רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"קפאתי באותו הזמן": רופא בכיר מאשקלון הורשע במעשי סדום במטופל

הנוירולוג הוותיק, ד"ר ליאור וולצ'ק, הורשע בכך שביצע שני מעשי סדום במטופל שהגיע אליו. תחילה ניסה להכחיש זאת, אך בהמשך, לאחר שהתברר כי תועד במצלמה נסתרת, אמר כי מדובר היה ביחסים בהסכמה. הסיפור פורסם לראשונה ב"כאן דרום"

פורסם בתאריך: 10.1.21 13:54

     

ד"ר ליאור וולצ'ק, נוירולוג ותיק מאשקלון, הורשע בכך שביצע שני מעשי סדום במטופל שהגיע לקליניקה שלו וכן בביצוע מעשים מגונים. להגנתו טען ד"ר וולצ'ק כי המעשים נעשו בהסכמה של שני הצדדים ואף טען כי זה היה טעות מצידו לעשות את הדברים במרפאה. הסיפור נחשף ב"כאן דרום" ולקראת הפרסום הוציא ד"ר וולצ'ק צו איסור פרסום על שמו, בהמשך אישר בית המשפט לחשוף את השם של הרופא הבכיר.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ד"ר וולצ'ק אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), ד"ר וולצ'ק קיבל מטופל במרפאתו. המטופל סיפר לו כי הגיע בעקבות תאונת דרכים וכי מאז הוא סובל מכאבים בגבו. הרופא שאל אותו אם יש לו ריח בזרע והמטופל השיב בשלילה. לאחר בדיקה במפשעותיו של המטופל ובגבו, נקבע לו תור נוסף.

הפרסום ב"כאן דרום" ביוני השנה

הפרסום ב"כאן דרום" ביוני השנה

המטופל הגיע והתבקש לפשוט את מכנסיו ולשכב על גבו. לאחר שעשה זאת, ביקש ממנו ד"ר וולצ'ק לשכב על בטנו, הוריד את תחתוניו ונגע בישבנו ובגבו תוך שהוא מציין שהבדיקה קצת לא נעימה.

בסיום הבדיקה אמר לו הרופא כי לצורך אבחנה מדויקת עליו להגיע למרפאה אחרת, ששם ישנו ציוד רפואי מיוחד לשם כך. לאחר שהגיע, הורה לו הרופא להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו. הרופא החל למשש את גבו של המטופל, הפשיל את תחתוניו, עטה כפפה על ידו וביצע במתלונן מעשה סדום שלא בהסכמתו, תוך שהוא גורם לו לכאבים.

הרופא שאל את המטופל אם כואב לו, והוא השיב בחיוב ושאל את הרופא: “מה אתה עושה?”. הרופא השיב לו שאין לו מה לדאוג, וכך ניתן לאתר את הבעיה. המטופל ביקש ממנו להפסיק, והרופא עשה זאת רק לאחר כמה שניות.

“כנראה שלא גמרת הרבה זמן”

בהמשך הגיע המטופל למרפאתו של הרופא וביקש להיכנס אליו לאור מצוקת תורים. הרופא נעתר וביקש כי ימתין, וכעבור זמן מה נכנס המטופל לחדרו של הרופא לצורך בדיקה והלין בפניו כי כאבי הגב שלו מתגברים.

כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם אמר הרופא למטופל להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו, והוא עשה זאת. הוא בדק את גבו וביקש ממנו להתהפך על גבו, והמתלונן עשה כן.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום, ביצע הרופא במטופל מעשה סדום ומעשים מגונים שלא בהסכמתו, בכך שהפשיל את מכנסיו של המטופל, נגע באיבר מינו ואף הכניס אותו לפיו, תוך שהוא מסתיר את פניו של המתלונן באמצעות ידו. "אמרתי לו, ד"ר שורף לי, מה קרה, מה עשית?", העיד המתלונן, "וגם כשהתיישבתי אתו אמרתי לו, ד"ר שורף לי, מה זה? ואז הוא אמר לי, לא גמרת הרבה זמן ואני לא הבנתי מה הוא מקשר את זה אחד לשני…". לאחר מכן הורה לו הרופא להתלבש.

המטופל, שהבין כי הרופא לא בדיוק מטפל בו מבחינה רפואית, התייעץ עם עורך דין ולמפגש הבא עם הרופא הוא הגיע מצויד במצלמה נסתרת כדי לתעד את המעשים. במפגש הבא במרפאה המטופל נכנס לחדרו של הרופא, נשכב על המיטה. הרופא בדק את גבו, הורה לו להפשיל את מכנסיו ושאל אותו אם “הפיפי תקין”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעוד המטופל שוכב על גבו, הוריד לו הרופא את מכנסיו ואת תחתוניו ושוב הכניס את איבר מינו של המטופל לפיו. "אני קפאתי באותו הזמן ונכנסתי לרעדות עם עצמי… אמרתי לאשתי שאני לא יודע אם דמיינתי שזה קרה לי או שזה לא קרה לי, אני לא מאמין בכלל האם זה קרה לי או לא קרה לי? כי הוא עשה את זה בצורה כזו ש, איך אומרים? בכזאת מומחיות", העיד המטופל לאחר מכן.

המטופל ההמום תהה ושאל מה עשה לו הרופא והאם זה חלק מהבדיקה. הרופא אמר לו להתלבש ושיקבע לו תור למרפאה באשקלון, כדי שיסייע לו בקבלת אחוזי נכות אף שהבדיקה יצאה תקינה.

על פי כתב האישום, שאותו הגישה עו”ד ליאת לוי סיגל, בשל מעשים אלו סבל המטופל מאובדן תיאבון וקושי להירדם. "בעצם כל הפעמים שבאתי אליו… זה לא היה כי באמת אולי יש לי בעיה איזו בעיה כלשהי, ככה מתברר, זה כי אולי הוא, איך אומרים? שהוא תפס פה איזה קורבן, שאולי הוא רואה פה בחור דתי, חרדי, אני לא יודע מה, שנראה איזה פשוט כזה ושהוא יכול לחגוג עליו ויכול, לא יודע מה…".

הרופא טוען: הכל בהסכמה

בתחילה הכחיש הרופא בחקירתו חלק מהמעשים אך לאחר שצפה בתיעוד אמר "לדעתי אני עשיתי את זה לפי בקשתו", וכשנשאל מה עשה השיב: "בא בחור דתי ואמר לי אני רוצה לגמור תעזור לי…" ובהמשך הסביר: "לא שומעים אותו ולא רואים בסרטון שהוא התנגד לרגע, כי זה היה לפי בקשתו. אדם שלא רוצה את זה קם והולך. היה לי חבל עליו, הוא בחור דתי חרדי, ואמר לי שאסור לו לעשות את זה לבד".

רופא וחולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

רופא וחולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

עוד הוסיף הרופא וסיפר "הבחור התחיל לחזור אלי וממש רדף אחרי זה, הגיע בלי תור ואמר לי דוקטור תעזור לי להשתחרר, הגיע למרפאה… אני רואה שכל הזמן שהוא מגיע אלי הוא כאילו מחכה כמו נרקומן שמחכה לנרקוטיקה…", אך הסביר כי עשה זאת כי חשש שהמטופל יתאבד בשל המצוקה.

לדבריו, כשהמטופל שב אליו וביקש כי ישחרר אותו שוב כמו בפעם הקודמת, הוא טעה כשלא דחה מיד את בקשתו: "לא אמרתי כלום וזו הייתה טעות חיי, כי פה בשום פנים ואופן לא הייתי צריך להסכים לשום קשר אתו בעצם במרפאה… אבל זו הטעות שלי ואני יודע שזו הטעות שלי, שבעצם לא אמרתי לו כלום, לא גירשתי אותו מהחדר, לא צעקתי עליו…".

ההרשעה

גם שופטי ההרכב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע צפו בסרטון וראש ההרכב, השופט אהרון משניות כתב על בהכרעת הדין, כי לאחר שצפה צפייה מדוקדקת הוא מתקשה למצוא תימוכין לטענה של ד"ר וולצ'ק כי הדבר נעשה ביוזמתו ולפי בקשתו של המטופל, "נהפוך הוא: הדו שיח שמתועד בסרטון, בין הנאשם ובין המתלונן, לאחר האקט האוראלי שביצע בו הנאשם, אינו נשמע כחילופי דברים בין שני בגירים שמקיימים קשר מיני להנאתם, והרושם שמתקבל מהדיבור בלחש ובנימה האפולוגטית של הנאשם, שנלווה לו חיוך של מבוכה, הוא כי מדובר באדם שנתפס בקלקלתו, ומנסה להסתיר את מעשיו ולתת להם איזשהו הסבר מניח את הדעת להבנתו".

בהכרעת הדין נכתב כי השופטים אינם מקבלים את גירסתו של ד"ר וולצ'ק שהיא גירסה שנבנתה לאורך הזמן החל מהחקירה הראשונה בה הכחיש את הטענות נגדו, וכתב כי ד"ר וולצ'ק "עדכן את הגרסה שלו מעת לעת, לאו דווקא מתוך הצמדות לאמת, אלא מתוך ניסיון לבנות את הגרסה הכי נוחה מבחינתו, בהתאם לראיות שנחשפו בפניו במהלך החקירה ולאחר הגשת כתב האישום. עוד בולט כי בגרסתו הכבושה, ניסה הנאשם להקצין ולהגזים את התנהגות המתלונן, להציגה כשהתנהגות מינית ביזארית ומוגזמת, הן כדי להשחיר את פניו, והן כדי להסביר מדוע לכאורה השתכנע ונפל ברשתו של המתלונן".

בסופו של דבר הורשע ד"ר וולצ'ק בשני מעשי סדום ועבירה של מעשים מגונים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר