גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני
גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני

סופי: עד המדינה במשפט שמעוני יעיד בשבוע הבא

"עדות חסרת ערך", כך מכנים בהגנה את עדותו של עד המפתח בתיק שמעוני, מי שעדותו, כך לדברי הפרקליטות, מבססת את אחד האישומים החמורים בכתב האישום נגד איתמר שמעוני

פורסם בתאריך: 23.7.18 21:24

     

לאחר ששלוש פעמים נדחתה עדותו מסיבות שונות, רק כעת לאחר שהפרקליטות דרשה "עדות דחופה" הוחלט כי חוסה לימברק, עד המדינה בתיק של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני, יגיע בשבוע הבא לבית המשפט.

על פי החלטת בית המשפט מהיום, עדותו של לימברק תיפרש על פני יומיים, בימים רביעי וחמישי, והוא ייחקר הן על ידי הפרקליטות והן על ידי הסנגורים של הנאשמים.

התובעות בתיק שמעוני: עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

כזכור, עדותו של לימברק הייתה אמורה להישמע בחודש אוקטובר, אלא שבשבוע שעבר טענו התובעות בתיק, עוה"ד הילה גבאי וקרן צבירן כי לאחרונה הגיעו לידי הפרקליטות "נתונים מהם עולה חשש ממשי לפיו ככל שלא תישמע עדותו של העד לאלתר, לא ניתן יהיה עוד לשמוע את עדותו במועד נדחה לאחר הפגרה". לאור זאת, ביקשו התובעות לקבוע דיון דחוף לשמיעת עדותו של עד המדינה.

לא חושש. משה פונטה

הסיבה לדחיפות אינה ברורה עדיין, אך ניתן לקבל עליה רמז קל בעקבות דרישה מיוחדת מצד הפרקליטות. בדיון שהתקיים בעניין בשבוע שעבר, בבית המשפט, דרשו בפרקליטות לחייב את לימברק בערבות בגובה 300 אלף ש"ח או להטיל שעבוד על ביתו, על מנת להבטיח את התייצבותו לדיון.

הסנגורים הרלוונטיים לעדות הזו, הגיבו לבקשה לקיים דיון דחוף בו תישמע עדותו של לימברק. עו"ד עמיר ג'ורג'י סנגור של משה פונטה, אשר נאשם כי קיבל לידיו 100 אלף ש"ח מידיו של לימברק עבור שמעוני, מסר כי לפונטה עצמו אין כל התנגדות להעיד את עד המדינה "ככל והדבר אינו בא לצורך ניסיון לזרוק רפש על הנאשמים כמי שאינם רוצים לשמוע את עדותו או מנסים לדחותה ככל הניתן", כתב ג'ורג'י והוסיף כי לפונטה אין כל חשש מעדותו של עד המדינה וכי הוא ממילא רואה בעדותו של לימברק "עדות חסרת ערך או בעלת משקל זניח, אם בכלל".

עו"ד עמיר ג'ורג'י

"עדות חסרת ערך". עו"ד עמיר ג'ורג'י, סנגורו של משה פונטה

גם עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שמעוני, אמר כי אינו מתנגד לשמיעת עדותו של לימברק לאלתר. יחד עם זאת הדגיש רובינשטיין, כי בניגוד לטענת הפרקליטות האשמה בדחיית עדותו של לימברק אינה על כתפיו וכי רק לפני שבוע הסתיים ההליך במסגרתו התקבלו חומרים נוספים הנוגעים לעד.

לא מתנגד. עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של איתמר שמעוני

על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר בשנה שעברה, בתאריך 28.5.2015 נפגש לימברק, בשליחותו של איש העסקים גבי מגנזי, עם משה פונטה בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה ושם העביר לו, עבור שמעוני, סכום מזומן בסך 100 אלף שקלים. הכספים הללו, כך לפי האישום, שימשו לכיסוי עבור תשלומי הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני. פונטה אישר כי נפגש עם לימברק, אך הכחיש כי קיבל כסף מלימברק והסביר כי מה שקיבל ממנו היו תוכניות בנייה. איתמר שמעוני עצמו גם כן הכחיש מכל וכל כי קיבל דבר ממגנזי.

מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

כאן בחניה. מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר