בית הדין הרבני באשקלון. צילום: אלירם משה
בית הדין הרבני באשקלון. צילום: אלירם משה

הרבני: הגבר ישלם לגרושתו את כל הסכום ולא מידי חודש בחודשו

בני הזוג לשעבר חתמו או לא על הסכם פריסת תשלומים במקום את כל הסכום בפעם אחת - תשלום קטן בכל חודש במשך 15 שנים. אלא שבית הדין הרבני לא קיבל את תוקפו של ההסכם והגבר ישלם את כל הכסף כבר בחודשים הקרובים

פורסם בתאריך: 18.3.19 12:41

     

מה הייתם מעדיפים לקבל סכום כסף גדול בפעם אחת או לפרוס אותו לתשלומים קטנים על פני כמה שנים?

בין בני זוג שהתגרשו לפני מספר שנים התגלע סכסוך על איך ישלם הגבר לגרושתו את הסכום הנאמד על כ-307,000 שקלים. בתחילה טען הגבר כי גרושתו הסכימה שהסכום ישולם חודש בחודשו על פני 15 שנים וכל חודש הוא ישלם לה 1,800 שקלים ולא את כל הסכום בתוך 90 ימים. הוא אף הציג את ההסכם חתומה על ידה.

אלא שאותו הסכם תשלומים גרר בעקבותיו דיון מעניין בבית הדין הרבני ולאחר מכן בבית הדין הגדול לערעורים בירושלים, סביב השאלה האם הסכם שנחתם בין בני זוג לשעבר, ולא נעשה בבית הדין תקף מבחינה משפטית.

האישה שטענה כי רומתה וכי לא חתמה כלל על הסכם כזה פנתה אל עורך דין נתנאל מויאל, מומחה לדיני משפחה בבקשה כי יסייע לה.

בקשה לייצוגית. עו"ד נתנאל מויאל. צילום: יח"צ

במהלך הדיונים הארוכים בבית הדין הרבני העלה עו"ד מויאל שתי טענות: הראשונה, טענה עובדתית, כי האישה לא חתמה על הסכם כזה וכי אותו מסמך הנו מזויף. טענה השנייה, משפטית, גם במידה והייתה חותמת על מסמך שכזה, אין למסמך כזה כל תוקף משפטי מחייב היות ולא אושר בבית הדין.

לאחר דיון מרתק, בית הדין הרבני באשקלון הכריע כי הצדק עם האישה ואכן עקב כך שההסכם לא אושר בבית הדין, על אף שמדובר בהסכם שנחתם לאחר הגירושין והוא "רק" פורס חיוב לתשלומים – אין לו תוקף משפטי כלל והאיש חייב לשלם לגרושתו את מלוא הסכום בהתאם להסכם המקורי.

החלטת בית הדין לא מצאה חן בעיני הגבר ובהמלצת עורך דינו הם הגישו ערעור לבית הדין הרבני הגדול בירושלים. האיש טען כי יש לקבל את הסכם התשלומים שעשה עם גרושתו, כיוון שמדובר בשינוי טכני בלבד ולא מהותי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לפני כשבוע דחה בית הדין הרבני הגדול את הערעור, "גם שינוי של ההסכם זוקק את אישור בית הדין" נכתב בפסק הדין. "מסמך הפריסה הינו שינוי מהותי, ואין לראות בו שינוי טכני כפי שטוען המערער… הסכמה לפרוס תשלום על פני 14 שנה ולא לקבלו בצורה מיידית, מהווה שינוי משמעותי הן מבחינת שווי התשלום והן מבחינת ערכו המהותי".

כאמור, הערעור והאשה תזכה באופן מיידי בסכום של 307 אלף שקלים בצירוף ריביות והצמדות, על פי הסדר התשלומים שקבע בית המשפט הרבני באשקלון בפסיקתו הראשונה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר