שרון שאול כהן
שרון שאול כהן

הנוכל שרון כהן יכנס לכלא, קורבנותיו עדיין חוששים

כשמאחוריו שובל של קורבנות שנעקצו, הנוכל שרון שאול כהן מאשקלון ניצב שוב מול גזר דין שאמור להרתיע אותו מביצוע חוזר של העבירות. השופט חיים נחמיאס גזר את דינו וקבע כי הוא ירצה 34 חודשי מאסר בניכוי השנה שבה ישב מאז נעצר ויפצה את קורבנותיו ב-173 אלף שקלים. הקורבנות לא מרוצים וחוששים שעונש כזה לא ימנע מכהן להכות שוב, “זה פסק דין שמעודד מעשים כאלה”, אמר אחד מהקורבנות שלו

פורסם בתאריך: 29.3.19 13:36

     

לפני כשנה הוגש כתב האישום נגד שרון כהן, תושב העיר בן 29, לאחר שביצע שורה של מעשי עוקץ והפיל ברשתו אזרחים תמימים, שנתנו בו את אמונם והעבירו לידיו כספים רבים. כתב האישום המקורי כלל שמונה סעיפים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

כזכור, כהן פיתח תחילה קשרי ידידות עם הקורבנות שלו ולאחר מכן התנדב לסייע להם ברכישת רכב. לרוב הציג את עצמו כהן בפניהם בשם שרון בוכניק וסיפר לכולם את אותה גרסה, ולפיה הוא יכול להשיג עבורם כלי רכב מעוקלים במחירים נמוכים בהרבה מהשווי המוערך שלהם בשוק, וזאת בזכות דוד שלו, שעובד במגרשי מכוניות.

הונה אנשים שרצו לרכוש רכבים. צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הוא השיג תמונות של כלי רכב שונים, הציג אותם בפני הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות תכנת המסרים ווטסאפ. “הנאשם עשה זאת אף שידע שכלי רכב אלה אינם שייכים לו או לדודו, אינם נמצאים במגרש כלי רכב מעוקלים וכי אין באפשרותו לסחור בהם”, נכתב בכתב האישום המקורי.

כהן שכנע את הלקוחות כי אין באפשרותם לראות את הרכב לפני רכישתו ועליהם להסתפק בתמונות הרכב בלבד. לאחר שרכש את אמונם הוא גבה מהם סכומי כסף שונים במזומן, לא סיפק להם את כלי הרכב וגם לא החזיר להם את כספם, למעט חלק קטן ממנו.

כתב האישום החמור שהוגש נגד כהן תחילה, תוקן בהמשך במסגרת הסדר טיעון ונמחקו ממנו כמה סעיפי אישום. אף על פי שמדובר בעבריין מורשע שכבר ריצה בעבר עונש מאסר על עבירות מרמה, קיבל לאחרונה שופט בית משפט השלום באשקלון חיים נחמיאס את הסדר הטיעון.

על כהן נגזרו 34 חודשי מאסר ופיצויים בסכום מצטבר של 173 אלף שקלים לקורבנות שלו, גם לכאלה שלא נכללו בסופו של דבר בכתב האישום המתוקן.

“התחושה היא חרא”

“אני ממש לא מגדיר את עצמי כבן אדם תמים, ורק אחרי שהבנתי שהוא עבד עליי וקראתי עליו ראיתי שזו לא פעם ראשונה ושמדובר בנוכל סדרתי ומתוחכם”, אמר א’, אחד מקורבנותיו של כהן, בריאיון ל"כאן דרום" בחודש מאי בשנה שעברה. א’ סיפר אז כי הוא הכיר את כהן שנה קודם לכן לאחר ששימש תקופה קצרה בתפקיד נהגו הפרטי: “נפגשנו והוא עשה רושם של בחור רציני שסיפר שהוא בשלילה, ולכן נאלץ להיעזר בנהג פרטי. הסעתי אותי כמה פעמים, ואז הוא אמר שהוא לא צריך יותר וזהו. מאז נשארנו בקשר חברי, הסתמסנו מדי פעם ושאלנו מה נשמע”.

שטרות כסף. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

שטרות כסף. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

זמן קצר לאחר מכן הוא היה מעורב בתאונת דרכים, ולאחר שהבין שאין טעם לתקן את רכבו פנה א’ לכהן בבקשה שיסייע לו לקנות רכב.

החברות בין השניים לא הרתיעה את כהן, והוא אף ניצל אותה כדי להפיל בפח גם אותו. לא רק שא’ העביר לכהן מקדמה עבור רכב שמעולם לא קיבל, הוא גם תיווך בינו לבין חברים אחרים שלו ולבסוף גם נאלץ להחזיר להם את הכספים שלקח מהם כהן מכיסו: “העסקאות האלה בוצעו דרכי, התחייבתי בפני החברים שלי ולא יכולתי להסתכל להם בעיניים. אני חייל משוחרר, ואין לי סכומים כאלה, אז נאלצתי לקחת הלוואות, שאני אשלם עוד תקופה ארוכה”, הוא הסביר אז.


באותו נושא:


א’ גם שיתף בתחושה האישית הקשה, שמלווה אותו: “אני יושב שם, והוא מסתכל לי בעיניים ואומר, ‘לא היה ולא נברא’. זה לא יאומן איך בן אדם יכול לשקר ככה מבלי למצמץ. זה פוגע ומכעיס, סמכתי עליו בעיניים עצומות. הוא היה מגיע אליי הביתה, היינו יושבים ומדברים, ואני הייתי משתף אותו גם בדברים אישיים, חשבתי שהוא חבר”.

השבוע הוא הופתע לגלות שנחתם הסדר טיעון וניתן גזר הדין. “היו כמה פאדיחות בדרך, הגעתי שלוש פעמים לדיונים ודחו את כולם, אז כבר לא הגעתי ואין לי מושג מה נסגר. לא עדכנו אותי ולא כלום. התחושה בגדול היא חרא, סליחה על המילה, כי כבר אין לי מה להגיד על זה יותר. לדעתי לא עשו כאן עבודה כמו שצריך, כי זו לא הפעם הראשונה שלו. נראה לי לא הוגן, אבל אני לא יכול לעשות עם זה כלום. אסור לסמוך על אנשים, לפחות למדנו שיעור לחיים”.

“עוגמת נפש כל חודש”

גם קורבנות העבר שלו לא מאמינים שהעונש הזה ירתיע אותו. “בושה לבית המשפט, זה פשוט גן עדן, וזה גורם לאנשים לעקוץ. אנחנו עד היום משלמים את החובות הקודמים שלו”, אומר ב’, אדם שכהן עקץ בסכום של 120 אלף שקלים.

שרון שאול כהן

אשתו של ב’ מספרת כי לפני שהם הגישו תלונה היא פגשה בשוטר, “הוא אמר שמדינת ישראל זה גן עדן לנוכלים, כי בית משפט לא יעשה לו כלום, והוא אמר לי, ‘תפסי אותו בפרדס ותקרעי אותו’. עם פסק דין כזה בית המשפט מעודד המשך נוכלות. כי אם זה לא עונש מרתיע מספיק, הוא ימשיך עם זה. הוא יחזור ויעשה את זה שוב. בית המשפט והשופט שקבע את זה הם אשמים במקרים הבאים שיהיו”.

ב’ מספר כי עד היום הוא משלם תשלומים בגלל הלוואות שנאלץ לקחת, “אני מרוויח 5,000 בחודש, מתוך זה יורד לי 3,000 על ההלוואות, ואני מביא הביתה רק 2,000 שקל. זה עוגמת נפש כל חודש בגללו. אני לוקח הלוואות כדי לשרוד”, הוא אומר ותוהה: “עוד שנה וחצי ייצא בחוץ, יעשה את זה עוד פעם ויישב עוד שנה וחצי, הוא כל יום עושה נוכלות של 30 אלף שקל, למה לא?”

השופט: “קשה לי לכבד את הסדר הטיעון”

גם השופט עצמו הסתייג מקלות העונש שהוסכם להטיל על כהן, אך לבסוף אישר אותו. “לאחר ששקלתי את כל השיקולים, והגם שקשה לי עד מאוד לכבד את הסדר הטיעון המקל עם הנאשם עד מאוד, אכבדו שכן חשוב לי עד מאוד רכיב הפיצויים וחשוב לי גם האפיק הטיפולי, עליו דיברה הדודה, שזאת הזדמנות משמעותית להעניק אותה לנאשם אם באמת ובתמים הוא חפץ בכך. יצליח, מה טוב. לא יצליח, זה שאלה של זמן מתי יחזור לסורו, ואז כנראה לא יהיה מנוס מלשלוח אותו לבית האסורים עשרות שנים, לפחות להגן על החברה מפניו, מפני מעלליו”, נימק השופט.

הדודה שעליה דיבר השופט בגזר הדין היא מי ששימשה עבורו משפחת אומנה מאז היה בן שלושה חודשים וסיפרה בקצרה את סיפור חייו הלא פשוט. “שרון עבר ילדות עגומה, עם מראות שילד בגילו לא היה אמור לראות, עבר קשיים”.

השופט חיים נחמיאס

השופט חיים נחמיאס

אף על פי שהיא עצמה נפלה קורבן למעלליו ולדבריה נעקצה בסכום של 100 אלף שקלים, גוננה עליו הדודה בחירוף נפש וביקשה לספק לו גם טיפול מתאים. “לא ייתכן שהוא הולך לתת גמ”ח ל-60 אנשים ואחרי 10 דקות עוקץ אנשים”, אמרה, “שרון חייב טיפול.

ניסיתי אני לקחת אותו לטיפול פרטי, אבל אין לאן לקחת אותו. מי שמכיר את שרון כמוני, זה ילד עם נתינה עצומה מצד אחד, ומצד שני לעקוץ אנשים קשי יום. זה לא מתקבל על הדעת, אני אומרת איך הוא מסוגל, הרי הוא עוזר, הוא רחמן. אני טוענת ששרון חייב טיפול, הוא יושב בבית סוהר על דברים שהוא עשה, אבל מה יהיה הלאה, ניפגש בעוד שנתיים-שלוש עם קורבנות אחרים. גם הוא נפגע וגם אזרחים נפגעים. הייתי שמחה אם אפשר לעשות לו סוג של אבחון, כדי לעזור לו. אני חושבת שזה חזק ממנו. אני מנסה לעזור לו, הוא ילד יתום ללא אב ואם, אני רוצה שהוא יחשוב בצורה הגונה לחיים”.

“אני יודעת מי זה שרון”

עוד הוסיפה הדודה וסיפרה כי כבר בהסתבכות הקודמת שלו עם החוק ציינה השופטת שהוא צריך טיפול, הוא ריצה מאסר בפועל, אך לא טופל כראוי: “בבית סוהר הוא מתערבב עם עוד עבריינים ועוד נוכלים, אז מה עשינו עם זה? פעם קודמת השופטת כתבה שהוא צריך טיפול, הוא לא קיבל. כמו שהוא נכנס, ככה הוא השתחרר. לצערי, כלום לא נעשה בין כותלי בית הסוהר, זה מאוד חבל.

אסיר. אילוסטרציה: דודו בכר

לא השתקם בכלא. אילוסטרציה: דודו בכר

אזרחים, כמו שהם נכנסו, ככה הם יוצאים. אני יודעת מי זה שרון, אני גידלתי אותו. אני טוענת ששרון חולה, הוא חייב טיפול. העקיצה הראשונה הייתה בחשבון שלי, כמעט 100 אלף שקלים. אז אתה מבין על מה אני מדברת איתך? הוא לא בריא, הוא חולה”. בסוף דבריה ציינה הדודה כי כעת החובות של כהן כבדים, והיא חוששת שעל מנת לנסות ולהחזיר אותם הוא יחפש קורבנות אחרים.

כהן: “לא אחזור על זה יותר”

כהן עצמו אמר בבית המשפט: “אני מתנצל ואני לא אחזור על זה יותר. אני היום במקום אחר, עברתי טיפול”. לשאלת בית המשפט לאן הלך הכסף שגרף לכיסו השיב כהן כי הוא שקוע בחובות. עורך דינו אלון קוצר הוסיף: “היו לנאשם חובות מהתיק הקודם, ולכן הוא נגרר לעשות זאת שוב, כדי לכסות את החובות. לכן אני אבקש שבית המשפט יטיל עונש שהוא יוכל לעמוד בו”.

השופט אמר כי צר לו על כהן, שלא הספיק להשתחרר מבית הסוהר, לא הורתע מעונש המאסר על תנאי שעמד נגדו ושב לסורו: “הוא חוזר ומבצע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כמפורט בעובדות כתב האישום המתוקן, פוגע באנשים על לא עוול בכפם. הם, שעבדו קשה בזיעת אפם להרוויח את לחמם וממונם. הנאשם עקץ אותם במרמה בנסיבות מחמירות שוב ושוב והטיל חללים רבים”, אמר השופט.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

השופט ציין כי בבואו לגזור את דינו של כהן הוא לקח בחשבון את העובדה שכהן הודה בכתב האישום המתוקן ובעיקר קיבל על עצמו אחריות. הוא הוסיף כי החליט לקבל את הסדר הטיעון שמקל עד מאוד עם כהן, בשל העובדה שהוא סומך על שיקול הדעת של הצדדים שהסכימו עליו.

השופט גם התרשם מאוד מדבריה של הדודה וציין אותם לא פעם במהלך מתן גזר הדין: “בהחלט התרשמתי שמדובר באשת חיל, שנחלצה לעזור לנאשם משחר ילדותו. אמרה דברים, אך לעניות דעתי חשפה בפניי את מיעוטם. היא סיפרה לי בגילוי לב ראוי לשבח שהיא הייתה הקרבן הראשון של הנאשם, שחרף העובדה שגידלה אותו ולא חסכה ממנו דבר, הוא עקץ אותה בסכום של 100 אלף שקלים. אני מעריך מאוד את העובדה שגם כיום היא לא מוכנה להתייאש מהנאשם ואני מתרשם שהיא הדמות הקרובה ביותר לנאשם וחפצה את טובתו. היא פונה ומבקשת שהנאשם יעלה על דרך של שיקום, כולם חפצים בכך. יחד עם זאת, בראש ובראשונה, הנאשם חייב להבין שאלמלא הוא חפץ בכך וישתף פעולה באופן מלא, איש לא יכפה עליו בניגוד לרצונו דרך שיקומית”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“מדובר בנאשם פיקח ונבון”

השופט המליץ שבתקופת המאסר שעוד נותרה לכהן הוא ישובץ בתכנית שיקומית מתאימה, כדי שלקראת שחרורו יוכל להשתבץ במסגרת שיקומית ממשיכה ויחזור לדרך הישר.

השופט הוסיף בנימה אישית ואמר שאם הדודה, שאותה הוא כינה "צדיקה שקשה למצוא עוד בעולם אנשים כמותה", תוסיף לשמור על קשר עם כהן היא תסייע לו בהליך: “ואני אתפלל שהיא תצליח, שהנאשם יצליח. שעוד שנים לא רבות אשמע שהוא מצליח בחיים הנורמטיביים ועזב את דרך הפשע”.

בסיום דבריו אף הוסיף ואמר על כהן: “אני מבין שמדובר בנאשם פיקח, נבון, משכיל ואם יצליח לנווט את כישוריו החיוביים לדרך הישר, אין לי ספק שיצליח בחיים הנורמטיביים. בהמשך לדברי הדודה, גם יוכל להקים בית נאמן בישראל ונראה לו בנים ובני בנים ההולכים בדרך הישר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר