ההאקר האשקלוני בבית המשפט. צילום: מגד גוזני
ההאקר מאשקלון בבית המשפט. צילום: מגד גוזני

תיקים באפלה גרסת אשקלון: ההאקר ששיגע את אמריקה הורשע

מעשיו של ההאקר האשקלוני נחשפים: כיצד זרע בהלה מאות פעמים בשדות תעופה, מטוסים, תנות משטרה, בתי ספר ועוד. הגרסאות ששינה דווקא עמדו לו לרועץ ובית המשפט התרשם שמוגבלותו השכלית עדיין לא פותרת אותו מאחריות למעשיו

פורסם בתאריך: 4.7.18 21:04

     

ראיתם את זה לא אחת מבעד למסך בסדרות מתח ובילוש אבל האקר האשקלוני לא חי בסרט אלא עשה את זה באמת בערמומיות ובשימוש חכם בטכנולוגיות מתקדמות. חברות תעופה, שדות תעופה, קניונים, תחנות משטרה, בתי ספר, בתי חולים שגרירות ישראל בארה"ב וסנטור אמריקאי הם רק חלק מרשימת הקורבנות של ההאקר תושב אשקלון שהורשע השבוע בשורה של מעשים הכאילו לקוחים מסדרות המשטרה המצליחות ביותר אבל התרחשו באמת מחדר בדירה באשקלון.

כתב האישום שבו הורשע מציין כי הנער היה נוהג להתקשר למוסדות ברחבי ארצות הברית ולאיים עליהם כי מעשי טרור ורצח עתידים להתבצע בהם בטווח הזמן המיידי וכי הפיגועים יתבצעו בדרך של פיצוץ מטען חבלה או ירי ויפגעו בקורבנות רבים.

שימוש ברשת של השכנים

אז איך אפשר לשטות במעצמת העל ולא להיתפס כל כך הרבה זמן? הנער התקין בביתו אנטנה שמסוגלת לקלוט רשתות אלחוטיות מרוחקות וגם לשדר אליהן. כך היה מתחבר לרשתות אלחוטיות בשכונת מגוריו ובאמצעותן מתחבר לשרתי האינטרנט העולמיים.

באמצעות הכישרון שלו בפצחנות השיג במרמה פרטי התחברות למחשבים שונים, היה משתלט עליהם ובאמצעותם היה מבצע את העבירות. ברגע שהוא משתלט על מחשב אחר הוא למעשה יכול לעשות הכל מאותו מחשב, כל פעילות פלילית שהיתה נחקרת היתה מגיעה לאזרחים תמימים שאין להם יד בדבר.

מאותם מחשבים של אנשים תמימים שעליהם היה משתלב היה הנער מתחבר לשרתי ביטפון ובאמצעותם מתקשר לקורבנותיו באופן אנונימי. התשלום על השיחות היה באמצעות מטבע ביטקוין שאינו דורש הזדהות. באמצעות שירות פליבו היה יכול להתקשר לטלפונים ברחבי העולם ולערוך את מספר הטלפון שיראה בזיהוי השיחה.

כדי שלא יזהו את קולו השתמש הנער בשירות איבונה שממיר טקסט לדיבור, כך שהקול שנשמע מאיים בשיחות הטלפון היה למעשה קול אנשוי שהופק על ידי תוכנת מחשב ולא קולו שלו. גם שירות google voice מאפשר המרת מילים לקולות וגם אותו ניצל כדי לאיים אך כמובן לא בקולו האמיתי.

מארג הטכנולוגיות שאותן ניצל כדי להפוך את מעשיו לחסויים ומוצפנים התפתחו מהרה לעסק משגשג. הנער הציע את מרכולתו לגורמים בעולם שונים בעולם בין היתר גם ברשת האפלה, שהיא רשת מוגבלת ומצומצמת שבה רק באמצעות תוכנה ניתן לתקשר עם אחרים. לכל שירות היה תג מחיר: שיחת הפחדה לטבח בבית פרטי – 40 דולר, שיחת הפחדה לטבח בבית ספר – 80 דולר ויש את השירות הפרימיום של שיחת הפחדה על פיצוץ במטוס שעלותה – 500 דולרים. הלקוחות היו מקבלים תיעוד מוקלט של שיחת ההפחדה ואף היו מקבלים הבטחה שאם ההפחדה לא תהיה מוצלחת ולא יוקפצו לבית הספר כוחות החירום ולא יפנו את בית הספר מתלמידיו הם יהיו פטורים מתשלום.

ברשימת השירותים שהציע היו גם מדריכים מפורטים כיצד לבצע שיחות הפחדה מוסווים, הציע למכירה סמים מסוכנים, מדריכים המפרטים כיצד להכין חומרי נפץ, כיצד להכין מטעני חבלה, כיצד ליצר סמים, כיצד לבצע הונאות מתוחכמות, כיצד לזייף מסמכים ועוד…

במהלך השנים בהם הציע ואף מכר בהצלחה את שרותיו הרוויח למעלה מ-183 ביטקוין שהם למעלה מ 800,000 שקלים.

העסק המצליח אף החל לקבל סיוע שני אנשים ברחבי העולם שהיו מקבלים ממנו משימות לשיחות הפחדה והיו מבצעים אותם על פי הנחייתו ומקבלים על כך תשלום בביטקוין.

על פי כתב האישום, במהלך שנות פעילותו התקשר ללא פחות מ-140 שיחות לחברות תעופה, שדות תעופה ותחנות משטרה ואיים כי במטוסי הנוסעים הוטמנו מטעני חבלה שאמורים להתפוצץ תוך זמן קצר. הוא תיאר לפרטים את אופי מטען החבלה, סוג חומר הנפץ ואת סוג התיק בו לכאורה הוטמנה הפצצה.


כתבה בערוץ צרפתי על ההאקר האשקלוני

באיומים על פצצה במטוס הטייסים היו מקבלים הנחיה בהולה ברשת הקשר לנחות בהקדם האפשרי בשדה תעופה קרוב תוך שמטוסי קרב מוזנקים ללוות את המטוס וארגוני ההצלה מוזעקים לשדה התעופה. לאחר הנחיתה היו מפנים את כל הנוסעים מהמטוס והיו עורכים סריקות וחיפושים במטוס, במזוודות ועל גופם של מאות הנוסעים. בחלק מהמקרים נעשה שימוש במגלשות החירום, דבר שגרם לפציעתם של נוסעים רבים עד כדי שנזקקו לקבל טיפול רפואי. בחלק מהמקרים בוטלו טיסות, בחלק אחר נאלצו הטייסים לשפוך טונות של דלק מעל האוקיינוס כדי לבצע נחיתת חירום.

על פי כתב האישום שיחות האיום נעשו לכ-2000 גופים שונים ברחבי ארצות הברית. בחלק נכבד מהמקרים היו מגיעים כוחות החירום לאותם מוסדות ומפנים אותם מיושביהם. הנער היה עוקב בכלי התקשורת אחר הדיווחים על האירוע הביטחוני החריג ושומר אותם במחשבו.

מאיים להוציא להורג ילדים

במקרים אחרים היה מתקשר לתחנות משטרה וטוען כי הוא מחזיק בילדים או בבני ערובה בכל מיני כתובות ברחבי אמריקה תוך איום שהוא מתכוון להוציאם להורג ולירות בשוטרים שיגיעו למקום.

שנתיים לפי שנתפס התקשר הנער לבכיר שלעבר במשרד ההגנה האמריקאי ג'ורג' ליטל ושאל אותו האם הוא מענה ילדים בביתו. הנער טען בפניו כי הוא יודע שהוא מתכוון לרצוח ילדים ומחזיק פצצות וכלי נשק בביתו. באותו יום התקשר למשטרת וושינגטון, התחזה כאילו מדובר באשתו של ליטל וטען כי הבכיר לשעבר מחזיק בביתו כלי נשק רבים כדי לרצוח ילדים ומסר את כתובתו של ליטל כדי שהמשטרה תגיע למקום.

לאחר חמישה ימים התקשר לביתו של ליטל ואיים כי הוא מתכוון לחטוף ולרצוח את ילדיו של ליטל. הוא התקשר לשירותי רפואת החירום בוושינגטון וביקש לשלוח בדחיפות אמבולנס לביתו של ליטל.

לאחר חצי שנה פרסם הסנטור של מדינת דלאוור, ארנסטו לופז הודעה המגנה את שיחות האיום כלפי ליטל. בעקבות זאת פנה הנער לאדם אחר בארצות הברית אתו היה בקשר ותכנן לסחוט את הסנטור. על פי הוראות האיש התקשר לסנטור ואיים עליו שאם לא יעביר לו שני ביטקוין ירצח את בתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תקופה ארוכה ניסו חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 לעלות על זהותו של הנער ללא הצלחה. בחודש מרץ אשתקד פוצחה התעלומה. החוקרים פנו לבית המשפט וביקשו להוציא צו חיפוש בביתו של הנער באשקלון. למחרת הם הגיעו לבית ובידם צו. הנער שהה בבית במהלך החיפוש. במהלך החיפושים בכל חדרי הבית פנה הנער לשוטרת שעסקה בחיפוש וסימן לה שלא הבחינה בדבר מה שמונח על מדף גבוה בחדרו. ברגע שעלתה על כסא כדי לראות למה התכוון, התנפל עליה הנער תוך שהוא שולף את האקדח שנשאה על החגורה. שוטר שהיה במקום קפץ על הנער, הפיל אותו בזמן שהוא מנסה לכוון אליו את האקדח.

כשעיינו החוקרים במחשביו של הנער הבינו שסופסוף פיצחו את התעלומה שעליה עמלו חודשים ארוכים. בנוסף לחומר שהפליל את הנער על שיחות האיום וההפחדה מצאו החוקרים במחשב קבצים רבים שהם למעשה מדריכים מפורטים איך לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה, הסברים על שיטות תקיפה ורצח, מדריכים איך להכין רעלים כמו ציאניד וריצין, מדריכים לייצור סמים מסוכנים לרבות איך לגדל מריחואנה איכותית, איך להפיק קוקאין ואיך לייצר אל.אס.די. עוד מצאו החוקרים מדריכים לזיוף שטרות כסף ומסמכים רשמיים, מדריכים לביצוע עבירות הונאה, מאגרים עם פרטי התחברות באינטרנט לחשבונות בנק של לקוחות שונים מכל העולם, מדריך המספק שיטות להפצת וירוסים לתוכנה ומדריכים לפריצה לחשבונות פייסבוק ו- WhatsApp.

מדריך כיצד לגדל מריחואנה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הנער אף ערך מדריך מצולם איך לבצע שיחות הפחדה ולא להתגלות. המדריכים היו מוצעים לקניה ברשת האפלה, שבה גורמים פיראטיים ועבריינים נוהגים להשתמש כדי לא להיתפס. לפני שנתיים פנה אל הנער אדם מחו"ל וביקש שיפרסם בשמו מודעה למכירת סם אקסטזי וישלשל לכיסו רבע מהרווח. הנער פרסם את הסם למכירה והצליח לבצע חמש עסקאות בשווי 955 דולר שמתוכן הרוויח 239 דולר.

סרטי פדופיליה

החוקרים גם גילו במחשביו 117 סרטים המוגדרים כ'סרטי תועבה' המתעדים מעשי אינוס של קטינות על ידי בגירים, יחסי מין של קטינים עם קטינות ושלל מעשי סדום. הנער הציע ברשת האינטרנט לשלוח את התכנים הפדופיליים תמורת קבלת תכנים דומים שיש ברשות האחרים.

מעצרו של הנער האשקלוני פורסם בקול תרועה רמה בכלי תקשורת רבים בישראל ובעולם. הנער נחקר שעות ארוכות על ידי חוקרי היאחב"ל ואפילו על ידי חוקרי ה-FBI שהגיעו לארץ במיוחד. בתחילה הכחיש את המיוחס לו ולאחר מכן הודה, אך טען כי בגלל היותו אוטיסט הוא אינו אחראי למעשיו, טען שהוא אינו מבחין בין טוב לרע ובין מותר לאסור. עוד טען כי אינו כשיר לעמוד לדין ואינו מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים.

הנער שינה גרסאות אך לבסוף הודאתו במיוחס לו חסכה זמן שיפוטי רב. בית המשפט נדרש לסוגיית כשירותו לעמוד לדין לאור מוגבלותו השכלית. לאחר בדיקות וצפייה של שלל פסיכיאטרים מצד התביעה ומצג ההגנה השתכנע בת המשפט לבסוף כי הנער, למרות האבחנה שלו כאוטיסט כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו. בין היתר התבסס בית המשפט על ההנחה כי בתחילה הכחיש את המיוחס לו ולאחר שנועץ בעורך דין שינה את הגרסה כדי שתהיה תואמת את קו ההגנה וטען כי נהנה להפחיד ולגרום סבל ואף נהנה בצפייה של אונס קטינות על ידי בוגרים.

"עשיתי את זה משעמום. זה היה כמו משחק" אמר לפסיכיאטרים אחרים והוסיף "אני מבין שזה אסור אני מצטער לא אעשה את זה יותר". בבדיקות מאוחרות יותר שינה כאמור גרסה לחלוטין וטען בפני הפסיכיאטרים כי הוא מרוצה ממעשיו, סיפר כי כאשר ישתחרר ממעצר הוא מתכוון לחזור לאיומים הטלפוניים כדי לעשות אנשים כיף וחוויה של חיים. בסיום אשפוז במרכז לבריאות הנפש שנמשך שלושה חודשים צוין כי במהלכו סיפר לאנשים כי הוא "נהנה לראות שהוא גורם לאנשים רבים להתרוצץ בבהלה ולהיות בפאניקה קשה". בהזדמנות אחרת ציין שלא היה פסול במעשיו כי הוא עוזר לאנשים בחוויה שהוא עושה להם.

"העובדה שהנאשם השתמש בטכנולוגיות החדשות והמתוחכמות כדי להסוות את קולו ואת זהותו, מלמד על כך שחשש להיתפס ומכאן כי הוא הבין כי הוא מבצע מעשים פסולים ועשה כל שביכולתו כדי להימנע מלהיתפס" ציין השופט צבי גורפינקל בהכרעת הדין "אם הנאשם אכן סבר כפי שמסר בבדיקותיו האחרונות כי מעשיו טובים, כי הוא עוזר לאנשים, מוסיף תקציבים למשטרה וראוי לפרס בשל מעשיו ואין לשפוט אותו בגינם מדוע בחר להסתיר את זהותו?" שאל השופט והגיע למסקנה המתבקשת "אדרבה, היה עליו לפרסם את עצמו ולחשוף את זהותו כדי להיות ראוי לפרס שהוא סובר שמגיע לו". גם העובדה ששכר אנשים אחרים תמורת תשלום, כדי לאיים בשמו, הביאה את השופט למסקנה כי חשש להיחשף ולהיתפס ועובדה זו מלמדת כי אכן הבין את מעשיו האסורים.

"מאחר שלא היתה מחלוקת כי המעשים שיוחסו לנאשם בכתב האישום אכן בוצעו על ידו, לאחר שקבעתי שהוא אחראי למעשיו מבחינה פלילית וכשיר לעמוד לדין אני מרשיע את הנאשם בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום".

השופט קבע כי ההרשעות הן רק על עבירות שביצע בעת שמלאו לו 18 שנים. כעת יצטרך בית המשפט להחליט מה יעלה בגורל האישומים שביצע בעת שעדיין היה קטין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר