עמיחי סיבוני. צילום: פבל
עמיחי סיבוני. צילום: פבל

עמיחי סיבוני יסייע ליוצאי אתיופיה לפתוח דף חדש

משרד המשפטים יצא בקריאה ליוצאי אתיופיה שרוצים למחוק עבר פלילי קל לפנות ולבקש חנינה. חבר המועצה עמיחי סיבוני מזמין את תושבי העיר בני הקהילה לפנות אליו לסיוע בזה

פורסם בתאריך: 14.12.18 13:53

     

“אני מברך על יוזמת שרת המשפטים. יש ימים שבהם ממצים את הדין אבל יש גם ימים שהם לפנים משורת הדין ורואים איך מקרבים לבבות ומגשרים על מחלוקות”, כך פתח נשיא המדינה ראובן ריבלין את הפגישה עם שרת המשפטים איילת שקד. בפגישה הוחלט על פתיחת דף חדש ליוצאי אתיופיה שהורשעו בעבירות קלות בכך שתינתן להם חנינה.

השרה שקד

“נשיא המדינה ושרת המשפטים החליטו לייצר מסלול חנינה ומחיקת הרשעות בגין עבירות קלות של צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה על מנת לאפשר להם מסלול חיים נורמטיבי ואפשרות לשוויון הזדמנויות”, מסביר חבר המועצה עמיחי סיבוני. “אפשר לומר בכללי שמדינת ישראל עברה תהליך בכל הקשור ליחס של המדינה ליוצאי אתיופיה והבינה שלאורך שנים הייתה פה אפליה בהתנהגות ובעיקר בכל הקשור לאכיפה, עבירות של סדר ציבורי שאיתן הייתה אכיפה מוגברת באופן חריג, והדבר התבטא באחוזים של הקהילה בכלא נוער לעומת האחוז היחסי באוכלוסייה וכן בכלא צבאי ובמספר התיקים וההרשעות. וב״ה בשלב מסוים מישהו הבין שיש פה בעיה מערכתית, והתהליך הזה הוא חלק מהתיקון. הפרויקט הוא על עבירות קלות מתוך הבנה שדווקא אצל יוצאי אתיופיה הייתה אכיפה מוגברת בתחום”.

סיבוני מסביר כי הפרויקט הזה, שנקרא “דף חדש ליוצאי אתיופיה”, מתאים לבני הקהילה בני כל גיל שקיבלו הרשעה או עונש על עבירות קלות ללא מאסר בפועל ושמעוניינים כמובן לנקות את עברם ולפתוח אופציות חדשות בחיים. “כי כידוע הרשעה ותיק פלילי מאוד מפריעים במגוון ההזדמנויות לפתח קריירה בחיים”, אומר סיבוני.

 

מה לגבי עבירות אחרות?
“הפרויקט הנוכחי לא עוסק בהן, אבל יש מחלקות אחרות במשרד המשפטים שעוסקות במשפטים חוזרים או בחנינה, ותמיד אפשר לבחון ולעשות עבודה מקצועית על מנת לראות אם ניתן לנקות את העבר”.

סיבוני מבקש לקרוא לבני הקהילה המתאימים לקריטריונים לפנות אליו. “זאת על מנת שנעשה יחד את הדרך של מחיקת ההרשעה וכמובן שאפשר גם לפנות למסלול באופן עצמאי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה בעצם אתה מעניק למי שפונה אליך?
“ניתן לקיים את התהליך באופן עצמאי לחלוטין, החוק והתהליך שוויוניים בפני כולם. אך חברתי שרת המשפטים איילת שקד התקשרה אליי וביקשה ממני להוביל את התהליך באשקלון. אז ראשית, אני אשמח לסייע באופן אישי לכל צעירה וצעיר שזקוקים לפרויקט על מנת לנקות את עברם. שנית, אני מאוד שמח להרים את הדגל והמודעות לפרויקט הזה, שלצערי עד היום רק 20 צעירים מכל הארץ פנו לסיוע. ובטח שאשמח לסייע לתושבי העיר שזקוקים לכך”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר