שניר בוחבוט וזירת הרצח
שניר בוחבוט וזירת הרצח

עם אקדח וגרזן: חשוד מרכזי הודה ברצח שניר בוחבוט, שיחזר וחזר בו

התפתחות מפתיעה בתיק הרצח של שניר בוחבוט, בחודש שעבר באשקלון. לאון רמנטוב, אחד משני החשודים ברצח, הודה ושחזר את המעשה, אך לאחר מכן חזר בו וטען כי הופעלו כלפיו מניפולציות רגשיות מצד החוקרים

פורסם בתאריך: 24.5.21 09:58

     

כבר 34 ימים ששני החשודים המרכזיים ברצח שניר בוחבוט ופציעתו של אופיר ברנס נמצאים במעצר. מחשש לשלומם של השניים, לאון רמנטוב וניקיטה זסקו, הם נמצאים בתאי מעצר בתחנות משטרה שונות ולא בבתי מעצר של השב"ס.

במהלך ימי המעצר, הוכנס לתאו של רמנטוב מדובב מה שהוביל לבסוף לחילוץ הודאה ממנו ברצח ואף לשחזור המעשה. הוא הודה רק בכל הנוגע לחלקו בפרשה ולא לחלקם של אחרים. הוא סיפר כי הרצח בוצע באמצעות יריות אקדח וכן באמצעות מכות גרזן מה שמתיישב עם הראיות הפתולוגיות שבידי המשטרה.

בשלב כלשהו, במהלך השחזור, הוא אף הצביע על המקום שבו לדבריו נמצא האקדח, אלא שלאכזבת החוקרים באותו המקום לא נמצא אקדח אלא רק כפפות. רמנטוב סיפר לחוקרים כי הכפפות האלה שימשו אותו בזמן הרצח. חוקרי ימ"ר לכיש שלחו את הכפפות לבדיקה וגילו בהם שרידי ירי וכן DNA של רמנטוב.

הבלשים מחפשים ראיות בזירה

הבלשים מחפשים ראיות בזירה

יחד עם זאת, החוקרים לא מצאו עדיין את האקדח, את הגרזן ואת הבגדים שלבש בזמן המעשה.

בהמשך כאמור, הוא חזר בו מהעדות הזאת ואמר כי החוקרים הפעילו כלפיו מניפולציות רגשיות, אחרי שהיה זמן רב בבידוד. "זה לא סתם שהודיתי ואמרתי הכל", הסביר רמנטוב בבית המשפט, "לפני שאמרתי את זה הוא אמר לי שאני יכול לראות את אמא שלי ולחבק אותה ואני רציתי לעשות את זה".

אמו אף אישרה שהיא הובאה לתחנה לפגוש אותו, אך סיפרה כי הוא התנהג מוזר "כאילו הוא בערפל". היא גם סיפרה כי השוטרים אמרו לה שבנה "עשה צעד משמעותי ואל תעשי לו נו נו, תעודדי אותו".

אופיר ברנס

חזר להכרה ומסר עדות. אופיר ברנס

כנגד החשוד המרכזי השני, ניקיטה זסקו, מחזיקה המשטרה בתכתובות בינו לבין בת הזוג שלו וכן בתכתובות בין בת הזוג שלו לאחרים, שלדברי המשטרה קושרות את זסקו לרצח.

זסקו מצידו טוען כי בהתכתבויות הללו אין דבר מפליל כלל, "הסיבה שאני נמצא כאן היא ההודעות שלי עם החברה שלי. חוץ מזה שום דבר לא קושר אותי לזה", אמר זסקו בבית המשפט והוסיף: "אני רוצה להגיד שההתכתבות הזו היא בנושא שונה לגמרי. אין שם, בהודעות שום כוונה לאירוע רצח, או משהו כזה, ולכן אני פונה ישירות לבית המשפט, ואני סומך עליו, כי אני מאמין לבית המשפט ולא סומך על המשטרה".

אלא שבידי חוקרי המשטרה יש ראיות נוספות כנגד זסקו, אחת מהן זה איכון של הטלפון הסלולרי שלו בזירה בזמן הרצח וכן עדות של עדה ממנה עולה כי הוא "נטל חלק מרכזי ופעיל בעבירת הרצח", לדברי המשטרה.

זירת רצח שניר בוחבוט

זירת הרצח

אתמול, התקיים דיון בהארכת מעצרם של השניים בבית משפט השלום באשקלון. מאחר ועברו למעלה מ-30 יום במעצר, הציגו החוקרים אישור של היועץ המשפטי לממשלה להמשך הארכת מעצרם של השניים.

השופטת רבקה שוורץ האריכה את מעצרם של השניים בשלושה ימים נוספים. מחר יתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרם.



תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר