ההאקר האשקלוני בבית המשפט. צילום: מגד גוזני
ההאקר מאשקלון בבית המשפט. צילום: מגד גוזני

פרשת ההאקר מאשקלון | הרוויח 4 מיליון ש"ח וירצה 10 שנות מאסר

ההאקר, כיום בן 19, זרע אימה במוסדות יהודיים בעולם והנחית מטוסים כאשר התריע התרעות שווא על פצצות. השופט ציין כי התחשב בו מאחר ומדובר באוטיסט

פורסם בתאריך: 22.11.18 11:11

     

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום את עונשו של ההאקר מאשקלון וקבע כי הוא ירצה 10 שנות מאסר. השופט צבי גורפינקל כתב בהחלטתו כי אילולא היה הצעיר לוקה באוטיזם, הוא אף היה מטיל עליו עונש כבד הרבה יותר. עוד ציין השופט כי מהפעולות שביצע ההאקר הוא הרוויח כ-4 מיליון שקלים בכסף וירטואלי ששמור ומוצפן וההאקר אינו מאפשר גישה אליו עד היום.

לפני מספר חודשים הוא הורשע כי קיים 142 שיחות לשדות תעופה וחברות תעופה, בהן איים כי במטוסי הנוסעים הוטמנו פצצות או יבוצע בהם פיגוע ירי, אולצו מטוסים לנחות נחיתת חירום בשדות תעופה קרובים, הוזנקו מטוסי קרב ללוות את הטיסות, פונו נוסעים ונערכו סריקות וחיפושים במטוס, במזוודות הנוסעים ועל גופם.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

בחלק מהמקרים פונו נוסעי מטוסים במגלשות חירום, וחלק מהנוסעים נחבלו ונזקקו לטפול רפואי. כתוצאה מחלק מהאיומים בוטלו טיסות, ומטוסים שנאלצו לנחות השליכו אלפי טונות של דלק מעל האוקיינוס כדי לבצע נחיתת חירום.

כמו כן התקשר ההאקר לאלפיים גופים שונים ובהם בתי ספר, קניונים ועוד, ואיים שעתידים להתבצע מעשי טרור, והיה צורך לפנות תלמידים מבתי הספר.

הוא אף התקשר לתחנות משטרה והודיע כי הוא מחזיק ילדים ובני משפחה כבני ערובה וגרם להזנקת כוחות משטרה למקומות עליהם דיווח.

באחד המקרים התקשר ההאקר לבכיר לשעבר במשרד ההגנה של ארה׳"ב, ג׳ורג׳ ליטל שאל אותו אם הוא מענה ילדים בביתו ואמר לו שהוא יודע כי ג׳ורג׳ מתכוון לרצוח ילדים ומחזיק פצצות וכלי נשק בביתו. באותו יום התקשר הנאשם למשטרת וושינגטנון, התחזה כאילו מדובר באשתו של ג׳ורג׳, וטען כי ג׳ורג׳ שומר בביתו כלי נשק רבים כדי לרצוח ילדים ומסר את כתובת הבית כדי שהמשטרה תגיע למקום. ביום 14.7.15, הוא התקשר שלוש פעמים לביתו של ג׳ורג׳ ואיים עליו כי בכוונתו לחטוף את ילדיו ולהרוג אותם, וכן התקשר לשירות הטיפול הרפואי הדחוף בוושינגטון, הציג עצמו כאילו הוא אשתו של ג׳ורג׳ וטען שיש לשלוח אמבולנס בדחיפות.

הרחוב והבניין בו התגורר ההאקר באשקלון

הרחוב והבניין בו התגורר ההאקר באשקלון

ביום 19.1.16, פרסם סנטור של מדינת דלאוור בארה"ב, ארנסטו לופז, הודעה בגנות שיחות האיום שביצע הנאשם, בעקבות זאת פנה ההאקר לאדם אחר וקשר עמו קשר לסחוט את הסנטור, העביר לאותו אדם את פרטי הסנטור וביום 24.9.16, התקשר אותו אדם ודרש מהסנטור לשלם לו שני ביטקוין בשווי 4,000 ש"ח אחרת ירצח את בתו.

"נקל לשער את האימה, הפחד והבעתה שאחזו בנוסעי המטוסים שנאלצו לנחות נחיתת חירום וחלקם נפגעו בפינוי המטוסים, את הטירדה והבהלה הרבה שגרם כאשר היה צורך בפינוי תלמידים מבתי ספר, עקב הודעת שווא על פצצות במקום, ואת הכאוס והנזק הציבורי הרב שגרם בשיבוש טיסות וביטולן עקב הודעות השווא, בצורך להזניק מטוסי קרב ללוות את המטוסים לקראת נחיתת חירום, והצורך של המטוסים להשליך דלק לאוקיינוס לקראת הנחיתה", כתב השופט בגזר הדין.

שקיות גראס מוסלקות ומוכנות למכירה. צילום: דוברות המשטרה

ביצע תיווך בעסקאות סמים. צילום: דוברות המשטרה

את המעשים הללו ביצע ההאקר תוך שהוא מקבל תשלום עבורם. מארג הטכנולוגיות שאותן ניצל כדי להפוך את מעשיו לחסויים ומוצפנים התפתחו מהרה לעסק משגשג. הנער הציע את מרכולתו לגורמים בעולם שונים בעולם בין היתר גם ברשת האפלה, שהיא רשת מוגבלת ומצומצמת שבה רק באמצעות תוכנה ניתן לתקשר עם אחרים. לכל שירות היה תג מחיר: שיחת הפחדה לטבח בבית פרטי – 40 דולר, שיחת הפחדה לטבח בבית ספר – 80 דולר ויש את השירות הפרימיום של שיחת הפחדה על פיצוץ במטוס שעלותה – 500 דולרים. הלקוחות היו מקבלים תיעוד מוקלט של שיחת ההפחדה ואף היו מקבלים הבטחה שאם ההפחדה לא תהיה מוצלחת ולא יוקפצו לבית הספר כוחות החירום ולא יפנו את בית הספר מתלמידיו הם יהיו פטורים מתשלום.


באותו עניין:


ברשימת השירותים שהציע היו גם מדריכים מפורטים כיצד לבצע שיחות הפחדה מוסווים, הציע למכירה סמים מסוכנים, מדריכים המפרטים כיצד להכין חומרי נפץ, כיצד להכין מטעני חבלה, כיצד לייצר סמים, כיצד לבצע הונאות מתוחכמות, כיצד לזייף מסמכים ועוד.

ההאקר אף הורשע בכך שתיווך בעסקאות סמים ברחבי העולם וגזר מהם עמלות וכן בכך שהחזיק חומר פדופילי רב במחשב שלו ואף הציע באינטרנט לשלוח למתעניינים את התכנים הפדופילים שברשותו, בתמורה להעברת תכנים פדופיליים שיש ברשות האחרים.

הרוויח 4 מיליון ש"ח בביטקוין. צילום: בלומברג

הנאשם קיבל עבור שירותיו מטבעות ביטקויין ששווים בעת הגשת כתב האישום היה 873,000 ש"ח ושווים היום 4 מיליון ש"ח.

מקרה נוסף שבו הורשע הוא תקיפה וחטיפת נשק של שוטרת שהגיע לבצע חיפוש בבית באשקלון בעת מעצרו.

סנגורו, עו"ד יורם שפטל טען כי מדובר באוטיסט שאינו אחראי למעשיו.

אך השופט כתב כי התנהלותו של ההאקר מלמדת כי הוא מבין היטב את מעשיו, וידע שהם אסורים ופסולים. "טענתו המתחכמת כאילו ביקש לעשות טוב לאנשים ולא הבין שמעשיו אסורים, נסתרת במעשה סחיטת הסנטור האמריקאי, שבתגובה לפרסום הודעה המגנה את מעשיו של הנאשם, קשר הנאשם קשר עם אדם אחר לסחוט את הסנטור בדרישה לשלם מטבעות ביטקוין בשווי 4,000 ש"ח, תוך איום שאם הכסף לא ישולם ירצחו את בתו של הסנטור. כאן כבר ברור שהנאשם לא חשב שהוא עושה מעשה טוב".

בהתייחסו למצבו של ההאקר כתב השופט: "הנאשם מוכר אומנם כאוטיסט, אך הוא ברמת משכל גבוהה ומבין היטב את מעשיו. בהכרעת הדין נקבע כי האוטיזם שבו לוקה הנאשם, אינו מהווה הגנה מפני אישומים פליליים, וכי למרות הליקוי הוא הבין את מעשיו והבחין בין טוב לרע ובין מותר לאסור וכן כי הוא כשיר לעמוד לדין. אלמלא הליקוי הרפואי, היה דינו של הנאשם נגזר לשנות מאסר ארוכות וממושכות. אולם מצבו הרפואי והבריאותי ישמש נימוק כבד משקל להקלה בעונש.

עוד כתב השופט כי עובדה נוספת שמצביעה על כך שהנאשם מבין את מעשיו, וגם ביקש להפיק מהם רווח כספי היא שעד היום הוא מסתיר את הארנק שהכיל את המטבע הווירטואלי בסיסמאות מסובכות שאינו מוכן לגלותן, כך שעד היום הכסף נמצא למעשה בשליטתו. "אילו חשב הנאשם שמעשיו טובים, לא היתה סיבה שלא יחשוף את הסיסמא של הארנק", כתב השופט.

בסופו של הליך משפטי קבע השופט כי ההאקר ירצה עונש של 10 שנות מאסר ועל הכספים שאותם הרוויח ובכך ביצע עבירות של הלבנת הון ישלם קנס של 60 אלף ש"ח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר