהו אותם מיד והחלו לרוץ לאורך רחבת הבניינים על מנת להימלט מהם ואף ניסו לפתוח את דלת אחת הכניסות לבניינים, אך ללא הצלחה.

זירת הרצח

הרחבה בה בוצע הרצח

בשלב הזה התקרב רמנטוב וזסקו  וירו לעברם 4 כדורים, היכו בראשיהם באמצעות הגרזן ולאחר מכן נמלטו מהמקום.

כתוצאה מהמעשה נפצע בוחבוט באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים "ברזילי". ברנס נפצע באורח קשה, משני קליעים שפגעו בכפתו וברגלו וכן ממכות הגרזן בראשו. הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים "סורוקה", שם עבר מספר ניתוחים.

אופיר ברנס

אופיר ברנס

מיד לאחר מכן, החלה חקירת משטרה, על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש, שהביאה לאיתורם של החשודים בדירת מסתור באשדוד. שם אותרו חברים בכנופיה הקווקזית המקומית אשר במשטרה רואים אותה מונהגת על ידי העבריין ישי חנוכייב. בדירה נעצרו 12 איש, רק שישה מהם הובאו להארכת מעצר ולבסוף נותרו רמנטוב וזסקו במעצר כחשודים המרכזיים.

המשטרה החלה לאסוף ראיות וכבר מהקליעים שנאספו בזירה התברר כי מדובר בכלי נשק שירה באירוע ירי אחר באשקלון.

במשטרה גם איתרו התכתבויות של רמנטוב וחברתו בנושא הרצח, ובמשטרה גבו ממנה עדות. היא סיפרה בעדותה כי רמנטוב הגיע אליה כעשר דקות לאחר הרצח, היה מאוד לחוץ, שבר את כרטיס הסים שלו, שוחח עם זסקו בשיחת וידאו ושאל אותו אם יצא כבר מהעיר ולאחר מכן שוחח מהטלפון שלה עם אביו שהגיע לקחת אותו. לאחר מכן, כך היא העידה, לא הצליחה להשיג אותו וכשכן תקשרו באמצעות מספרים אחרים או בישומונים שונים הוא התוודה בפניה שהיה מעורב באירוע, שהחזיק בנשק וירה לעבר ברנס כמו כן סיפר לה שזסקו היה עימו ושזסקו היה עם גרזן איתו הכה בבוחבוט ובברנס.

לאון רמנטוב

אלא שבת הזוג לא החזיקה זמן רב בעדות הזאת ובעדות הבאה שלה היא כבר חזרה בה, אלא שבמשטרה כבר השיגו שיחות שלה ושל רמנטוב מהאזנות סתר שבה הוא משוחח עמה על הרצח, על העונש הצפוי לו ושגם חברתו של זסקו יודעת מכך ושצריך להיזהר ממנה. בשלב הזה, ברה בת הזוג לשמור על זכות השתיקה.

גם אמה של בת הזוג אישרה חלק מהעדות הזאת וסיפרה כי רמנטוב הגיע אליהם לאחר הרצח ואישרה שאביו הגיע לקחת אותו. גם האב סיפר זאת במשטרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המשטרה הגיעה לראיות נוספות כמו הודעותיה של חברתו של זסקו שבהודעות הללו היא מספרת כי הוא התוודה בפניה שרצח את בוחבוט ופצע את ברנס וסיפר לה כי הוא החזיק בגרזן ואילו חברו רמנטוב החזיק באקדח. כמו כן, החברה מספרת על אירוע שארע מספר ימים לאחר הרצח שבמהלכו זסקו ורמנטוב הגיעו לאסוף אותה, לקחו אותה למקום באשקלון, שם רמנטוב עטה כפפות, יצא מהרכב וחזר עם אקדח ואילו זסקו דרש ממנה למחוק מהטלפון כל התכתבות ביניהם.

ניקיטה זסקו בבית המשפט

לאורך החקירה הוחזק רמנטוב בתא מעצר בתחנת משטרה ולתאו הוכנס מדובב שהצליח לגרום לו להודות במעשה. רמנטוב נכנס לאחר מכן לחקירה, הודה במיוחס לו, אך טען שעשה את הכל לבדו. הוא אף הוביל למקום בו לטענתו השליך את הנשק, אלא שהנשק לא נמצא אך נמצאו שם כפפות שלטענתו שייכות לו ושימשו אותו לרצח, בכפפות נמצאה טיפת דם ממנה הופק דנ"א השייך לו וכן נמצאו עליה שרידי ירי. לאחר מכן הוביל רמנטוב את החוקרים לזירת הרצח וביצע שם שחזור ובסופו של יום אף הוביל למקום שבו זרק את הטלפון שלו, אלא שהטלפון גם לא נמצא.

במשטרה ביצעו לו תרגיל חקירה והפגישו אותו עם אמו ושם האזינו להם ושמעו את רמנטוב מספר לאמו כי הוא הודה בפני השוטרים על החלק שלו.

זירת רצח שניר בוחבוט

זירת רצח שניר בוחבוט

אלא שלמחרת חזר בו רמנטוב מהודאתו וטען כי שודל להודות על ידי המשטרה שלחצה עליו ואת פרטי החקירה ידע לספר מהלחשים ברחוב ומדברים ששמע במסדרונות של המשטרה או מהחוקרים. מהשלב הזה הוא החל לשמור על זכות השתיקה.

מנגד, זסקו הכחיש את המיוחס לו בחקירותיו ובהמשך שמר על זכות השתיקה.

בפרקליטות הגישו בקשה לעצור את השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, זאת לאור המסוכנות שלהם. "הגיעו אל רחוב בו שהו אופר ברנס וכשהבחינו בו יחד עם המנוח ירו לעברם ארבע יריות והיכו בהם פעם אחר פעם בראשם באמצעות הגרזן, כל זאת עשו בדם קר, באור יום, באמצע העיר ליד מבנה מגורים. התנהגותם זו, שנעשתה בטבורה של עיר, בכניסה אל בניין מגורים, בשעות הערב ולעיני עוברים ושבים מלמדת על תעוזה ומסוכנות גבוהה", נכתב בבקשה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר