רגעי המעצר. צילום: דוברות המשטרה
רגעי המעצר. צילום: דוברות המשטרה

רישיון תמורת כסף: מורה הנהיגה מאשקלון ישוחרר היום

מורה הנהיגה, דוד אלמקייס, ישהה במעצר בית בעשרת הימים הקרובים וכמו בן הוא הורחק מבית הספר. "מרשנו היה שכיר ולא קיבל דבר במרמה", מסרו סנגוריו

פורסם בתאריך: 27.11.19 16:33

     

אתמול עצרה המשטרה את מורה הנהיגה, דוד ישראל אלמקייס, בן 66, מאשקלון. אלמקייס חשוד בעבירות של קבלת דבר המרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, קשירת קשרת להונות, הלבנת הון, רישום כוזב במסכמי תאגיד ועוד.

היום הובא אלמקייס, יחד עם מנהל בית הספר לנהיגה, תושב קרית גת, לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרו.

בהסכמה עם המשטרה, הוחלט כי אלמקייס ישוחרר היום לביתו בשעה 18:00, וישהה במעצר בית עד לתאריך 6.12 ובנוסף הוא מורחק מבית הספר לנהיגה במשך 60 יום.

המשאית שבה בוצעו הטסטים. צילום: דוברות המשטרה

המשאית שבה בוצעו הטסטים. צילום: דוברות המשטרה

עוה"ד נדב אלמוג וגלעד מנשה המייצגים את אלמקייס מסרו: "מרשנו בן 66 נעדר עבר פלילי אשר משמש כמורה נהיגה במשך שנים. מרשנו שימש כמורה שכיר והתעסק בהוראת תלמידי בית הספר לנהיגה בלבד. מרשנו לא קיבל דבר במרמה ולא בכדי הוא ישוחרר היום לאחר חקירה".

עוה"ד נדב אלמוג וגלעד מנשה

עוה"ד נדב אלמוג וגלעד מנשה

הפרשה בה מעורב אלמקייס החלה להיחקר בעקרות מידע שהגיע בתקופה האחרונה ליחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) לפיו חיילים ומועמדים לגיוס בצה"ל הלומדים בבית הספר ללימוד נהיגה באמצעות ספק של משרד הביטחון, מוגשים למבחן מעשי (טסט) על משאית (C1) מבלי שביצעו את כמות השיעורים הנדרשת עפ"י החוק. במהלך החקירה הסמויה שנוהלה ע"י הימל"מ עלה חשד כי אלמקייס, חתם על ביצוע כלל השיעורים כנדרש, ובתוך כך הבעלים של בית הספר, חשוד כי שלשל לכיסיו כסף רב במרמה.

בעקבות המידע הועבר דיווח ליחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) שבצעו מספר פעולות חקירה סמויות מול הספקים של משרד הביטחון ונגד בית הספר, במסגרתו עלו מספר גדול של חריגות ואי סדרים בכמות ובמועדי ביצוע שיעורי הנהיגה, ואף חשד לזיוף מסמכים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר שהמידע הועבר לאגף התנועה וגובשה תשתית ראייתית, אתמול פשטו בלשי וחוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה על משרדי בית הספר וביצעו מעצר של מנהל בית הספר ומספר עובדים. במהלך הפעילות בוצע חיפוש במשרדי החברה ונתפסו מסמכים רבים וכן כסף החשוד שהתקבל במרמה, 2 המשאיות שבבעלות החברה אשר שימשו ללימוד נתפסו גם כן ע"י המשטרה לצורכי חקירה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר