הרב יהודה בן דוד
הרב יהודה בן דוד

הבקשה נדחתה: הרב יהודה בן דוד ייכנס לכלא בעוד שבועיים

הרב המקובל שנידון ל-4 שנות מאסר בשל מעשים מגונים בשלוש אחיות קטינות ביקש לעכב את כניסתו לכלא עד לאחר שידון הערעור שלו. בית המשפט העליון דחה את הבקשה

פורסם בתאריך: 25.11.19 13:40

     

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, דחה את בקשתו של הרב המקובל יהודה בן דוד לעכב את כניסתו לבית הסוהר ולרצות את ארבע שנות המאסר שנגזרו עליו, עד לאחר דיון בערעור שהגיש.

בערעור שהגיש סנגורו, עו"ד משה מרוז, נטען נגד האמינות של עדויות המתלוננות וכן טענות משפטיות נוספות. לצד הערעור הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר במסגרתה נטען כי סיכויי הערעור טובים וכי מתקיימות בעניינו של הרב בן דוד נסיבות אישיות המצדיקות עיכוב ביצוע העונש. ביניהן התנהגותו הטובה במשך הזמן בו היה משוחרר למעצר בית, העדר עבר פלילי, גילו, ומצבו הרפואי.

 

תיק החקירה של הרב יהודה בן דוד

תיק החקירה של הרב יהודה בן דוד

מנגד  טענו בפרקליטות כי מדובר בגזר דין מתון, כאשר בעברו של הרב בן דוד הרשעה נוספת בעבירה של מעשה מגונה בכח, כאשר גם באותו מקרה הוא ניצל את מעמדו כלפי המתלוננת. כמו כן ניתן דגש לאינטרס הציבורי שאדם שהורשע במעשים כאלה יתחיל לרצות את עונשו בסמוך למועד מתן גזר הדין.

השופט מינץ דחה כאמור את הבקשה וכתב בהחלטתו כי טענותיו "באשר לסעיפי האישום בהם הורשע אינן מגדילות את סיכויי הערעור… בהינתן סוג העבירות בהן הורשע המבקש, קיים אינטרס ציבורי משמעותי לריצוי העונש באופן מיידי, בהתחשב באינטרס שעניינו הרתעת עבריינים מלבצע עבירות דומות".

הרב יהודה בן דוד בבית המשפט

הרב יהודה בן דוד בבית המשפט

השופט מינץ קבע כי בעוד כשבועיים ב-8 בדצמבר, יתייצב הרב בן דוד בבית הסוהר "דקל", עד השעה 10:00 בבוקר לתחילת רצוי מאסרו.

מעשים מגונים בבית כנסת

לפני כחודש וחצי גזר בית המשפט המחוזי בבאר-שבע על הרב בן דוד, בן 72, עונש של 4 שנות מאסר בפועל בגין ביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש אחיות בנות משפחה אחת, בהיותן קטינות. בנוסף, פסק ביהמ"ש כי הנאשם ישלם למתלוננות פיצוי בסכום כולל של 150,000 ש"ח.

הרב בן דוד, בן 72, אבל ל-19 ילדים וסב ל-72 נכדים, היה במשך השנים, בעיקר בשנות ה-90 רב מקובל ידוע בכל אזור אשקלון ואשדוד, ותלמידים רבים היו לו גם בעיר אשקלון וגם בעיר אשדוד. בשנת 1997 הוא הורשע במעשה מגונה בבת משפחה שלו ונידון לחמישה חודשי מאסר. לאחר מכן ירדה קרנו של הרב, אך עם השנים הוא חזר וקיבץ סביבו חסידים ותלמידים אשר שתו בצמא את דבריו. עד לפני מעצרו לפני כשנה הוא קיים שיעורים ברחבי העיר אשקלון והיה אורח מכובד באירועים משפחתיים של תלמידיו.

הרב יהודה בן דוד

הרב יהודה בן דוד

הרב בן דוד הורשע לאחר ניהול הוכחות כאמור בביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות 8,12 ו-14 עת הגיעו לבית הכנסת עם בני המשפחה. הנאשם ביצע את המעשים בחמש הזדמנויות שונות החל משנת 2012 סמוך למשרדו בבית הכנסת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הוא הורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינה א', בשנת 2012, בהיותה בת 8 שנים, עת ליטף את רגלה ומישש את חזהּ; בקטינה ב', בשנת 2012, בהיותה בת 12, עת נישק אותה על פיה; ובקטינה ג', בשנת 2018, בהיותה בת 14 וחצי, במספר אירועים שונים, נגע בה במקומות שונים בגוף, התחכך עם איבר מינו באיבר מינה וביקש ממנה לגעת באיבר מינו.



 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר