צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"אני רוצה להיות לידו": אם התינוק החשודה בהתעללות פרצה בבכי בבית המשפט

מוסיף להיות קשה מצבו של התינוק שהוריו חשודים כי פגעו בו וגרמו לו לשברים בגופו. היום הובאה האם להארכת מעצר, זאת לאחר שאתמול הוארך מעצרו של האב. האם פרצה בבכי בבית המשפט וביקשה לראות את בנה התינוק

פורסם בתאריך: 12.11.20 16:50

     

המקרה של תינוק בן 4 חודשים המאושפז עם דימום במוח ושברים בראש ובצלעות זעזע אתמול את הארץ. אתמול הוארך מעצרו של האב, תושב באר גנים, בחמישה ימים ואילו היום הובאה האם החשודה בהתעללות בבנה הפעוט.

כזכור, התינוק הובא ביום שלישי בערב למרכז הרפואי ברזיל לאחר שההורים שלו טענו כי הוא מקיא. בדיקות שערך לו מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר מיכאל קלינין, גילו חבלות רבות על גופו של הפעוט, בעיקר באזור הראש. כמו גם נמצאו שברים בצלעות, בזרוע ובראש. בדיקת סי.טי. שבוצעה גילתה כי הפעוט סובל מדימום במוח.

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

אתמול הובאה האם לחקירה בתחנת משטרת אשקלון, היא ידעה לספר בעדותה כי היא הבחינה בסימנים, אך פירשה אותם בצורה מקלה. כך למשל, היא סיפרה בעדותה כי כשקילחה את התינוק, היא ראתה משהו חום בגבו, "מכה יבשה כזו בגב" ושאלה את בעלה על כך ואמרה לחוקרת כי לא היא ולא בעלה הפילו את הפעוט אך יתכן שהוא קיבל מכה.

היא לא ידעה להסביר מאין הגיעו חלק מהחבלות בגופו של התינוק, אך סיפרה כי בחודש האחרון נהיה הילד רגיש ובכיין, לדבריה הוא "נהיה נודניק". אך לדבריה אם היה נופל היא וודאי לא הייתה משאירה אותו כך ולוקחת אותו לבית החולים. 

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

עצורה בבית המשפט. צילום ארכיון: יוסי פרטוק

בהמשך חקירתה היא סיפרה כי כשהיא הייתה מחליפה לו טיטול הוא היה בוכה בלא סיבה ואמרה כי כך זה קרה כבר בשבועיים שלושה אחרונים, אך לדבריה היא לא חשדה שיש שבר, "זה לא בכי של משהו שבור, כי בכי של משהו שבור זה בכי ללא הפסקה בתור אחת ששברה רגל", אמרה האם.

האם גם סיפרה בחקירתה כי לא היה מצב שכל היום הפעוט היה בוכה, שכן כאשר היא הייתה מקרבת אותו לחזה, הוא כן היה נרגע, אך באותה נשימה סיפרה, כי הוא היה בוכה ללא סיבה. כאשר היא נשאלה אם היא יכולה כעת לחבר את הקצוות לאחר שהתגלה שהפעוט סובל משברים ודימומים, היא השיבה" "אז כמו שאמרתי לגבי הטיטול, נפל לי האסימון שאני מחליפה לו טיטול והוא בוכה בלי סיבה".

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

היום התקיים דיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום באשקלון, ונציג המשטרה בדיון, רס"מ שימי ברץ, אמר שם כי הוחלט לעצור את האם, זאת לאחר שממצאי החקירה "יש בהם להצביע על מעורבות לכאורית ואף ישירה של האם בחבלות השונות של התינוק", אמר ברץ והוסיף כי "על פניו לא מדובר באירוע בודד וייתכן כי לכאורה ישנם מספר חבלות שעל פניו נגרמו במספר אירועים שונים".



סנגורה של האם טען כי האם והאב הם אנשים נורמטיביים ואם האם הייתה יודעת כי בנה סובל משברים היא הייתה מטפלת בו. והוסיף כי לא מן הנמנע שמדובר באירוע הקודם שבו הייתה לפעוט נפיחות בראש והם לקחו אותו לטיפול בבית החולים.

אמו של התינוק שהייתה בדיון, פרצה בבכי ומארה לשופטת: "לא קשור אם אני חשודה או לא, הכאב שאני פה , אולי הקול שלי שמוכר לו עלול להציל אותו. לי אמרו שמצבו השתפר. אני רוצה להיות איתו. אם יש סיכוי קטן עדיף שאני אהיה איתו, אני כמו בכלא, בבקשה אני רוצה להיות לידו בבקשה".

השופטת דורית בונדה כתבה בהחלטתה כי עיינה בחומר הרפואי שהוגש לה, "אבחון רפואי שנערך ביחס לפעוט המצוי בבית החולים במצב קשה, כשיש בהם מעין ניתוח של החבלות השונות שנגרמו לפעוט, ככל הנראה בתקופות שונות, מלמד כי השברים שנגרמו לפעוט, נגרמו ככל הנראה ממכות אותם ספג הפעוט. עולה כי נמצאו בפעוט שטפי דם בראשו אשר מקורם בחבלה, ככל הנראה אין מקורם בטלטול".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוסיפה השופטת כי אין ספק כי מחקירתה של האם במשטרה עולה כי היא "ידעה כי דבר מה מתרחש בפעוט, ידעה כי מצבו אינו משביע רצון ולא עשתה דבר או לא עשתה די על מנת לבדוק את הדברים שהתגלו לה", כתבה השופטת והאריכה את מעצרה של האם בארבעה ימים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר