איתמר שמעוני היום בבית המשפט
איתמר שמעוני היום בבית המשפט

התגובות לגזר הדין – שמעוני: "יום קשה"; הפרקליטות: "מסר לאנשי הציבור"

עם צאתו מבית המשפט הגיב איתמר שמעוני ואמר כי מדובר בעונש כבד. בפרקליטות אומרים כי גזר הדין הוא "פרק מאוד חשוב במלחמתנו בשחיתות הציבורית"

פורסם בתאריך: 24.1.21 19:18

     

מוקדם יותר היום, גזר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, עונש של 4 שנות מאסר וקנס של 400 אלף ש"ח על ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני. שמעוני כזכור, הורשע בעבירה של קבלת שוחד שוחד בגובה 150 אלף ש"ח, הפרת אמונים בקבלת כחצי מיליון ש"ח, הלבנת הון ועבירות מס.

עם צאתו מהדיון אמר שמעוני: "אני מרכין ראש בפני בית המשפט, את מה שיש לומר נאמר בבית משפט העליון. נלמד את גזר הדין. כמו שאני מרכין את הראש בפני בית המשפט, אני גם מרים את הראש ופניי צופות לבית המשפט העליון. לא ציפיתי לעונש הזה, אבל לא תמצאו ממני גינוי על בית המשפט, אני לא מאלה שמגנים את הדמוקרטיה ומערכת החוק. אני מגנה את זה, גם ביום שקשה עבורי. יש בית משפט, המחוזי קבע עונש כבד, אגיש לעליון ערעור ואני מאמין שבע"ה יהיה בסדר".

הוא נשאל על מה שעבר עליו מתחילת הפרשה והשיב: "זה קשה מאוד וקשה מנשוא, זה ילדים קטנים ואישה, זה לחיות את האווירה הזאת כל השנים. מאוד מאוד קשה אבל אני מאמין שלסיפור הזה יהיה סוף טוב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סנגורו, עו"ד שרון נהרי הודיע: "אנחנו עומדים להגיש ערעור לבית המשפט העליון, יש לנו טענות רבות וכבדות משקל, במיוחד בפן הראייתי ואנחנו סבורים שאיתמר כמו שהוא זוכה מחלק ניכר מהאישומים, כך יזוכה מכל האישומים ובית המשפט העליון יזכה אותו ולחילופין יקל בעונשו".

עו"ד עמיר ג'ורג'י, סנגורו של משה פונטה שנגזרו עליו 9 חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 120 אלף ש"ח, טען כי העונש הוא חמור מדי, "יש לנו הרבה טענות לאיך התנהל ההליך הזה ואיך הפרקליטות ניהלו אותו, על היושרה שהם הם ניהלו אותו ועל השופטת. כנראה שנערער, לא תהיה לנו ברירה, אנחנו לא מרוצים מרמת הענישה, חשבנו שהעונש צריך להיות בערך מחצית ממה שהוא קבע".

התובעות בתיק מטעם פרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, עורכות הדין, הילה גבאי וקרן צבירן מסרו בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע באופן חד וברור שיש להוקיע את עבירות השחיתות השלטונית ולעקור אותן מן השורש. גזר דין של 4 שנות מאסר בפועל, הינו גזר דין משמעותי ומהווה מסר לאנשי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר והסמכויות שניתנו להם כדי לקבל טובות הנאה אישיות והוא מהווה פרק מאוד חשוב במלחמתנו בשחיתות הציבורית".

לגבי הגשת ערעור, הן ציינו כי כבר הוגש ערעור בנושא של עו"ד שרון מילר ולגבי השאר הן ילמדו את גזר הדין ואז יחליטו.

בנוגע לגזר הדין של יואל דוידי, על תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות, הן הגיבו: "אנחנו חשבנו שהענישה צריכה להיות חמורה מזה, חשבנו שהרף התחתון הוא מאסר בפועל, בית המשפט חשב אחרת. אנחנו נקרא את הנימוקים שלו ונחליט בהמשך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר