בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין
בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

שברים בגולגולת וחשד להתעללות ממושכת: הוארך מעצר האם והפלסטיני

בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם של אם התינוקת מאשקלון וכן של זיאד אעביד השב"ח הפלסטיני שחשוד בהתעללות ותקיפה התינוקת

פורסם בתאריך: 22.10.19 13:33

     

זיאד אעביד, השב"ח הפלסטיני אשר חשוד בתקיפתה של התינוקת מאשקלון ואמה של התינוקת הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. אעביד חשוד בעבירות של התעללות פיזית, תקיפת חסר ישע, הזנחת קטין, נטישת קטין ושהיה בישראל שלא כחוק. האם, בת 23, חשודה אף היא בהתעללות, הזנחת קטין וכן בהלנת תושב זר.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

עו"ד קובי פלומו, סנגורה של האם, ששמה אסור בפרסום, טען כי היא לא הייתה בבית ואינה קשורה לאירוע וכי אין אינדיקציה להתעללות ממושכת ומנגד יש חשוד אחר שקושר את עצמו לאירוע. עוד טען הסנגור כי האם לקחה את התינוקת לבית החולים בשני מקרים שבהם חשה מצוקה ואמר כי זאת אינה התנהגות של אם מתעללת. מנגד, השיב נציג המשטרה בדיון, עו"ד ערן צמיר כי "זה שבאים ועושים אולי סוג של התעללות פיזית ומנגד הולכים לטפל בחום גבוה, לא בהכרח יש סתירה בין הדברים".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של האם בשבעה ימים, אך השופט אבישי כהן הסכים להאריך את מעצרה ביומיים בלבד.


באותו עניין:


בדיון שהסתיים דקות ספורות לפני כן, עלה כי על פי גרסתו של זיאד אעביד, הוא נפל על התינוקת וכך היא נפגעה. נציג המשטרה, עו"ד ערן צמיר, אמר בדיון כי התינוקת סובלת משברים בגולגולת. עוד אמר צמיר כי מחוות דעת של הצוות הרפואי הוא מסיק כי התינוקת סבלה ממסכת של התעללויות.


צילום: אלירם משה

מהדיון עולה כי לאחר האירוע אעביד פנה לשכנים שיזעיקו אמבולנס ועזב רק אחרי שהשכנים הגיעו וטיפלו בה, וכי הוא מכיר את התינוקת מספר חודשים ושמר עליה מספר פעמים. על פי חשד המשטרה, אעביד אף תקף את בת הזוג מספר פעמים לאחרונה.

עו"ד יוסי דגה המייצג את אעביד אמר בדיון כי "יש כאן חשוד ששיתף פעולה מהרגע הראשון, אם נשחזר את האירוע יש מקרה מצער, הוא רץ להזעיק שכנים ולהזעיק את האם ורץ על נפשו, אך לפני שמחליט לברוח, קורא לכל אותם אנשים שיש בידיהם אפשרות לתת מענה רפואי ועזרה ראשונה".

בנוגע לתלונה של האם כי גם היא הותקפה על ידו אמר הסנגור: "איפה היתה עד היום, אפשר לומר תסמונת האשה המוכה, אך אם היתה פוחדת על הילדה וממנו, ככל הנראה לא היתה משאירה אותם יחד, גם עולה מעדותה שהוא היה עם הילדה מספר פעמים ומספר חודשים, אם היה בה פחד ובהלה לא היתה שמה אותו עם הבת שלה".

עו"ד יוסי דגה

עו"ד יוסי דגה. צילום: אלירם משה

השופט אבישי כהן, כתב בהחלטתו כי מצבה של התינוקת קשה, וישנן מספר חבלות וציין כי אעביד התגורר בחודשים האחרונים עם אימא של התינוקת וכי הוא טוען לקשר זוגי איתה. הוא האריך את מעצרו של אעביד בחמישה ימים.

באותו דיון הוארך גם מעצרו של יעקב עטאוונה, אזרח ישראלי, שחשוד כי הסיע את אעביד בישראל וניסה להבריח אותו אל שטחי הרשות. הוא שמע ממנו שיש לו סכסוך עם הילדה ובת הזוג, הוא ידע שמשהו לא כשר קרה. הוא בחר להתעלם ולקחת שוהה בלתי חוקי… בחר להתעלם מהנתונים שהשב"ח אמר לו וזאת במטרה לקבל את הכסף שהובטח לו בתמורה לנסיעה", אמר נציג המשטרה בדיון.

סנגורו של עטאוונה הגיב על כך בדיון ואמר: "מה שהיה לפני שאעביד עלה לרכבו של מרשי זה עם כל הכבוד, לטענת המדינה, לא קושר אותו לביצוע העבירות לכאורה האחרות שקיימים בתיק הנוכחי. השאלה הפשוטה היא מודעות, האם מרשי ידע על זה או לא. תמוה לשמוע שהם לא מכירים אחד את השני, אעביד פנה למישהו בשם רפי ודרכו השיג את הנייד של מרשי וביקש ממנו לעזור לו להסיע למקום מסויים, לכן לכאורה, קשה לי להאמין שאדם שלטענת המשטרה ביצע עבירה כלשהי יספר הכל לבן אדם שרואה ופוגש פעם ראשונה… זה בסימן שאלה גדול".

השופט כהן האריך את מעצרו של עטאוונה ביומיים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר