יואל דוידי בבית המשפט
יואל דוידי בבית המשפט

משפט שמעוני: הפרקליטות שוקלת לערער על העונש של דוידי

ימים ספורים לפני שהתחילו לרצות את עבודות השירות שהוטלו עליהם, הגישה הפרקליטות בקשה לעיכוב ביצוע העונש שהוטל על יואל דוידי ומשה פונטה בפרשת שמעוני. הם לא יתחילו בריצוי בעונש כפי שתוכנן ביום ראשון. וגם: איך הפרקליטות סותרת את עצמה בבקשות שהגישה לבית המשפט

פורסם בתאריך: 18.2.21 13:25

     

לפני כשלושה שבועות, ניתן גזר הדין בתיק של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני. על איתמר ועופר שמעוני נגזרו עונשי מאסר, אך על הנאשמים האחרים, יואל דוידי ומשה פונטה נגזרו עונשים של עבודות שירות.

כזכור, יואל דוידי הורשע במתן שוחד בגובה 150 אלף ש"ח ואילו פונטה הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים בצוותא בגבוה של כחצי מיליון ש"ח. דוידי היה אמור להתחיל ביום ראשון את עבודות השירות בכפר הנופש באשקלון ואילו פונטה היה אמור להתחיל את עבודות השירות בדואר באשדוד. כעת הגישה הפרקליטות בקשה לעיכוב ביצוע העונש של השניים.

משה פונטה בבית המשפט

משה פונטה בבית המשפט

בנוגע לדוידי, הוגשה בקשה המוסכמת גם על הסנגורית של דוידי לעיכוב ביצוע העונש. על פי הבקשה, הפרקליטות טרם הכריעה בשאלה אם יוגש ערעור בעניין של דוידי, "הנושא נבחן בימים אלו על ידי הגורמים הרלוונטיים", נכתב בבקשה.

עוד נכתב כי אם דוידי יחל בריצוי העונש הדבר יפגע באפשרות לערער, על גזר הדין. לכן הפרקליטות ביקשה, כאמור בהסכמת הסנגורית של דוידי, לדחות את תחילת ריצוי עבודות השירות לתאריך 9 במרץ.

עד המדינה, חוסה לימברק

עד המדינה, חוסה לימברק

בנוגע לפונטה, נמסר כי הפרקליטות מתכוונת לערער על הזיכוי של פונטה ושמעוני מעבירה של שוחד באישום בו נטען כי פונטה קיבל 100 אלף ש"ח מאיש העסקים גבי מגנזי באמצעות הנהג שלו, עבור איתמר שמעוני. כזכור, הנהג של מגנזי, חוסה לואיס לימברק, הפך לעד מדינה וסיפר כיצד העביר את הכסף לפונטה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בבקשה נכתב כי אם יתקבל הערעור בנושא הזה, הפרקליטות תדרוש להחמיר בעונשו "כך שייגזר עליו מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, וזאת בהתאם לענישה הנהוגה בעבירות שוחד". המשפט הזה בבקשה, די סותר את ההתלבטות של הפרקליטות בנוגע לערעור של דוידי שכאמור הורשע בעבירת שוחד אך נגזרו עליו עבודות שירות.

במקרה זה, הבקשה היא לדחות את תחילת מועד עבודות השירות של פונטה עד להכרעה בערעור. השופט בני שגיא קיבל את הבקשה בשלב זה וביקש את תגובת הסנגור של פונטה ובמידה שהאו יתנגד, אז יתקיים דיון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר