אולם בית המשפט בתיק שמעוני
אולם בית המשפט בתיק שמעוני

"בשל חשש כבד": דיון מיוחד בעדות עד המדינה במשפט שמעוני

בפרקליטות חוששים כי עד המדינה יחמוק להם מהידיים והם לחצו על בית המשפט שנעתר לבקשתם לקיים מחר דיון מיוחד בבוקר בעניין עדות עד המדינה

פורסם בתאריך: 1.8.18 16:08

     

בעקבות חשש של הפרקליטות, מחר יתקיים דיון מיוחד בנוגע לעדותו של עד המדינה בתיק, חוסה לימברק. מצד אחד הפרקליטות דורשת כי עדותו תושמע כבר מחר גם בפני שופט אחר, מצד שני צוות ההגנה מתנגד כי העדות תושמע בפני שופט אחר. השופט בני שגיא, יכריע בעניין זה מחר ועשוי להכריע כי עד המדינה יעלה להעיד בו ביום בעדות ראשית.

הדבר מתרחש לאחר שעדותו נדחתה בעבר שלוש פעמים ולאחר שהוחלט על מתן עדות דחופה במהלך הפגרה, ברגע האחרון בוטל הדיון במסגרתו אמור לימברק להעיד וזאת בשל אילוצים אישיים של השופטת לימור מרגולין יחידי.

עו"ד יהונתן תדמור. צילום: מוטי מלרוד

עו"ד יהונתן תדמור. צילום: מוטי מלרוד

אלא שבפרקליטות לא הרפו והבוקר, המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד יהונתן תדמור, הגיש בקשה בהולה לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה כי עדותו של עד המדינה, בתיק של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני, תושמע היום ומחר כפי שנקבע. תדמור ציין בבקשה כי הדחיפות של גביית העדות של לימברק נעשתה בשל העובדה שהגיעו לידי הפרקליטות "נתונים מהם עולה חשש כבד וממשי לפיו ככל שלא תישמע עדותו של העד בפרק הזמן המידי, לא ניתן יהיה עוד לשמוע את עדותו במועד נדחה".

אלא שסגן הנשיא השופט גלעד נויטל דחה את הבקשה וקבע מועד לדיון בעניין רק ביום ראשון בבוקר.

גם בשלב זה לא הרפו בפרקליטות והגישו בקשה בהולה נוספת והפעם התובעות בתיק, עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי, פנו לבית המשפט וטענו כי בשבוע הבא סנגורו של שמעוני ייעדר מהארץ ולכן יש לשמוע את עדותו של לימברק היום או לכל הפחות מחר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית המשפט קיבל את הבקשה וקבע כי מחר בבוקר בשעה 08:30 יתקיים דיון בעניין עדותו של עד המדינה בפני השופט בני שגיא.

על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר בשנה שעברה, בתאריך 28.5.2015 נפגש לימברק, בשליחותו של איש העסקים גבי מגנזי, עם משה פונטה בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה ושם העביר לו, עבור שמעוני, סכום מזומן בסך 100 אלף שקלים. הכספים הללו, כך לפי האישום, שימשו לכיסוי עבור תשלומי הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני. פונטה אישר כי נפגש עם לימברק, אך הכחיש כי קיבל כסף מלימברק והסביר כי מה שקיבל ממנו היו תוכניות בנייה. איתמר שמעוני עצמו גם כן הכחיש מכל וכל כי קיבל דבר ממגנזי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר