שבר באצבע. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

יש צדק: העובד ששבר אצבע בעבודה יקבל כ-140 אלף שקלים

לאחר מאבק משפטי פיצוי מכובד לתושב אשקלון ששבר את הזרת בידו כתוצאה מרשלנות באתר בניה בעיר והחליט שהפיצוי מהביטוח הלאומי לא מספק אותו

פורסם בתאריך: 8.1.19 12:02

     

נפצעתם בעבודה? בדקו עם עורך דין את זכויותיכם.

תושב אשקלון, בן 30 לא הסתפק בהחלמה ובפיצוי הזעום מהביטוח הלאומי ולאחר שפנה לעורך דין עם הסיפור תבע גם את מעסיקו. כחצי שנה לאחר מכן הוא זכה לפיצוי בסך כ- 140 אלף שקלים והכל בגלל שבר באצבע.

תאונת עבודה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

ראשיתו של הסיפור לפני כשנתיים. תושב אשקלון הגיע למקום עבודתו באתר בניה בעיר. במהלך העבודה היה צורך להוריד פלטות עץ מגובה רב אל קומת הקרקע, לסדרן ולפנותן מהמקום. לצורך פינוי הלוחות הונהגה באתר שיטת עבודה בלתי בטיחותית, לפיה עמד אחד הפועלים (התפסן) בקומות העליונות והשליך את פלטות העץ מלמעלה למטה, כשהצעיר ועובד נוסף נדרשים לאסוף את הלוחות לצורך פינויים מהמקום. "במקום לרכז את לוחות העץ ולהורידם באופן מסודר, נדרשו התובע וחברו לאסוף את הלוחות שעה שאלו נזרקו מגובה רב…כל זאת כאשר התפסן מלמעלה משליך אותם מגובה רב מבלי שהוא יכול לראות לאן הוא זורק את הלוחות, או היכן הם נוחתים", כך על פי כתב התביעה.

התובע וחברו, כך צויין בכתב תביעה,  ניסו למנוע את אותה התנהלות מסוכנת. "יודגש כי התובע וחברו צעקו לתפסן למעלה שיוודא להיכן הוא זורק את הלוחות… כאשר על אף האזהרות זה לא נשמר והשליך את הלוחות ללא אבחנה". באותו שלב החליטו השניים לגשת לאחראי במקום, ועל אף התראותיהם הם נדרשו להמשיך לעבוד בדרך זו תוך שנמסר להם כי "יינתנו הוראות לתפסן להיזהר", הוראות שלא יצאו אל הפועל.

דקות לאחר מכן, פלטת עץ שהשליך התפסן פגעה באצבעו של הצעיר. כתוצאה מן החבלה, הוא פונה לבית החולים, שם אובחן כסובל משבר באצבע החמישית, הזרת, ובחבלה בידו. בעקבות המקרה הוא נאלץ להעדר מעבודתו למעלה משלושה חודשים.

 

לאחר המקרה הוא פנה, כאמור, לעו"ד איל כהן, אשר בתחילה הגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי בהיות התאונה תאונת עבודה, ולאחר שנקבעו לתובע נכויות במוסד לביטוח לאומי והוא קיבל פיצוי מהביטוח הלאומי, הוגשה התביעה כנגד מעסיקו של התובע בגין התנהלותו הרשלנית ונוהלי עבודה לקויים.

עו"ד אייל כהן. צילום: יח"צ

בין יתר הטענות בכתב התביעה, נטען כי התאונה התרחשה עקב רשלנות המעסיק וכתוצאה ממעשיו ו/או מחדליו של המעסיק והמנהל מטעמו בקיום נוהלי עבודה בלתי בטיחותיים, כמו גם, הפרת שורה של תקנות וסעיפי חוק העוסקים בבטיחות בעבודה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר מו"מ שהתנהל בין הצדדים, הגיעו הצדדים להסכמה כי התובע יקבל פיצוי בסך של כ- 141 אלף שקלים, מעבר לפיצוי שניתן לו במוסד לביטוח לאומי בסך 23 אלף שקלים ובסך הכל בגין הפגיעה בקמיצה של התובע קיבל התובע פיצוי כולל בסך של כ- 170 אלף שקלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר