נהרגה ליד הבית. פנינה טיפליצקי ז"ל
נהרגה ליד הבית. פנינה טיפליצקי ז"ל

אישום: בן 80 דרס למוות את פנינה טיפליצקי על מעבר החצייה בברנע

תושב אשקלון בן 80 מואשם כי כשטיפליצקי חצתה את מעבר החציה ברחוב האצ"ל נסע מבלי לשנות את אופן נסיעתו והמשיך בנסיעה רציפה. דיון הקראת כתב האישום נקבע לספטמבר הקרוב

פורסם בתאריך: 10.5.20 16:40

עדכון אחרון: 11.5.20 07:30

     

חצי שנה חלפה מאז התאונה הקשה בה מצאה את מותה תושבת אשקלון, פנינה טיפליצקי מאות מטרים מביתה כשהייתה בדרך לאסוף את נכדה מהגן.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד עידן איבגי, הגישה לאחרונה כתב אישום לבית משפט השלום לתעבורה באשדוד נגד תושב אשקלון בן 80 בגין גרימת מוות ברשלנות ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה.

זירת התאונה ברחוב האצ"ל

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט לתעבורה באשדוד, האיש הסתובב בכיכר בצומת הרחובות רוטשילד-האצ"ל, כאשר "מעבר החצייה נראה היטב ממרחק". טיפליצקי המנוחה הספיקה לעבור 3.4 מטרים על מעבר החצייה ובשלב זה הגיע האיש עם רכבו ו"המשיך בנסיעה רציפה מבלי לשנות את אופן נהיגתו ומבלי שנתן זכות קדימה למנוחה לחצות את הכביש ופגע בה עם חזית ימנית של רכבו. כתוצאה מכך המנוחה נחבטה בחלקו הקדמי של הרכב והוטלה על הכביש מימין לרכב ונחבלה חבלות קשות".

זירת התאונה ברחוב האצ"ל בברנע

טיפליציקי כזכור הובהלה לחדר הטראומה של המרכז הרפואי ברזילי באשקלון כשמצבה אנוש ולאחר מספר שעות, לאור חומרת פגיעת הראש הקשה שממנה סבלה הוחלט לפנותה בדחיפות למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. לאחר מספר שעות נודע כי טיפליציקי נפטרה מהפציעה ההקשה.

על פי כתב האישום, התאונה על תוצאותיה הקטלניות נגרמה בשל רשלנותו של הנהג הישיש "בכך שהתקרב למעבר החצייה, וכלל לא הבחין בהולכת הרגל עת זו חצתה את הכביש. בכך שהתקרב אל מעברה החצייה, לא נתן זכות קדימה להולכת הרגל ולא אפשר לה להשלים את החצייה בבטחה. בכך שלא שם לבו אל הנעשה על מעבר החצייה ובקרבתו, לא שינה את אופן נהיגתו בהתאם לתנאי הדרך, ובמיוחד לא האט את מהירות נסיעתו כמתחייב עד כדי עצירה. בכך שלא נהג כפי שנהג מן היישוב היה נוהג בנסיבות העניין".



עו"ד איבגי וצוות התביעה בחנו בחודשים האחרונים  את תיק החקירה שהעבירו אליהם בוחני התנועה של מרחב לכיש והחליטו כי התאונה הקטלנית נגרמה בשל רשלנותו של הנהג.

כתב האישום כולל בתוכו שני סעיפים: גרימת מוות בנהיגה רשלנית, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה. לבקשת הפרקליטות, רישיונו הנהיגה של האיש נפסל עד תום ההליכים. כתב האישום אמנם הוגש אך הדיון הראשון בהקראת כתב האישום נקבע רק לחודש ספטמבר הקרוב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הפרקליטות, בשיתוף יתר רשויות האכיפה, תמשיך לפעול בנחישות, באמצעות כלל הכלים המשפטיים העומדים לרשותה, למיגור התופעה הקשה של תאונות דרכים, אשר גובה מאות קורבנות בנפש מידי שנה, תוך העמדה לדין של האחראים לכך ומיצוי הדין עמם", כך נמסר מפרקליטות מחוז דרום.

עורכת הדין לאה גולדמן המייצגת את הנאשם מסרה: "מאחר וחומר החקירה עדיין לא בידנו, לא אוכל להתייחס".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר