הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי

איסור התייחדות עם נשים ל-90 יום: הרב נתנאל שריקי שוחרר עם הגבלות

שלושה ימים לאחר שנעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בנשים, שוחרר הרב המקובל נתנאל שריקי לביתו תוך מגבלות רבות כמו איסור לקבל נשים במשרדו

פורסם בתאריך: 3.9.20 13:42

     

הרב נתנאל שריקי החשוד בביצוע מעשים מגונים בנשים שבאו לקבל ממנו ברכה, הובא היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע. כזכור, שתי נשים הגישו נגדו תלונה למשטרה, אחת המתלוננת, רופאה מאזור אשקלון, טענה כי הוא ביקש ממנה להרים את החזייה ואת החולצה והוא אף נגע לה בבטן. אחרת סיפרה גם כן כי ביקש ממנה לחשוף בפניו את החזה שלה. לפני שלושה ימים הוא נעצר ומעצרו הוארך עד להיום.

בדיון היום ביקשה המשטרה לשחרר את הרב שריקי ממעצר, אך תוך הגבלות רבות כמו איסור כניסה לנתיבות למשך 30 יום, הרחקה מהמעורבים למשך 90 יום, איסור שהייה ביחידות עם נשים במסגרת פעילותו לפרק זמן, איסור יציאה מהארץ ועוד.

הרב נתנאל שריקי

הרב נתנאל שריקי

סנגורו של הרב עו"ד ציון אמיר הגיב בדיון לבקשות הללו ובגדול התנגד בעיקר לאיסור קבלת נשים בלשכתו ולהרחקה מהעיר נתיבות, הוא טען כי המתלוננות אינן מתגוררות בנתיבות ולכן אין סיבה להרחיק את הרב ממקום מגוריו.

"מדובר באישיות רוחנית", אמר אמיר, "הוגשו תלונה או שתיים המעוררות חשד סביר מאוד ביחס לנסיבות הגשתן, מועד הגשתן והתכנים שלהם, כמו גם הנסיבות שבהן הגיעו במחול תקשורתי כתבי ערוך 12 עוד לפני שהתיק הגיע למשטרה. כל הדברים הללו שפכו את דמו של מרשי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הוא התנגד כאמור לבקשה להרחיק אותו מהעיר נתיבות, "מבקשים להרחיק אישיות רוחנית, אדם בן ארבעים, שלראשונה בחייו מתגלגל לאירוע כזה, שלא נחשד בשיבוש וששיתף פעולה… באים ומבקשים להוציאו מעירו, אב לשמונה ילדים בני חמש וחצי עד שש-עשרה, כשאנו לפני החגים, והוא צריך להיות בבית-הכנסת שלו הסמוך לביתו".

בנוסף טען אמיר כי אין סיבה למנוע ממנו לקבל נשים, הוא סיפר על "מתקפת טלפונים" על משרדו, מנשים ומעורכי-דין שביקשו לחזק את הרב, "אחת אמרה לי שהיא מקבלת אצלו ייעוץ חמש-עשרה שנה. אז עכשיו אוסרים עליו למנוע מכל נשות תבל לקבל ממנו ייעוץ, הגם שהן רוצות. האם עולה על הדעת שכעת תבוא מישהי והוא יטריד אותה? יפנה אליה ויגיד משהו? כשכל הפרשה הזו ידועה? אנחנו חיים בעולם של היגיון", אמר אמיר.

צפו בעדותן של הנשים בחדשות 12:

השופט יריב בן דוד קבע בהחלטתו כי החשד לעבירות מצד הרב מתבסס על תלונתן של שתי נשים המפרטות את אשר התרחש בביתו של הרב כאשר הן עמו ביחידות במסגרת פעילותו כרב המייעץ לאנשים. לכן קבע השופט כי יש טעם לאסור עליו להתייחד עם נשים. מנגד, השופט כתב כי אינו מוצא טעם בלהרחיק את הרב מנתיבות, מאחר והמתלוננות אינן גרות בנתיבות.

לבסוף, החליט השופט כי על הרב ייאסר לשהות ביחידות עם נשים למשך 90 יום. כמו כן, ייאסר עליו ליצור קשר ישיר או עקיף עם המתלוננות במשך 90 יום. לצד זאת הוצא לו צו איסור יציאה מהארץ לצד ערבויות כספיות מצדו ומצד אשתו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר