שרון שאול כהן
שרון שאול כהן

הנוכל האשקלוני מכה שוב: שרון כהן מואשם כי עקץ קורבנות תמימים

אחרי שהונה תושבים רבים וריצה מאסר, חזר שרון (שאול) כהן לסורו והפעם, כך על פי כתב אישום שהוגש נגדו, ביצע הונאת כלי רכב מתוחכמת בהיקף של כ-200 אלף שקל שנלקחו מאנשים תמימים. "אני חייל משוחרר ונאלצתי לקחת הלוואות שאני אשלם עוד תקופה ארוכה", מספר אחד מקורבנותיו

פורסם בתאריך: 11.5.18 09:51

     

שרון (שאול) כהן התפרסם בעיר אשקלון לפני שנים אחדות כאשר הוגשו נגדו תלונות בגין הונאות של אזרחים מן השורה. כהן לא חדל מהמעשים גם לאחר שנעצר אז. לבסוף הוא הורשע ב-19 עבירות של קבלת דבר במרמה, ועליהן נידון ל-24 חודשי מאסר בפועל ועוד שמונה חודשים על תנאי.

אלא שהשהייה בכלא וגם עונש המאסר על תנאי שתלוי ועומד כנגדו לא הרתיעו אותו, והוא המשיך במעלליו. זמן קצר לאחר שחרורו מהכלא הוא החל להפיל ברשתו אנשים תמימים שבסך הכול ביקשו לקנות רכב חדש.

רכב מוצע למכירה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

תלונות ראשונות החלו להגיע לתחנת משטרת אשקלון כבר בחודש ספטמבר 2017, ולאחר שהצטברו עוד ועוד הועברו התלונות לידי יחידת ההונאה של מחוז דרום. שם זימנו אותו לחקירה, ולדברי החוקר ליאוניד גרינשפון בבית המשפט, בשלב הזה ירד כהן למחתרת ולא ניתן היה לאתר אותו, גם לא בכתובות הרשומות שלו.

אלא שב-9 באפריל עשה כהן טעות אחת קטנה, הוא שוחח בטלפון בזמן נהיגה, ושוטר תנועה הבחין בו. הוא הורה לו לעצור בצד וכאשר לקח את הפרטים שלו גילה כי האיש מבוקש לחקירה.

נלכד במקרה על ידי שוטר תנועה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

כהן, כך מתברר מכתב אישום חמור שהוגש נגדו, נהג לרוב להציג את עצמו בפני קרבנותיו בשם שרון בוכניק וסיפר לכולם את אותה גרסה, ולפיה הוא יכול להשיג עבורם כלי רכב מעוקלים במחירים נמוכים בהרבה מהשווי המוערך שלהם בשוק, וזאת בזכות דוד שלו, שעובד במגרשי מכוניות. הוא השיג תמונות של כלי רכב שונים, הציג אותן בפני הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות תכנת המסרים WhatsApp. “הנאשם עשה זאת למרות שידע שכלי רכב אלה אינם שייכים לו או לדודו, אינם נמצאים במגרש כלי רכב מעוקלים וכי אין באפשרותו לסחור בהם”, נכתב בכתב האישום.

מכר רכבים מעוקלים אותם איתר באמצעות הדוד שעובד במגרש רכבים מעוקלים. צילום: דוברות המשטרה

כהן שכנע את הלקוחות כי אין באפשרותם לראות את הרכב לפני רכישתו, ועליהם להסתפק בתמונות הרכב בלבד. לאחר שרכש את אמונם הוא גבה מהם סכומי כסף שונים במזומן, לא סיפק להם את כלי הרכב וגם לא החזיר להם את כספם, למעט חלק קטן ממנו. בכתב האישום נגדו שמונה סעיפי אישום של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

“הוא עשה רושם של בחור רציני”

אחד מסעיפי האישום סיפר את סיפורו של א’, חייל משוחרר, שהיה קרבן מרכזי של כהן. “הכרנו לפני שנה בערך אחרי שראיתי שהוא מחפש נהג פרטי. בדיוק השתחררתי מהצבא, וזה התאים לי”, מספר א’. “נפגשנו, והוא עשה רושם של בחור רציני שסיפר שהוא בשלילה, ולכן נאלץ להיעזר בנהג פרטי. הסעתי אותו כמה פעמים, ואז הוא אמר שהוא לא צריך יותר וזהו. מאז נשארנו בקשר חברי, הסתמסנו מדי פעם ושאלנו מה נשמע”.

כעבור כמה חודשים היה א’ מעורב בתאונת דרכים, רכבו ספג מכה קשה והיה לו ברור שאין טעם לתקן אותו. “זכרתי שהוא מתעסק ברכבים, אז מיד פניתי אליו. מבחינתי זה חבר טוב שיעזור לי לעשות את העסקה הכי טובה”.

הרכב ניזוק בצורה קשה. אילוסטרציה

זמן קצר לאחר מכן הציע לו כהן לרכוש רכב מסוג מאזדה 6, שמחירו מוערך בכ-30 אלף שקלים בסכום של 13 אלף שקלים בלבד. לאחר שא’ הסכים לעסקה ושילם לו מקדמה של 5,000 שקלים, אמר לו כהן כי מצא קונה אחר שמוכן לשלם סכום גבוה יותר והציע לו רכב מסוג פיאט תמורת 10,000 ש”ח. א’ הצעיר הסכים לעסקה והעביר לו מקדמה נוספת של כמה מאות שקלים, ובמקביל דיבר עם חבריו על העסקה ואלה החלו להביע התעניינות.

“עדיין לא קיבלתי את הרכב שקניתי ממנו, אבל מבחינתי לא היה לי מה לדאוג, סמכתי עליו בעיניים עצומות ולא הרגשתי שמשהו לא בסדר, אז הפניתי אליו גם חברים שלי. הוא עשה רושם של בן אדם אמין. אם הייתי חושד אפילו קצת, בחיים לא הייתי מסבך גם חברים שלי”, הוא מספר.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


עוד לפני שהבין שמדובר בהונאה שידך א’ בין כהן לבין חבר שלו, גם הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, לאחר ששמע שהוא מתכנן לרכוש רכב. הוא סיפר לו שמדובר בסוחר כלי רכב שיכול להשיג לו את הרכב הרצוי במחיר נמוך בהרבה משוויו המוערך בשוק.

כסף מזומן. צילום: דוברות המשטרה

השניים, כך על פי כתב האישום, סגרו עסקה על רכב מסוג מאזדה, שאותו הציע כהן למכירה תמורת 26 אלף שקל. כהן ביקש עבור הרכב מקדמה על סך 10,000 שקלים, והצעיר משך סכום של 6,000 שקלים מחשבון הבנק שלו ולווה את 4,000 השקלים הנותרים מאביו. את הכסף הוא העביר לחברו, וזה מסר אותו לידיו של כהן. כעבור כחודש הוא שוחח עם כהן בטלפון, וזה טען שהוא מטפל בשחרור הרכב מהמגרש. לאחר מכן ביקש כהן מהצעיר את יתרת הסכום ועשה לו הנחה של 2,000 שקלים בשל העיכוב, לכאורה, במסירת הרכב. השניים נפגשו, והצעיר העביר לכהן 14 אלף שקלים נוספים.

השניים עדיין לא הבינו שנפלו לתרגיל עוקץ, ובמקביל ראו שחבר אחר שלהם פרסם מודעה בפייסבוק ולפיה הוא מעוניין לקנות רכב מסוג מאזדה 3. א’ יצר עמו קשר ואמר שהוא יכול לסייע לו לקנות רכב וכי הוא מכיר מישהו שאפשר לסמוך עליו והעביר לו את מספר הטלפון של כהן.

כהן שלח לו תמונה של הרכב מהסוג המבוקש וביקש סכום של 26 אלף שקלים עבורו. הלקוח ביקש שישהה את מכירת הרכב עד שימכור רכב שבבעלותו. כהן הבטיח לו שימתין, אולם בהמשך טען שהרכב כבר נמכר לאדם אחר. בתמורה הוא הציע לו רכב אחר מאותו הסוג בסכום של 16 אלף שקלים. הפעם הצעיר לא בזבז זמן יקר ולא לקח סיכונים והעביר לכהן את הסכום הדרוש. השניים חתמו על זיכרון דברים שלפיו הרכב יסופק לו בתוך 14 יום.

בשיחה בין השניים אמר לו כהן כי יש אצל דודו רכב נוסף מסוג הונדה שהוא יכול למכור לו בסכום של 7,000 שקלים, וכמה ימים לאחר מכן הוא העביר לו גם את הסכום הזה. כשהעסקאות החלו להתעכב, הציע לו כהן להחזיר את כספו, אולם זה בטח באיש ובחר להמתין כמה ימים נוספים. בהמשך הוא גם ביקש ממנו סכום כסף נוסף על מנת לשחרר את הרכב מעיקול, אך לא סיפק לו את שני כלי הרכב.

גם בשלב הזה שום דבר בהתנהלותו של כהן עדיין לא עורר את חשדו של הצעיר, והוא המשיך לספק לו לקוחות.

כך הגיע לכהן חבר נוסף שלו שהביע עניין לרכוש רכב מסוג מיני קופר. כהן שלח לו תמונה של הרכב והסביר לו שהיא אינו יכול לראות אותו שכן הוא נמשך על ידי חברה אחרת ומוחזק במתחם סגור שהכניסה אליו אסורה משום שהוא מעוקל. בשלב הראשון הוא ביקש מקדמה על סך 14 אלף שקלים, אך הצעיר הביע חשש מכיוון שלא ראה את הרכב והסכים לשלם סכום של 6,000 שקלים.

שילמו במזומן. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בתוך זמן קצר הבין כהן את הפוטנציאל שיש בצעיר שמתווך לו את העסקאות והציע לו לשתף פעולה תמורת עמלה, וזאת על אף שידע כי בכוונתו להמשיך במעשי המרמה וההונאה. הצעיר התמים קיבל את ההצעה מבלי שידע שכלי הרכב לא נמצאים בידיו של כהן ושאין לו שום זכות למכור אותם.

“לא יאומן איך בן אדם יכול לשקר ככה”

ככל שעברו הימים סיפק כהן שלל תירוצים. “הוא סיפר שבן דוד שלו עבר תאונה קשה ושהוא איתו בבית חולים, ולכן אין לו זמן לטפל בעניין של הרכבים, ואני כמובן הבנתי את זה”, מספר א’. “אחר כך הוא אמר שהבן דוד נפטר, ויש הלוויה ושבעה. כאב לי עליו, חיזקתי אותו וגם אמרתי לחברים שיתאזרו בסבלנות כי מדובר במקרה טרגי”.

כחודש וחצי אחרי שהחלה ההתקשרות ביניהם ולאחר שכהן סיפק שלל תירוצים ושקרים, הבין א’ שהוא נפל קורבן לתרגיל עוקץ. נוסך ל-6,000 השקלים שהוא שילם לכהן, הוא ניאלץ להחזיר לאחד מחבריו סכום של 24 אלף שקלים של החבר שהעביר לכהן ולחבר נוסף סכום של 6,000 שקלים. “העסקאות האלה בוצעו דרכי, התחייבתי בפני החברים שלי ולא יכולתי להסתכל להם בעיניים. אני חייל משוחרר ואין לי סכומים כאלה, אז נאלצתי לקחת הלוואות שאני אשלם עוד תקופה ארוכה”.

כשביקש א’ תשובות מכהן, הוא הכחיש. גם בעימות שנערך במשטרה בין השניים דבק כהן בגרסתו. “אני יושב שם, והוא מסתכל לי בעיניים ואומר, ‘לא היה ולא נברא’. זה לא יאומן איך בן אדם יכול לשקר ככה מבלי למצמץ. זה פוגע ומכעיס, סמכתי עליו בעיניים עצומות. הוא היה מגיע אליי הביתה, היינו יושבים ומדברים, ואני הייתי משתף אותו גם בדברים אישיים, חשבתי שהוא חבר”.

לא’ חשוב להדגיש שהוא לא בן אדם תמים ושזה יכול לקרות לכל אחד. “אני ממש לא מגדיר את עצמי כבן אדם תמים ורק אחרי שהבנתי שהוא עבד עליי וקראתי עליו שזו לא פעם ראשונה ושמדובר בנוכל סדרתי ומתוחכם, זה גרם לי לפתוח את העיניים יותר ולא לסמוך על אנשים כמו פעם”.

השיטה

על פי עובדות כתב האישום, הראשונה שנפלה קורבן למעלליו של כהן היא תושבת העיר בשנות ה-50 לחייה. היא הכירה את כהן היכרות שטחית, ובמסגרתה הציע לה לרכוש רכב מסוג יונדאי טוסון, שמחירו מוערך בשווי של יותר מ-130 אלף שקלים. כהן הציע לה את הרכב בסכום של 75 אלף שקלים וטען בפניה שמדובר ברכב שנמצא בהוצאה לפועל, ולכן מחירו נמוך.

רכבים למכירה. צילום: דוברות המשטרה

היא קיבלה את תמונות הרכב ב-WhatsApp, הסכימה לתנאי העסקה והעבירה לרשותו סכום של 40 אלף שקלים במזומן. השניים חתמו על זיכרון דברים, שבו הציג את עצמו כהן בשם שרון בוכניק והתחייב להעביר לאישה את הרכב בתוך 21 ימי עסקים.

לאחר שזאת לא קיבלה את הרכב בזמן שהובטח לה, היא דרשה את כספה בחזרה ולאחר הפעלת לחצים מידה ומצד שני קרובי משפחתה הוא החזיר לה סכום של 24,800 שקלים בלבד.

במקביל רקם כהן כבר עסקה נוספת, הפעם עם בני זוג תושבי העיר, צעירים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם. בין הצדדים הייתה היכרות מוקדמת קצרה, לאחר שכהן פרסם מודעה ולפיה הוא מחפש נהג פרטי, והבעל נענה לה. כהן חיכה זמן מה על מנת לרכוש את אמונם של השניים, וכששמע שהם מחפשים רכב עבור האישה סיפר להם שדוד שלו עובד בחברת אלבר והציע להם רכוש רכב מסוג קאיה פיקנטו שמחירו מוערך בכ-50 אלף שקלים, בסכום של 23 אלף שקלים.

בני הזוג לקחו הלוואה מהבנק והעבירו לו את מלוא הסכום שביקש כתשלום עבור הרכב. בהמשך ביקש כהן סכום נוסף של מאות שקלים וזאת לטענתו לצורך ביצוע העברת בעלות הרכב על שמה של האישה, וגם הסכום הזה הועבר לו. ככל שחלף הזמן והרכב לא הועבר לידיהם של בני הזוג, החלו השניים להבין שנפלו למלכודת וביקשו את כספם חזרה. אך כהן נעלם, ויחד איתו 23 אלף השקלים של הזוג הצעיר.

סעיף אישום נוסף נגד כהן מתייחס לעסקה המפוברקת שביצע עם צעיר תושב העיר. הוא הכיר את אביו של הצעיר, שכן השניים התגוררו בעבר בשכנות, וסיפר לו סיפור דומה, ולפיו דודו עובד בהוצאה לפועל ומוכר כלי רכב מוזלים. בעקבות טענות אלה הפנה האב את בנו, שרצה לקנות רכב, אל כהן.

שרון שאול כהן. ממשיך להונות אנשים

השניים שוחחו, וכהן הציע למכור לו רכב מסוג טויוטה קורולה, ששוויו כ-80 אלף שקלים, בסכום של 33 אלף שקלים. הוא אף הגיע לבית המשפחה כדי לקחת את הכסף ולחתום על זיכרון דברים. באותו מעמד הוא גם הראה לצעיר תמונות של הרכב והבטיח לספק לו אותו בתוך 14 ימי עסקים. כשעבר הזמן הנקוב, החל כהן לתרץ את העיכוב בשל הטיפול בהסרת העיקול. הדבר לא עורר את חשדו של הצעיר, והוא חתם עם כהן על עסקה נוספת: רכישת רכב מסוג סיאט ליאון בשווי של יותר מ-100 אלף שקלים בסכום של 37 אלף שקלים. הצעיר אמר לכהן כי יש ברשותו סכום של 13 אלף שקל בלבד, וזה הבטיח לו שישלים את הסכום החסר מכיסו. השניים נפגשו, חתמו על זיכרון דברים נוסף, וכהן קיבל לידיו תוספת של עוד אלפי שקלים. הזמן חלף, שני כלי הרכב לא סופקו ללקוח, וכהן גרף מעסקה זו סכום של 46 אלף שקל.

מעצר אקראי

מכל העסקאות הללו גרף כהן לכיסו סכום של כ-200 אלף שקלים ולא סיפק ללקוחות אף לא רכב אחד. בחודש מרץ האחרון יצרו חוקרי המשטרה קשר עם כהן וזימנו אותו לחקירה. הוא הבטיח להתייצב בתחנת המשטרה ביום שלמחרת, אך לא הגיע והתחמק משיחות נוספות עם החוקרים. בהמשך קצין החקירות יצר עמו קשר באמצעות ה-WhatsApp וזימן אותו לחקירה, אך הוא התחמק שוב וגם החליף את מספר הטלפון. בעקבות כך הוצא נגדו צו מעצר, והמשטרה החלה בניסיונות לאתר אותו בכתובת שהייתה ידועה לה, אך ללא הצלחה. כמו כן, ניסתה המשטרה לאתר אותו במפעל שבו הוא טען שהוא עבד, אולם בבדיקה מול המפעל התברר כי אינו עובד שם.

באופן זה הצליח כהן להתחמק מחקירה במשך חודש וחצי ונעצר באופן אגבי ואקראי בשל ביצוע עבירות תנועה. תחילה הכחיש את ההאשמות באופן מוחלט ואף הכחיש היכרות עם חלק גדול מהמתלוננים. לאורך החקירה הוא שמר על זכות השתיקה באופן סלקטיבי, אבל במהלך העימותים עם חלק מהקורבנות הוא הודה שלקח מהם כסף לאחר שהציע לקנות כלי רכב שאינם שייכים לו.

לאחרונה הוגש נגדו, כאמור, כתב אישום המתבסס על עדויות מפורטות של המתלוננים ובני משפחותיהם, שהיו עדים לחלק מהאירועים ורובם מכירים את כהן. הוא מתבסס גם על התכתבויות של כהן עם הקרבנות ושיחות עמם וכן על תמונות של כלי הרכב שהוא העביר להם באמצעות תוכנת המסרים WhatsApp.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קרספין

עו”ד אירה ויימן-קריקון מפרקליטות מחוז דרום ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ונימקה: “עובדות אלה מלמדות כי הוא אינו מהסס לשקר ולהתל בשוטרים, על מנת להימנע מחקירה ומהמעצר וכי אין לו מורא בפני החוק. בנוסף קיים חשש לשיבוש הליכי משפט ולהשפעה על עדים, שכן הוא מכיר היטב את רוב עדי התביעה”.

עוד נכתב כי כהן “ביצע עבירות מרמה רבות בתחכום ובסכומים גבוהים, תוך פנייה לאנשים צעירים ומבוגרים וניצול האמון שרכשו בו. פעל בתעוזה רבה, תוך ניסיון מתמיד לתחזק את האמון של המתלוננים כלפיו ותוך ניצול של תמימותם, על מנת לגרוף לכיסו את כספם ואף לתפוס ברשתו אנשים נוספים. מדובר בעבריין מרמה סדרתי, שאינו נרתע לא מעונש המאסר שהוטל עליו בגין עבירות דומות ולא ממאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד כנגדו”.

עו"ד אלון קוצר, המייצג את כהן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: “טרם קיבלנו את כל חומרי החקירה. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נגיב בבית המשפט”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר