תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage
תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

ביה"ח סורוקה: מתה התינוקת שנפצעה אנוש בביתה

התינוקת בת עשרה חודשים שנפצעה אנוש בביתה נפטרה כעת מפצעיה. בית המשפט הורה לשב"ס ללוות את האמא, שעדיין במעצר, כדי להיפרד מבתה

פורסם בתאריך: 23.10.19 09:51

     

הבוקר הגיעה הבשורה העצובה מבית החולים סורוקה שבבאר שבע: התינוקת שנפצעה קשה בביתה בתחילת השבוע, לא שרדה ומתה מפצעיה. "בצער רב, אנו מעדכנים על פטירתה של התינוקת מאשקלון עקב פציעתה האנושה, חרף מאמצי הצוות הרפואי. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה", נמסר מבית החולים. גופתה של התינוקת הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך נתיחת הגופה. האם והצעיר הפלסטיני עדיין במעצר והחשד נגדם הוחמר לגרימת מוות.

עובדים סוציאליים מאגף הרווחה מעניקים סיוע למשפחה, "עיריית אשקלון משתתפת בצער המשפחה על מותה של הפעוטה", נמסר מהעירייה, "צוותים סוציאליים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים מעניקים וימשיכו להעניק כל סיוע ותמיכה שהמשפחה תזדקק להם בשעה קשה זו. אנו סומכים ידינו על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר וימצו את הדין עם מבצעי המעשה הטראגי".

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

בעקבות בבקשה בהולה שהגיש סנגורה של האם, עו"ד קובי פלומו, הורה השופט אבישי כהן לשב"ס ללוות את האם למכון לרפואה משפטית "על מנת לאפשר לה לראות את בתה התינוקת ולהיפרד ממנה קודם ביצוע הנתיחה שלאחר המוות", כתב השופט בהחלטתו.

על פי חשד המשטרה, האם יצאה מביתה והשאירה את התינוקת בת העשרה חודשים בהשגחתו של זיאד אעבד, צעיר פלסטיני מחברון. כעבור זמן הוא התקשר לאם והזעיק אותה לבית בגלל הפציעה של התינוקת ובמקביל הזעיק לבית את השכנים. כאשר השכנים הגיעו לבית והחלו להעניק טיפול רפואי לתינוקת הוא נמלט מהזירה וניסה להגיע בחזרה לשטחי הרשות הפלסטינית. בזמן הבריחה הוא נלכד על ידי כוחות המשטרה בסמוך לצומת פלוגות.

אתמול הוארך המעצר של אמא שלה וכן של זיאד אעביד, הצעיר הפלסטיני בחשד כי גרמו לפציעה שלה. נציג המשטרה אמר אתמול בבית המשפט כי לתינוקת ישנם שברים בגולגולת ומעדות של אדם בצוות הרפואי הוא מסיק שמדובר בהתעללות ממושכת.

בית החולים סורוקה. צילום: עופר וקנין

בית החולים סורוקה. צילום: עופר וקנין

עו"ד קובי פלומו, סנגורה של האם, ששמה אסור בפרסום, טען כי היא לא הייתה בבית ואינה קשורה לאירוע וכי אין אינדיקציה להתעללות ממושכת ומנגד יש חשוד אחר שקושר את עצמו לאירוע.


באותו עניין: 


עוד טען הסנגור כי האם לקחה את התינוקת לבית החולים בשני מקרים שבהם חשה מצוקה ואמר כי זאת אינה התנהגות של אם מתעללת. מנגד, השיב נציג המשטרה בדיון, עו"ד ערן צמיר כי "זה שבאים ועושים אולי סוג של התעללות פיזית ומנגד הולכים לטפל בחום גבוה, לא בהכרח יש סתירה בין הדברים".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של האם בשבעה ימים, אך השופט אבישי כהן הסכים להאריך את מעצרה ביומיים בלבד.

מהדיון אתמול עלה עוד כי לאחר האירוע אעביד פנה לשכנים שיזעיקו אמבולנס ועזב רק אחרי שהשכנים הגיעו וטיפלו בה, וכי הוא מכיר את התינוקת מספר חודשים ושמר עליה מספר פעמים. על פי חשד המשטרה, אעביד אף תקף את בת הזוג מספר פעמים לאחרונה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד יוסי דגה המייצג את אעביד אמר בדיון כי "יש כאן חשוד ששיתף פעולה מהרגע הראשון, אם נשחזר את האירוע יש מקרה מצער, הוא רץ להזעיק שכנים ולהזעיק את האם ורץ על נפשו, אך לפני שמחליט לברוח, קורא לכל אותם אנשים שיש בידיהם אפשרות לתת מענה רפואי ועזרה ראשונה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר