המשאית שבה בוצעו הטסטים. צילום: דוברות המשטרה
המשאית שבה בוצעו הטסטים. צילום: דוברות המשטרה

קומבינת הטסטים: אישום נגד מורה נהיגה מאשקלון

יחידת להב 433 הגישה כתב אישום נגד דוד אלמקיס, מורה נהיגה מאשקלון. הוא מואשם כי יחד עם מנהל בית ספר לנהיגה הם הגישו חיילים לטסט לאחר שיעורי נהיגה בודדים, אך חתמו על מסמכים כאילו בוצעה כמות השיעורים המחייבת ובכך נגבה ממשרד הביטחון הסכום מלא. 82 רישיונות נהיגה התקבלו כך

פורסם בתאריך: 15.9.20 12:52

     

פרשת הקומבינות בבית הספר לנהיגה 'לכיש' בקריית גת מגיעה כעת גם לבית המשפט. מי שהטיל ספק במהימנות החשדות שבהם נחשדו מנהל בית הספר אברהם אריה והמורה לנהיגה, דוד אלמקיס תושב אשקלון יכול כעת להבין מה מיוחס לשניים וכיצד עבדה הקומבינה.

רגעי המעצר. צילום: דוברות המשטרה

רגעי המעצר. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, השניים נעצרו בנובמבר האחרון לאחר חקירה סמויה שבוצעה נגדם. החוקרים פשטו על משרד בית הספר ועצרו את השניים. החשד המרכזי היה כי מורי הנהיגה הגישו תלמידים לטסט מבלי שלמדו את כמות השיעורים המעשיים שמחייב אותם החוק ללמד. בימים הראשונים למעצר טענו עורכי דינו של אלמקיס שהוא רק עבד כשכיר והתמקד בהוראת הנהיגה לתלמידים.

אבל מאז בוצעו פעולות חקירה רבות שקשרו את השניים לחשדות המיוחסים להם. החוקרים חקרו עשרות תלמידים שלמדו בבית הספר משנת 2013 עד לשנת 2019, שאלו אותם כמה שיעורים הם עברו לפני שניגשו לטסט ואיזה תכנים לימדו אותם בשיעורים המעטים שכן למדו.

מכתב האישום שהוגש השבוע לבית המשפט השלום באשדוד, על ידי יחידת להב 433, ניתן להבין כיצד הונו לכאורה השניים את משרד התחבורה, את צה"ל ואפילו את הנהגים שהוכשרו תחת ידם.

בית הספר לנהיגה 'לכיש' זכה בשני מכרזים של משרד הביטחון ללמד חיילים לנהוג על משאית שמשקלה עד 12 טון, כפי שמוגדר בחוק רישיון דרגה C1 או בלשון העם רישיון ג'. על פי התקנות נהג שכבר מחזיק ברישיון נהיגה B1, על רכב רגיל מחויב לעבור 20 שיעורים מעשיים בני 40 דקות על המשאית. מי שעדיין אינו מחזיק ברישיון נהיגה B1 צריך לעבור 32 שיעורים מעשיים לפני שיוגש למבחן המעשי, הטסט.

התלמידים היו נשלחים לבית הספר על ידי הצבא. על פי כתב האישום, לאחר שהתלמידים היו לומדים מספר שיעורים בודדים ולעתים אף שיעור אחד בלבד, הם היו מגישים אותם לביצוע טסט.

במועד ביצוע הטסט הם היו מתייצבים שם ביחד עם התלמידים ואז היו מחתימים אותם על כרטיס התלמיד בו הם היו מצהירים כי התלמיד למד את מספר השיעורים הנדרש. את חתימת התלמיד הם היו משיגים בעורמה, בכך שהסתירו מהתלמידים את תוכן ההצהרה עליהם חתמו והפצירו בהם לחתום מבלי שהסבירו להם על מה הם חותמים. הם גם היו מחתימים את התלמידים ליד כל שיעור שכביכול בוצע, ובחלק מהמקרים היו מזייפים בעצמם את חתימת התלמיד.

במהלך חמש שנים הצליחו השניים להוציא 82 רישיונות נהיגה בצורה זו לתלמידיהם ו-8 רישיונות נהיגה הם ניסו אך לא הצליחו שכן חוקרי היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה כבר מנעה מהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על 82 רישיונות הנהיגה הם קיבלו ממשרד הביטחון כ-387 אלף ש"ח ועבור 8 רישיונות, שניסו אך לא הצליחו, היו אמורים לשלשל לכיסם עוד כ-35 אלף ש"ח.

מלבד ההונאה הכספית השניים במעשיהם הביאו לכך שעשרות נהגים שאינם מוסמכים בחוק רשאים לנהוג על משאיות ובסך לסכן את שלום הציבור.

המורה מואשם בשישה סעיפי אישום: קשירת קשר לעשות פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר בתחבולה ואי ניכוי מס.

את תגובתם של אברהם ואלמקיס לא היה ניתן להשיג.

החוקרים אף הוסיפו לסעיפי האישום את אי דיווח לפקיד השומה על ההכנסות ועל אי ניכוי מס.

בקרוב יערך דיון ראשון בו יוקרא כתב האישום ואם המשפט יגיע לשלב העדויות עשויים עשרות תלמידים לעלות לדוכן העדים ולתאר כיצד פעלה השיטה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר