הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי

הותר לפרסום שמו של המקובל החשוד במעשים מגונים בנשים שבאו לקבל ברכה

רופאה המתגוררת באזור אשקלון הגישה תלונה בתחנת משטרת אשקלון כנגד הרב המקובל נתנאל שריקי מנתיבות על מעשים מגונים. סנגורו ציון אמיר אמר כי בחדרו של הרב ישנה מצלמה נסתרת וכי "שתי התלונות באות בחטא לעולם ואין שום סיבה לעצור אותו". גם יד ימינו של הרב נעצר ומעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 1.9.20 16:16

     

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של הרב נתנאל שריקי, בחשד לעבירות של מעשים מגונים, זאת לאחר שתי תלונות שהוגשו נגדו. הרב שריקי מכונה "רב המנהרות" לאחר שנטען כי תפילותיו גרמו לקריסות של מנהרות מרצועת עזה. רבים ומפורסמים ובהם בכירי הליכוד ושרי ממשלה שיחרו לפתחו של האיש.

חקירתו של הרב נפתחה לאחר שרופאה המתגוררת באזור אשקלון, הגישה תלונה נגד הרב המקובל בתחנת משטרת אשקלון. האישה לא הצליחה להיכנס להיריון, ובעלה הפנה אותה לרב אותו הוא העריך. בשיחה עם "חדשות 12" סיפרה הרופאה את שעבר עליה לאחר שנכנסה לרב "זה היה פשוט ציווי 'יש לך משהו בחזה, אני חייב לוודא שאין לך שום דבר'. 'יש לך ברזלים בחזייה? את צריכה להרים את החזייה למעלה, הם מפריעים לי לראות'. הרמתי את הברזלים והוא אמר לי 'אני עדיין לא רואה, תרימי זה מפריע לי, גם החולצה מפריעה לי'. כל זה בציווי ובפחד שאולי כן ופספסתי משהו בממוגרפיה. הרמתי את החולצה, 'אה כן, נרגעתי, הכל בסדר אין שם שום דבר' החזרתי את החולצה בחזרה ואז הוא התחיל בשאלות חודרניות. "איך את שוכבת עם בעלך? את יודעת שכדי להיכנס להיריון אם את לא מסופקת מינית את לא תיכנסי להיריון זה כלל מספר 1".

הרב נתנאל שריקי

הרב נתנאל שריקי מתפלל לקריסת מנהרות בגבול הרצועה

עוד היא סיפרה באותו הריאיון מתי התעורר בה החשד כלפי הרב, "הוא אמר לי 'תבואי עוד פעם', נעמדתי ליד הכיסא שלו, הוא התקרב עם הכיסא, 'תרימי את החולצה אני חייב לראות את השדיים שלך', נבהלתי, הרמתי את החולצה, פחדתי שאולי האולטראסאונד, הממוגרפיה פספסו וזה קורה. כל זה קורה בציווי ויש לו מבט חודרני שפשוט לא משנה כמה תהיה חזק לא תוכל לא לעשות מה שהוא אומר לך. ואז הוא מסתכל ואומר 'איזה שדיים יש לך, איזה חזה יש לך'. שם לי את היד על הבטן, הרים את היד שלו למעלה נעצר בחזה התחתון, התקרב אליי עם הפרצוף שלו לצוואר והתנשף עליי ושאל 'מה זה עושה לך?'. באותו רגע היה לי רע, רציתי להקיא. ואז הוא הסתכל ואמר לי 'אבל לא קרה פה שום דבר, תספרי לבעלך ואני אכחיש, הוא יאמין לי'".

אתמול בצהריים נחקר הרב שריקי במשך מספר שעות ולאחר החקירה התקיים עימות בינו לבין שתי המתלוננות, והיום הובא להארכת מעצר בבית המשפט כשהוא מיוצג על ידי עורך דין ציון אמיר.

אמיר ביקש איסור פרסום על שמו של הרב ומנגד נציג המשטרה טען כי יש לפרסם את שמו של הרב והסביר כי זה נועד להביא מתלוננות נוספות: "מהתיק עולה כי היו מקרים נוספים והפרסום יכול להביא קורבנות נוספות שחששו להתלונן, להגיע ולמסור תלונה על מנת להגיע לכמה שיותר קורבנות שנפגעו פגיעה מינית בהקשר לחשוד". בית המשפט קיבל את טענת המשטרה ואישר לפרסם את שמו.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

כאן הוגשה התלונה. תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

נציג המשטרה בדיון, רפי אזרד, אמר כי הרב הכחיש בחקירתו את הטענות נגדו אך קשר עצמו למעשים.

אמיר מצידו אמר כי לרב יש מה לומר על מה שהיה באותו האירוע ועל התנהגותה של אחת המתלוננות לאחר מכן והוסיף: "יש הסבר לכל דבר ואני אומר עד כמה זה חמור ומעורר חשד ששתי התלונות באות בחטא לעולם ואין שום סיבה לעצור אותו, שהמשטרה תבדוק ואין סיבה לעצור אותו".

עוד הוסיף אמיר: "חוברות יחדיו שתי מתלוננות שהקשר ביניהן או הזיקה ביניהן, חברי הגדיר שיש היכרות, יכול לומר שמדובר בהיכרות רופפת או שטחית ובאופן אקראי חודשים לאחר מכן יש עו"ד אחת שמלווה אותן מהרגע הראשון, שמעוררת חשד כבד מאוד לזיהום עדויות, שבאופן אקראי זה מגיע, שהולכות לא למשטרה אלא לאדון פלג מערוץ 2".

עדות המתלוננת בחדשות 12:

בנוגע לדברים שסיפרה הרופאה אמר אמיר כי "ההתנהגות שלה מאותו רגע ועד היום מצביעה כי זו לא התנהגות אופיינית למי שהייתה קורבן", והוסיף כי הרב נתן הסבר מהקבלה לעניין הברזלים בחזייה, "הוא ניסה להסביר מבחינה קבלית מה המשמעות של ברזל שזה דין מול יכולת לראות דברים ומה צריך לעשות אבל מעולם לא נגע בה ולא ביקש ממנה ולכן הדברים האלה צריכים להיבחן בזהירות מופלגת".

אמיר גילה בדיון כי במשרדו של הרב ישנה מצלמה נסתרת המתעדת את מה שהתרחש בחדר וכי המתלוננות ידעו על כך וככל הנראה זאת הסיבה לעיכוב בהגשת התלונה, "יכול להיות שהתלונה באה באיחור ולא מיד בזמן אמת, כי הם יודעים שהתמונות שמופיעות שם נגרסות באופן טכני כעבור כשבועיים ימים והם חיכו שהסרטים האלה ייגרסו, יכול להיות שזאת אחת הסיבות", אמר אמיר.

השופטת עירית קויפמן, כתבה בהחלטתה כי קיים חשד סביר כנגד הרב "הנלמד בין היתר מעדויות המתלוננות וכן מעימות שבוצע בין המתלוננות לבין המשיב. יצוין כי המעשים המיוחסים למשיב כפי שעולה מהודעות המתלוננות, נעשו בעת שהמתלוננות פנו למשיב על מנת להתייעץ עמו ולקבל ברכה".

הרב נתנאל שריקי

הרב נתנאל שריקי

יד ימינו של הרב, אריאל משה, הנחשב גיסו, נעצר אף הוא למשך שלושה ימים בחשד לעבירה של שיבוש הליכי חקירה. במשטרה חושדים כי הוא שלח מסרונים לאחת המתלוננות ובאחד מהם נכתב "למה את עושה מפשט שדה לרב".

עורכת הדין שלו שני דרי, אמרה בדיון כי הגיס "מאשר את שליחת ההודעה, מסביר את הרקע לשליחת אותה הודעה, לא מנסה לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה לקיים קשר נוסף עם המתלוננת לאחר שליחת אותה הודעה ואני מציינת שההודעה היא לפני מעל חודש ימים. אז מי שרוצה לשבש חקירה (שעוד לא קיימת), לא יתנהל בצורה בה מתנהל החשוד".

גם במקרה זה קבעה השופטת עירית קויפמן כי קיים חשד סביר שאותו מחזק גם הגיס בעצמו והאריכה את מעצרו בשלושה ימים.


טלית ב-50 אלף ש"ח

הרב שריקי אמנם צעיר, אבל כבר 14 שנה שהוא מקבל קהל ומאמיניו טוענים כי יש לו יכולות מיוחדות הפותרות בעיות פוריות

הרב נתנאל שריקי, בן 41, נולד וגדל בנתיבות והחל לקבל קהל עוד לפני גיל 30. הוא משתייך לשושלת ידועה של רבנים, הוא אחיינו של “הרנטגן” וכמה מבני הדודים שלו, מחזיקים בחצרות בנתיבות והסביבה.

לדברי מאמיניו יש לו יכולות בפתרון בעיות פוריות, לפני מספר שנים הוא הודיע על כנס מיוחד בהשתתפות “המוני ילדים מגיל ינקות ועד גיל 10 שהמשותף לכולם הוא הרה”ג נתנאל שריקי שסייע תחת ברכתו לאמהות להרות”, כך נכתב בהודעה מטעמו.

הרב נתנאל שריקי מתפלל לקריסת מנהרה בגבול עזה

הרב נתנאל שריקי מתפלל לקריסת מנהרה בגבול עזה

בשנת 2016 הוא התפרסם לאחר שלטענתו הוא ביצע תפילה מיוחדת והצליח לגרום לקריסת מנהרות תופת ברצועת עזה. לאור זאת הוא זכה לכינוי “רב המנהרות”.

בכירים רבים משחרים לפתחו ובהם אפילו שרים בכירים ופוליטיקאים. דצמבר האחרון, לפני הפריימריז בליכוד הוא התארח בבית של ח”כ קטי שטרית יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרב נתנאל שריקי והשר ישראל כץ. צילום: אריאל משה

הרב נתנאל שריקי והשר ישראל כץ. צילום: אריאל משה

חוץ מנתניהו השתתפו שם גם השרים ישראל כץ ומירי רגב וח”כ ניר ברקת. הרב בירך שם את נתניהו, החמיא לו ואיחל לו הצלחה.

הרב נתנאל שריקי עם רון שובל והרב יהודה דרעי. צילום: שלומי כהן

הרב נתנאל שריקי עם רון שובל והרב יהודה דרעי. צילום: שלומי כהן

הוא נוהג גם לבצע מכירות של כל מיני פריטים כמו האפיקומן של פסח. על פי הודעה לעיתונות שנמסרה ממשרד יחסי הציבור שפעל בשמו, מי שרכש ממנו פריט יקר היה איש העסקים עופר נמרודי ששילם 50 אלף ש”ח עבור טלית ששימשה את הרב בבריתות בהן השתתף כסנדק.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר