פה נטמנה התינוקת בבית העלמין באשקלון
פה נטמנה התינוקת בבית העלמין באשקלון

מות התינוקת: השב"ח לא מואשם ברצח

זיאד אעביד, הפלסטיני שנחשד ברצח התינוקת באשקלון, הואשם רק בגרימת מותה ברשלנות, "הדרך ארוכה להרשעה גם בעבירה זו", מסר סנגורו

פורסם בתאריך: 28.11.19 12:50

     

פרשת מותה של התינוקת בת ה-10 חודשים באשקלון לפני למעלה מחודש ימים והחשדות והטענות כי התינוקת הוכתה למוות ונרצחה מקבלת היום תפנית. פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד זיאד אעביד, הפלסטיני בן ה-21 באשמת גרימת מוות ברשלנות שגרמה למותה של התינוקת ולא ברציחתה.

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

כתב האישום מגולל את שאירע ועל פיו בשעה 21:00 יצאה האם מהבית והשאירה את התינוקת בהשגחתו של אעביד בביתם. "בשלב זה הנאשם נשא באחריות מלאה לשלומה ובריאותה של המנוחה, בהמשך לכך המנוחה נחבלה באופן קשה בראשה תחת השגחתו המלאה של הנאשם".

לאחר שאעביד הבחין כי התינוקת במצוקה נשימתית, אז יצא מהבית כשהוא מחזיק בידיו את התינוקת כשהיא ללא הכרה וללא נשימה וביקש עזרה משכן. השכן ביצע החייאה במנוחה עד להגעת כוחות ההצלה למקום אשר המשיכו לבצע בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת.

כאשר שמע כי גם כוחות המשטרה הוזעקו למקום ונמלט מהאזור. למחרת האירוע בשעה 12:00 או בסמוך לו נתפס אעביד על ידי המשטרה כשהוא מנסה להימלט מישראל. בתאריך 23/10 התינוקת נפטרה כתוצאה מהחבלה בבית החולים.

"במעשיו אלו הנאשם בהיותו אחראי לשלומה ולבריאותה של המנוחה בהיותו מי שנטל על עצמו להשגיח עליה בהעדר אמה, הפר את חובותיו אלו, לא השגיח כראוי על המנוחה, כשעקב מחדלו זה גרם רשלנות למותה וכן שהה בישראל בניגוד לחוק".

אעביד מואשם בשני סעיפים בלבד: גרימת מוות ברשלנות ושהיה בישראל בניגוד לחוק.

הפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים ומעצרו הוארך עד ליום רביעי לבחינת חלופת מעצר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד ליאור רונן המייצג את אעביד מסר בתגובה: " זיאד טיפל בתינוקת במסירות מספר חודשים והוא מתאבל על מותה הטראגי. עם זאת, אנו מברכים שהפרקליטות, לאחר בחינת הראיות הסכימה שלא מדובר ברצח אלא באירוע מצער. חשוב לציין, שמתחילת הפרשה זיאד טען כי לא הייתה לו כל כוונה לגרום לנזק לתינוקת, וכאשר הבחין שהיא במצוקה הזעיק עזרה ועזב את הזירה רק לאחר הגעת כוחות ההצלה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר