רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
רופא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הותר לפרסום שמו של הרופא הבכיר מאשקלון המואשם במעשי סדום במטופל

הסיפור שפורסם לראשונה לפני כחצי שנה ב"כאן דרום" הביא את הרופא הבכיר לבקש ולקבל צו איסור פרסום על שמו. כעת בית המשפט העליון התיר לפרסם את שמו של הרופא המואשם במעשי סדום במטופל: ד"ר ליאור וולצ'ק. סנגורו: "מדובר בעלילת דם"

פורסם בתאריך: 16.12.19 13:04

     

בית משפט העליון הכריע היום בערעורו של הרופא הבכיר מאשקלון המואשם כי תקף מינית מטופל. המקרה פורסם לראשונה ב"כאן דרום". הרופא, ד"ר ליאור וולצ'ק, בן 58 מאשקלון, הוא נוירולוג מומחה וידוע באזור הדרום שעבד במרפאות "מכבי" ועבודתו שם הופסקה עם הגשת כתב האישום נגדו. ד"ר וולצ'ק מואשם בביצוע מעשה סדום ומעשים מגונים במטופל שלו, כאשר חלק מהמעשים אף תועדו במצלמה נסתרת.

כבר לקראת פרסום הכתבה בתחילת חודש יוני השנה הוא פנה לבית המשפט וקיבל צו איסור פרסום על פרטיו. בהמשך התיר בית המשפט המחוזי לפרסם את שמו ועל כך ערער ד"ר וולצ'ק לבית המשפט העליון.



ד"ר וולצ'ק טען כי פרסום שמו עלול לפגוע בבריאותם של בני משפחה הקרובים לו וכי שני בני משפחה שלו אף הלכו לעולמם במפתיע לאחר הפרסום הקודם. עוד הוא טען כי פרסום פרטי ההליך עוד בטרם הוכרעה אשמתו תגרום לו נזק בלתי הפיך בשל "נצחיות" הפרסום בעידן האינטרנט ותגדע באחת קריירה שעליה עמל שנים רבות. ובנוסף טען כי בהיותו רופא מומחה בכיר, יוביל פרסום שמו ברבים לכך שלא יוכל עוד לעסוק בעבודתו, גם אם יזוכה בהמשך. מה גם, שבשל הצורך ברופאים מתחום מומחיותו באזור הגיאוגרפי שבו הוא עובד, תצמח תועלת רבה יותר לציבור אם יתאפשר לו להמשיך בעבודתו עד שתישמע עדותו בבית המשפט.

השופט ג'ורג' קרא. צילום: אתר בתי המשפט

השופט ג'ורג' קרא כתב החלטתו כי קשה לבסס קשר בין פטירתם הפתאומית של בני המשפחה לפרסום. וכן כתב כי פרסום שמו של וולצ'ק  עלול להסב לו "נזק כבד, הן במישור המשפחתי, הן במשלח ידו ובפרנסתו והן ביחס לשמו הטוב. אולם נזק מסוג זה נלווה לכל הליך פלילי, לא כל שכן שעה שמדובר באישום בעבירות מין. מטבע הדברים, מצב זה מטיל את כובד משאו ואת רישומו על משפחתו של המערער, בכל מעגליה, ויש להצטער על כך, יחד עם זאת קשה לבסס קשר ישיר בין הטרגדיות המשפחתיות המצערות לבין הפרסום… ולחרוג מן הכלל המחייב פרסום בשל כך".

"בדיקה לא נעימה"

על פי כתב האישום שהוגש נגד ד"ר וולצ'ק אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הרופא קיבל מטופל במרפאתו. הוא סיפר לרופא כי הגיע בעקבות תאונת דרכים וכי מאז הוא סובל מכאבים בגבו. הרופא שאל אותו אם יש לו ריח בזרע והמטופל השיב בשלילה. לאחר בדיקה במפשעותיו של המטופל ובגבו, נקבע לו תור נוסף.

רופא וחולה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

המטופל הגיע והתבקש לפשוט את מכנסיו ולשכב על גבו. לאחר שעשה זאת, ביקש ממנו הרופא לשכב על בטנו, הוריד את תחתוניו ונגע בישבנו ובגבו תוך שהוא מציין שהבדיקה קצת לא נעימה.

בסיום הבדיקה אמר לו הרופא כי לצורך אבחנה מדויקת עליו להגיע למרפאה אחרת, ששם ישנו ציוד רפואי מיוחד לשם כך. לאחר שהגיע, הורה לו הרופא להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו. הרופא החל למשש את גבו של המטופל, הפשיל את תחתוניו, עטה כפפה על ידו וביצע במתלונן מעשה סדום שלא בהסכמתו, תוך שהוא גורם לו לכאבים.

הפרסום ב"כאן דרום" ביוני השנה

הפרסום ב"כאן דרום" ביוני השנה

הרופא שאל את המטופל אם כואב לו, והוא השיב בחיוב ושאל את הרופא: “מה אתה עושה?”. הרופא השיב לו שאין לו מה לדאוג, וכך ניתן לאתר את הבעיה. המטופל ביקש ממנו להפסיק, והרופא עשה זאת רק לאחר כמה שניות.

“כנראה שלא גמרת הרבה זמן”

בהמשך הגיע המטופל למרפאתו של הרופא וביקש להיכנס אליו לאור מצוקת תורים. הרופא נעתר וביקש כי ימתין, וכעבור זמן מה נכנס המטופל לחדרו של הרופא לצורך בדיקה והלין בפניו כי כאבי הגב שלו מתגברים.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם אמר הרופא למטופל להפשיל את מכנסיו ולשכב על בטנו, והוא עשה זאת. הוא בדק את גבו וביקש ממנו להתהפך על גבו, והמתלונן עשה כן.

בשלב הזה, כך על פי כתב האישום, ביצע הרופא במטופל מעשה סדום ומעשים מגונים שלא בהסכמתו, בכך שהפשיל את מכנסיו של המטופל, נגע באיבר מינו ואף הכניס אותו לפיו, תוך שהוא מסתיר את פניו של המתלונן באמצעות ידו. “מה אתה עושה לי?” שאל המטופל ואילו הרופא השיב לו: “כנראה שלא גמרת הרבה זמן”, והורה לו להתלבש מהר.

המטופל, שהבין כי הרופא לא בדיוק מטפל בו מבחינה רפואית, התייעץ עם חוקר פרטי ולמפגש הבא עם הרופא הוא הגיע מצויד במצלמה נסתרת כד לתעד את המעשים. במפגש הבא במרפאה המטופל נכנס לחדרו של הרופא, נשכב על המיטה. הרופא בדק את גבו, הורה לו להפשיל את מכנסיו ושאל אותו אם “הפיפי תקין”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעוד המטופל שוכב על גבו, הוריד לו הרופא את מכנסיו ואת תחתוניו ושוב הכניס את איבר מינו של המטופל לפיו. המטופל ההמום תהה ושאל מה עשה לו הרופא והאם זה חלק מהבדיקה. הרופא אמר לו להתלבש ושיקבע לו תור למרפאה באשקלון, כדי שיסייע לו בקבלת אחוזי נכות אף שהבדיקה יצאה תקינה.

על פי כתב האישום, שאותו הגישה עו”ד ליאת לוי סיגל, בשל מעשים אלו סבל המטופל מאובדן תיאבון וקושי להירדם. הרופא הבכיר מואשם בשתי עבירות של מעשה סדום וכן בעבירה של מעשים מגונים.

עו"ד אלון אייזנברג המייצג את ד"ר וולצ'ק מסר כי "מדובר בעלילת דם נגד הרופא".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר