תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה
תינוק מאושפז. צילום: אוליבייה פיטוסי. למצולם אין קשר לכתבה

דימום במוח, שברים בראש ובצלעות: הוארך מעצר האב החשוד בפגיעה בבנו הפעוט

בגופו של התינוק בן ה-4 חודשים התגלו שברים במספר מקומות, חבלות ושטפי דם. בחקירתו, לא ידע האב לתת הסברים לחבלות הקשות הללו ונציג המשטרה אמר כי "התינוק נמצא בסכנת חיים, מצבו קשה ויתכן שיהיה לו נזק מוחי קשה"

פורסם בתאריך: 11.11.20 17:04

     

הלילה נעצר תושב באר גנים, הסמוך לאשקלון בחשד לתקיפת בנו הפעוט בן ה-4 חודשים. הסיפור החל אמש כאשר ההורים התקשרו למד"א ודיווחו כי בנם הפעוט נחנק. כוננים של מד"א הגיעו למקום ולאחר כמה דקות גם ניידת טיפול נמרץ.

ההורים טענו שלאחר שהאכילו את התינוק הוא החל להקיא במיטה. הניידת פינתה את התינוק לבית החולים ברזילי והוא הועבר מיד לטיפול נמרץ ילדים שם עלה החשש כי מדובר בפגיעה לא טבעית בתינוק ודיווח הועבר למשטרה ששלחה למקום שוטרים.

ניידת טיפול נמרץ. צילום ארכיון: דוברות מד"א הצלה דרום

ניידת טיפול נמרץ. צילום ארכיון: דוברות מד"א הצלה דרום

ד"ר מיכאל קלינין, מנהל המחלקה סיפר לשוטרים כי הפעוט הובא אליו כשהוא לא היה בהכרה, היה לו דופק נמוך והוא התחיל לבצע בו עיסוי לב. לאחר מכן, החל להנשים את התינוק ואז הבחין בסימני חבלה בקרקפת בשתי קצוות הראש. ד"ר קלינין תיאר כי בצד השמאלי של ראשו של הפעוט נראו 4 סימנים עגולים, כל אחד מהם היה בקוטר של כס"מ. עוד תוארו שטפי דם בצבעים שונים בכל אחד מצדי הראש. מעדותו עולה כי מדובר בסימנים שנראים טריים מ-5 הימים האחרונים וכי הסימנים מעידים לדבריו כי הם נובעים מלחץ על הראש ונראים כמו חבלה.

ד"ר מיכאל קלינין. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר מיכאל קלינין. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

עוד העיד ד"ר קלינין כי מדובר בפגיעה קשה ורחבה בראשו של הפעוט וכי יש שבר עם תזוזה בראש ושטף דם בקרקפת באותו מקום. באותו שלב הפעוט מצוי מורדם ומונשם. כשנשאל על ידי השוטרים האם מדובר בפעוט אשר עבר חבלה בראשו, השיב "חד משמעי" והוסיף כי בעקבות ה-CT שבוצע בפעוט מדובר אף בדימום במוח שמקורו מחבלה.

יחד עם זאת כאשר נשאל האם הוא סבור שמקור החבלות בהתעללות בפעוט, השיב "בשלב זה, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי מקור החבלות הינו בהתעללות", אך לא שלל אפשרות זו.

האב והאם נעצרו לחקירה בתחנת משטרת אשקלון. בחקירתו התבקש האב לשפוך אור על אותם סימנים אשר נתגלו בגופו של הפעוט, אלא שהוא לא ידע לתת הסברים של ממש לסימנים הכחולים אשר התגלו בגופו של התינוק ולא ידע לתת הסברים לסימני החבלה בקרקפת משני צדי ראשו של הפעוט.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

כאשר החוקרת שאלה אותו האם אין זה מוזר כי הוא מצוי יום שלם עם הפעוט ולא מבחין בסימנים אלה, השיב האב: "לא שמתי לב לזה מה אני יכול להגיד לך". 

כשנשאל ביחס לשבר שנתגלה בצד השמאלי של ראשו של הפעוט, כמו גם שטפי דם בקרקפת, השיב: "אין לי מה להגיד לך אני לא יודע". 

כשנאמר לאב במהלך החקירה כי לפי חוות דעת הרופא מדובר בפגיעה קשה בראשו של התינוק אשר נגרמה כתוצאה מחבלה, השיב האב: "אני לא מכיר כלום". 

האב הובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. רס"ב שרון סויסה, נציג המשטרה בדיון התייחס בפתח הדיון למצבו של התינוק ואמר כי "הוא נמצא בסכנת חיים, מצבו קשה ויתכן שיהיה לו נזק מוחי קשה". נציג המשטרה אף הציג לשופט דו"ח סודי ולפיו, מלבד השברים שהתגלו בגולגולת, התגלו שברים בחלקי גופו השונים של הפעוט ובין היתר אף שברים בצלעות אשר ככל הנראה נגרמו לפני מספר ימים ושברים בזרוע.

סנגורו של האב אמר בבית המשפט כי לא ניתן לקבוע שהאב פגע בילד אפילו לפי חוות הדעת של הרופא, "יש המון אופציות לגרימת החבלות, יכול להיות משוגג או ממחלה, או בעיה מהכבד, יכול להיות שהילד נולד עם מחלה מסוימת", אמר הסנגור וסיפר כי לפני חודש ההורים לקחו את בנם לבית החולים, "מתעוררת בעיה בתינוק, לתינוק יש נפיחות לא מוסברת בראש. הוא בהכרה, חיוני, הוא מרגיש טוב והכל. הם הולכים למרכז לבריאות הילד ומשם מפנים אותם לביה"ח ומשם לאיכילוב. הילד בהכרה ואוכל, שותה. אב מתעלל לא נולד אתמול ושלשום אלא התעללות מתחילה ברגע שהילד נולד, הילד פה הוא בן 4 חודשים. אם יש בעיה בראש והאבא לוקח אותו לביה"ח, אז לא מדובר באדם מתעלל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת דורית בונדה כתבה בהחלטתה כי האב מסר בחקירתו "גרסה מתחמקת, לא מסר תשובות ממשיות ויש לזכור כי מדובר בבנו היחיד של המשיב שהינו כבן 4 חודשים בלבד. לא סביר כי אב לא ידע להסביר ולא ייתן תשובות לחבלות ולסימנים ולשטפי דם המצויים על גופו של הפעוט. כאמור, בשלב זה ישנם ממצאים מדאיגים אשר התגלו בגופו של הפעוט, בין היתר חבלות, הוא עודנו נמצא בטיפול נמרץ במצב קשה ובלתי יציב ויש לקוות כי הוא יחלים במהרה ומצבו ילך וישתפר" וציינה כי לאור זאת ישנו חשד סביר כנגד האב והאריכה את מעצרו בחמישה ימים. האם תובא מחר להארכת מעצר.

צפו בדבריו של מפקד תחנת אשקלון:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר