אדי מכלוף "פרנויה"
אדי מכלוף "פרנויה"

16 שנות מאסר לאדי מכלוף מאשקלון – "מהנדס" המטענים של העולם התחתון

אדי מכלוף, תושב אשקלון בן 44, מי שנחשב "מהנדס" המטענים של העולם התחתון, נשלח לרצות 16 שנות מאסר לאור מעורבותו ברצח של מנשה מאור בשנת 2014

פורסם בתאריך: 23.12.20 20:20

     

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר היום עונש של 16 שנות מאסר בפועל על אדי מכלוף, תושב אשקלון, שהורשע בביצוע עבירות של סיוע לרצח מנשה מאור, סיוע לשני ניסיונות רצח, עבירות נשק וקשירת קשר לפשע. מכלוף, המכונה "פרנויה" צבר ככל הנראה את הידע שלו בשירות הצבאי שלו.

הרקע לכתב האישום הוא סכסוך בעולם התחתון בין העבריין שלום דומרני לבין העבריין בני שלמה. כאשר לכל אחד מהם יש קבוצת עבריינים המזוהה איתו. את הקבוצה המזוהה עם שלום דומרני מנהיג יוסי אדרי, תושב אשדוד והקבוצה השנייה מכונה "הגרוזינים" והיא כוללת מספר דמויות כמו דטו קריחלי, אחיו יוסי, דודו בוטרשווילי ועוד.

הרכב של לאחר פיצוץ המטען. צילום: ליזה ללוצשווילי דיאל תקשורת

הרכב לאחר פיצוץ המטען. צילום באדיבות: ליזה ללוצשווילי דיאל תקשורת

בין אדרי לדטו קריחלי התגלע סכסוך באזור ספטמבר 2014. על רקע הסכסוך הזה תכנן אדרי לחסל את הגרוזינים. בסוד התכנונים היו עבריינים כמו שניר ואזנה, אונדרה וורו וע' שהפך בהמשך לעד מדינה. עד המדינה ואונדרה צירפו לקשר את אבי זהבי אשר בינו לבין קבוצת הגרוזינים יש סכסוך אישי על רקע עסקי מחזור בקבוקים באשדוד.

אדרי אשר שהה בכלא באותו הזמן, הפנה את עד המדינה ואת אונדרה לעבריינים מומי קסנטיני ושלומי באסה, על מנת שאלה יספקו להם ציוד אשר כולל מטען חבלה שישמש אותם לביצוע הפגיעות ב"גרוזינים". קסנטיני ובאסה סיפקו להם מטען חבלה. מטען החבלה הובא מאשקלון על ידי אבי זהבי שבדק את מטען החבלה ומצא אותו לא תקין ופעל לתיקונו. לאחר שתיקונו של המטען לא צלח, צירפו עד המדינה ואונדרה את אדי מכלוף לתכנון, מאחר והוא ידוע כמי שיש לו ידע בתחום החבלה.

שלום דומרני. צילום: אליהו הרשקוביץ

שלום דומרני. צילום: אליהו הרשקוביץ

הם עדכנו את מכלוף בנושא המטען הלא תקין שקיבלו וסיפרו לו את מי הם מתכוונים לחסל. מכלוף ביקש מהם את המטען ושניר ואזנה הביא לו אותו. הוא סיכם איתךם על מקום ממנו יאספו את המטען לאחר שיתקן אותו והוא יהיה מוכן להפעלה. לאחר סיום הטיפול במטען החבלה, אסף שניר ואזנה את מטען החבלה מהמקום בו הונח המטען והחביא אותו בסמוך לביתו.

בשלב הזה החל אדרי להפעיל לחצים אינטנסיביים על עד המדינה ואונדרה על מנת שיוציאו לפועל את הפגיעה בקבוצת הגרוזינים. לשם כך, פעלו עד המדינה, אונדרה וזהבי לאיתור הג'יפ מסוג BMW X5 בצבע שחור של דודו בוטרשווילי על מנת להטמין בו את מטען החבלה. ביום 3.11.2014, אותר רכבו של דודו ועל פי ההדרכה של מכלוף, הוטמן המטען בתחתית הרכב.

דטו קריחלי ויוסי אדרי

סכסוך. דטו קריחלי ויוסי אדרי

למחרת, אותר הרכב של בוטרשווילי סמוך לבית קפה ברובע ד' בעיר אשדוד. משכך, סיכמו עד המדינה, שניר, אונדרה וזהבי כי יצאו לפוצץ את הרכב, כאשר שניר ואונדרה ירכבו על גבי אופנוע גנוב. בטרם היציאה, השאירו שניר ואונדרה את מכשירי הטלפון הסלולארי שלהם בביתו של עד המדינה. שניר ואונדרה עשו דרכם והגיעו סמוך לרכבו של דודו והמתינו לעלייתם של "הגרוזינים" לרכב. בסמוך לתחילת נסיעתם, הפעילו שניר ואונדרה את המטען ופוצצו את הרכב על יושביו. פיצוץ רכבו של דודו גרם למותו של משנה מאור ולפציעתם של יוסי ודודו בוטרשוולי.

למחרת היום העביר יוסי אדרי לידיהם של עד המדינה, אונדרה ושניר ואזנה סכום של 50,000 ש"ח והפנה אותם לחנות בגדים שבה יוכלו לרכוש לעצמם ביגוד כאוות נפשם כאשר הוא מממן את עלות רכישת הבגדים באמצעות אחרים. בנוסף מימן להם אדרי בילוי בעיר אילת ודאג להתקנת מצלמות אבטחה ולהצמדת מאבטחים לעד המדינה ואונדרה.

מטען חבלה. צילום: מורן מעיין/ג'יני

מטען חבלה. צילום: מורן מעיין/ג'יני

מלבד אירוע זה, בדצמבר 2014 בפארק הלאומי באשקלון, נתפס מכלוף על ידי המשטרה כשברשותו מטען חבלה המורכב משתי לבנות חבלה צהליות תקניות כשהן חתוכות לשתיים ומוקפות בסרט דביק בצבע אפור, נפץ חשמלי צה"לי תקני, מצבר ושלט של רכב לצורך הפעלת המטען. עוד צוין, כי רכבו של הנאשם מסוג סובארו B4 ומכשיר הטלפון שלו מסוג נוקיה נתפסו אף הם על ידי המשטרה.

מכלוף הואשם בגין מעשיו בעבירות של רצח של מנשה מאור, קשירת קשר לפשע, שתי עבירות של ניסיון רצח בשל הפציעה של יוסי קריחלי ודוד בוטרשווילי ועבירות נשק – ייצור והובלה. אלא שבית המשפט החליט לזכות את מכלוף מחמת הספק מעבירת הרצח שיוחסה לו ומשתי העבירות של ניסיון רצח. הוא הורשע בסיוע לעבירת הרצח ובסיוע לשתי עבירות ניסיון רצח, וכן בעבירות של קשירת קשר לפשע ועבירות נשק.

במסגרת הטיעונים לעונש הוגש הוגש מכתב של אחותו של אדי מכלוף. במכתבה סיפרה, כי היא אחת מבין שלוש אחיותיו של הנאשם והוא קשור באופן מיוחד אליה; עוד ציינה, כי הנאשם ניסה למצוא פרנסה בעסקים כדי לכלכל אותן ואת משפחתו, אך בסופו של דבר בחר ללכת בדרך אחרת עליה הוא מצר.  לדבריה מאסרו האחרון גרם לו לשינוי קיצוני לטובה ולתפנית חיובית בחייו, הוא התחבר לדת בצורה חזקה וכיום הוא אדם אחר שדואג למשפחתו ולילדיו ומנסה להסביר להם ללכת בדרך הישר. מכאן ביקשה האחות מבית המשפט לתת לנאשם הזדמנות לפתוח בחיים חדשים, לאור השינוי שהוא עשה וההשפעה הקשה על משפחתו וילדיו, מעצם עובדת היותו בכלא במשך שנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוגש מכתב של רב אשר לאדי מכלוף קשר עמו, בו סיפר על התיקון שעשה מכלוף וכי היום הוא אדם אחר לגמרי ולכן לא יהא זה צודק לשפוט את האדם שהיה, אלא יש לשפוט את האדם החדש – הנאשם לאחר אותו תיקון.

הרכב השופטים חשב אחרת והחליט להחמיר בעונשו של מכלוף, משיקולים של "הגנה על שלום הציבור". בגזר הדין נכתב כי "נוכח מעשיו של הנאשם ונוכח העובדה כי, כעולה מעברו הפלילי, הנאשם, ולא רק באופן 'חד פעמי', מייצר מטען חבלה גדול ומשמעותי אשר ביכולתו להרוג – כפי שהיה בתיק זה".

לאור זאת גזר בית המשפט המחוזי על מכלוף, כאמור עונש של 16 שנות מאסר בפועל ופיצוי בסך של 150 אלף ש"ח למשפחת המנוח מנשה מאור.

כל הנאשמים בפרשה, ביניהם שלום דומרני, שלומי באסה, שלומי וסטיב אקריש, יוסי אדרי ואחרים הורשעו ונידונו לעונשי מאסר בפועל משמעותיים. שניר וזאנה הורשע ברצח ונידון למאסר עולם.

עוה"ד יריב צרי ואסף בר יוסף, התובעים בתיק מטעם הפרקליטות מסרו: "גזר הדין שניתן היום, ותוצאות הפרשייה כולה, הינם דוגמא טובה לשיתוף פעולה נכון ופורה בין המשטרה לפרקליטות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר