הרב יהודה בן דוד
הרב יהודה בן דוד

4 שנות מאסר נגזרו על המקובל שהורשע במעשים מגונים בקטינות

הרב המקובל יהודה בן דוד שהיה אחד הרבנים הידועים באשקלון ואשדוד, הורשע בביצוע מעשים מגונים בשלוש אחיות קטינות בבית כנסת. נגזרו עליו 4 שנות מאסר ופיצוי בגובה 150 אלף ש"ח. הוא מתכוון לערער על ההרשעה ועל העונש

פורסם בתאריך: 11.10.19 10:49

     

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר אתמול על הרב יהודה בן דוד, בן 72, עונש של 4 שנות מאסר בפועל בגין ביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש אחיות בנות משפחה אחת, בהיותן קטינות. בנוסף, פסק ביהמ"ש כי הנאשם ישלם למתלוננות פיצוי בסכום כולל של 150,000 ש"ח.

הרב בן דוד, בן 72, אבל ל-19 ילדים וסב ל-72 נכדים, היה במשך השנים, בעיקר בשנות ה-90 רב מקובל ידוע בכל אזור אשקלון ואשדוד, ותלמידים רבים היו לו גם בעיר אשקלון וגם בעיר אשדוד. בשנת 1997 הוא הורשע במעשה מגונה בבת משפחה שלו ונידון לחמישה חודשי מאסר. לאחר מכן ירדה קרנו של הרב, אך עם השנים הוא חזר וקיבץ סביבו חסידים ותלמידים אשר שתו בצמא את דבריו. עד לפני מעצרו לפני כשנה הוא קיים שיעורים ברחבי העיר אשקלון והיה אורח מכובד באירועים משפחתיים של תלמידיו.

הרב יהודה בן דוד בבית המשפט

הרב יהודה בן דוד בבית המשפט

הרב בן דוד הורשע לאחר ניהול הוכחות כאמור בביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות 8,12 ו-14 עת הגיעו לבית הכנסת עם בני המשפחה. הנאשם ביצע את המעשים בחמש הזדמנויות שונות החל משנת 2012  סמוך למשרדו בבית הכנסת.



על פי האישום הראשון – בשנת 2012 כשהיתה א' כבת 8 היא לקחה את אחיה הקטן לבית הכנסת, וכשאחיה התפלל, ישבה א' עם הנאשם בסמוך למשרדו, והשניים שוחחו. בזמן הזה ליטף הרב את רגלה של א', ובהמשך ליטף ומישש את חזה של א'.

על פי האישום השני – בשנת 2012 כשהיתה ב' כבת 12, היא הלכה עם שני אחיה הקטינים לבית הכנסת בכדי לקבל ברכה מהנאשם. בזמן שהם בבית הכנסת, הורה הרב לשני אחיה של ב' ללכת לחדר אחר במתחם ואמר לב' לבוא עימו לחדר אחר שהיה במתחם בקומה הראשונה. או אז, שאל הנאשם את ב' אם היא אוהבת אותו, ונישק את ב' על פיה. לגבי עובדה נוספת אשר נטענה באישום השני על כי הנאשם החדיר את לשונו לפיה של ב', נקבע בהכרעת הדין כי עובדה זו לא הוכחה.

על פי האישום השלישי – באישום זה מפורטים חמישה אירועים, ובגין שלושה מהם מיוחסות 9 עבירות. האירוע הראשון הינו משנת 2018 – ג' הגיעה לבית הכנסת, פגשה ברב בן דוד, אשר נצמד אליה, הצמידה לקיר, הגע בחזה, מישש את ישבנה, והתחכך עם איבר מינו באיבר מינה כששניהם לבושים.

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

האירוע השני – הנאשם הצמיד את ג' לקיר, ליטף את חזה וישבנה של ג' מעל הבגדים, נצמד אליה, ובמשך מספר דקות התחכך עם איבר מינו באיבר מינה כששניהם לבושים.

באירוע השלישי – בו לא מיוחסת עבירה – ג' הגיעה למשרדו של הנאשם בבית הכנסת, הוא ביקש ממנה לכתוב על פתק כמה היא אוהבת אותו, שאל אותה אם היא רוצה להתנשק איתו.

באירוע הרביעי – הרב הצמיד את ג' לקיר וביקש ממנה לגעת באיבר מינו, וג' עקב פחדה מהנאשם ועקב הסיטואציה בה היתה, נגעה באיבר מינו של הנאשם מעל בגדיו. אזי שאל הנאשם את ג' אם היא רוצה לראות את איבר מינו והקטינה השיבה בשלילה.

האירוע החמישי – בו לא מיוחסת עבירה – ענינו החלפת דברים בין הרב לבין הקטינה ל -ג'.

"הוכח, מעל לספק סביר, כי לנאשם היה כלפי ג', כמו גם כלפי כל משפחתה, מעמד של מי שהיה נערץ, והיה לא רק בעל מעמד של רב, אלא היתה לו מעורבות רבה מאוד בכל עניני המשפחה ובכל התחומים, לרבות מעורבות בעניינים רפואיים וכלכליים, והנאשם היה מעורב בחיי ג', וכל המשפחה, באופן ש'הכל היה עובר דרכו', ונוצרה תלות מסויימת של המשפחה כולה בנאשם, הן בתחומי קבלת עצות  רפואיות והן בתחום הכלכלי", כתב השופט יואל עדן.

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

בשלב הטיעונים לעונש, ציינה עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום, כי "המעשים בוצעו ע"י הנאשם בבית הכנסת – מקום הקדוש עבור המתלוננות ובני משפחתן. הנאשם לא בחל ביום בשבוע ואף לא בשעות משעות היממה לביצוע מעשיו ואף היה שולח למתלוננות הודעות כתובות בשעות הקטנות של הלילה".

מנגד, מטעמו של הרב בן דוד הוצגו מכתבים משני רבנים אשר העידו כי הרב היה מסייע רבות לזולת ועוסק בגמילות חסדים, כמו כן, נשלח מכתב גם מפוליטיקאי בכיר ברשות מקומית. הרב גם הביא שורה של עדי אופי אשר הכירו אותו וטענו כי מדובר באדם טוב, וכך העידה אחת העדות: "לכל מה שהגעתי עד היום, אני יכולה להגיד באמת בפה מלא בגאווה זה בזכות ההדרכות שלו, ואני גאה בעצמי מה שהגעתי עד הלום. אני חושבת שזה מה שאני יושבת פה היום זה הזדמנות לגמול לו מעט מכל הטוב שהעניק לנו כמשפחה".

הרב יהודה בן דוד

הרב יהודה בן דוד

השופט יואל עדן, כתב כי הוא לקח בחשבון גם את הדברים הללו, אך לבסוף גזר כאמור על הרב בן דוד עונש מאסר בפועל של 4 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כולל למתלוננות בסך של 150,000 ש"ח.

סנגורו עו"ד משה מרוז אמר בבית המשפט כי הוא מתכוון להגיש ערעור לבית המשפט העליון הן על הכרעת הדין המרשיעה וכן על גזר הדין.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר