איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה
איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

פרשת שמעוני: הפרקליטות דורשת "עדות דחופה" של עד המדינה

עדותו של עד המדינה הייתה אמורה להישמע בחודש אוקטובר, אך בשל סיבה מסתורית, טוענים בפרקליטות כי ישנו חשש שהעד לא יעיד ולכן דורשת כי הוא יעלה בדחיפות למסור את גרסתו בבית המשפט. "הוא עד שולי ואני אשמח לחקור אותו", מסר סנגורו של שמעוני

פורסם בתאריך: 19.7.18 16:19

     

התובעות בתיק שמעוני פנו אתמול לבית המשפט בדרישה לקיים דיון הוכחות דחוף, כבר במהלך פגרת הקיץ של בתי המשפט, ולהעלות להעיד את עד המדינה בתיק, חוסה לימברק.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, טענו התובעות עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי כי כבר שלוש פעמים נדחתה עדותו של עד המדינה בתיק בשל בקשותיהם של סנגוריו של שמעוני. בפעם הראשונה נקבעה עדותו של לימברק לסוף חודש מאי, אלא שאחד הסנגורים של שמעוני טען כי אינו יכול להתייצב למועד זה בשל שירות מילואים. הפעם השנייה נקבעה לאמצע חודש יוני, אלא שאז טען אחד הסנגורים של שמעוני כי לא קיבל את כל חומרי החקירה של עד המדינה וכי מתנהלת בקשה בעניין. הפעם השלישית נקבעה ליום שני בשבוע שעבר, אלא שגם מועד זה נדחה מאחר ואחד הסנגורים של שמעוני לא יכול היה להתייצב לדיון מאחר והיה בחו"ל. בעקבות הדחיות הללו החליט בית המשפט כי עדותו של לימברק תישמע רק בחודש אוקטובר.

התובעות עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

"לגבות עדות לאלתר" התובעות בתיק: עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

בנקודה זו מקבל הסיפור תפנית מסתורית, התובעות טוענות בבקשה כי לאחרונה הגיעו לידי הפרקליטות "נתונים מהם עולה חשש ממשי לפיו ככל שלא תישמע עדותו של העד לאלתר, לא ניתן יהיה עוד לשמוע את עדותו במועד נדחה לאחר הפגרה". לאור זאת, מבקשות התובעות לקבוע דיון דחוף לשמיעת עדותו של עד המדינה.

"מדובר בעדות אשר אין חולק כי היא עדות מרכזית להוכחת האישום וחשובה ביותר לברור האשמה" נכתב בבקשה. "אין מדובר בעדות מוקדמת טיפוסית מאחר ובקבלת הבקשה לא טמונה כל פגיעה פוטנציאלית בזכויות הנאשם, בוודאי לא פגיעה מהסוג אותן נוהג בית המשפט לבחון. מדובר בעדות במסגרת הליך הוכחות פעיל ומתנהל; החומרים ברובם המוחלט נמצאים אצל המשיבים תקופה ארוכה והחומרים שנותרו במחלוקת נמצאים לעמדת המאשימה בשולי העדות; הצדדים נמצאים עמוק במהלך ניהול ההליך והנאשמים מכירים היטב את פרטי האישום מפניו הם מתגוננים; העד צפוי היה להעיד כבר מספר מועדים, חלקם התבטלו ימים ספורים לפני מועד ההוכחות, כך שכל הצדדים צריכים היו להיות ערוכים זה מכבר לשמיעת העדות".

תיק שמעוני

תיק שמעוני

לדברי התובעות "דחיית הבקשה לעדות מוקדמת עלולה לגרום לפגיעה קשה בתשתית הראייתית אפילו עד כדי סיכול האפשרות לבסס את האישום בעניין זה, ונוכח האישום החמור בו עסקינן, מוביל בהכרח למסקנה כי יש להעדיף את האינטרס הציבורי של ברור האמת, וקיומו הלכה למעשה של הליך פלילי על פני הפגיעה, אם בכלל תהא כזו, שתיגרם למשיבים. לאור כל האמור לעיל, מתבקש בית המשפט לקבוע כי יש מקום לגבות את עדותו של העד לאלתר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בשולי הדברים ציינו התובעות כי בקשות לעדות מוקדמת תוגשנה בתיקים האחרים בהם אמור להעיד העד.

היום התקיים דיון בבקשה הזו ואל הדיון הגיעו גם גורמים מיחידת לה"ב 433 שהסבירו לשופטת את הבעיה המסתורית שבגינה ישנו חשש כי לימברק לא יוכל להעיד בחודש אוקטובר. הסיבה המסתורית לא נמסרה לסנגורים של שמעוני. השופטת אמורה לקבל החלטה בקרוב וההערכות הן כי עדותו של לימברק תושמע עד תחילת חודש אוגוסט.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר בשנה שעברה, בתאריך 28.5.2015 נפגש לימברק, בשליחותו של איש העסקים גבי מגנזי, עם משה פונטה בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה ושם העביר לו, עבור שמעוני, סכום מזומן בסך 100 אלף שקלים. הכספים הללו, כך לפי האישום, שימשו לכיסוי עבור תשלומי הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני. פונטה מכחיש כי קיבל כסף מלימברק, וכן שמעוני עצמו שמכחיש כי קיבל דבר ממגנזי.

מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

כאן בחניה? מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

סנגורו של שמעוני, עו"ד מנחם רובינשטיין מציע הסבר משלו מדוע הפרקליטות דורשת עדות דחופה: "הערכה שלי שבורח לה התיק של איתמר מהיד, כל עד וכל ישיבה דוחף את התיק הזה אחורה. כולל העד שהעיד השבוע. להערכתי זה לא יעזור להם, ומה שקרה עם העדים האחרים יקרה גם פה. הם בונים יותר מדי ובסוף מתחרבן להם הכל כי הם לא בודקים את הכל מראש".

הם טוענים בבקשה שבגללכם נדחתה העדות שלוש פעמים.
"העדות של עד המדינה נדחתה פעם אחת מטעמנו. עד המדינה הוא עד שולי בעניין של איתמר, הוא לא מכיר אותו ולא מעיד נגדו. יש לו שבע גירסאות שונות. אני אשמח שהוא יגיע ואשמח לחקור אותו. החקירה הנגדית שלו תעשה לי נחת רוח".

אז זה אומר שלא תתנגדו לעדות במהלך הפגרה?
"אני בפגרה אוהב לנוח ויש לי תוכניות. אם אצטרך לוותר על שני חצאי ימי כי שהתיק שלי יקודם ושחפותו של הלקוח שלי תתברר עוד יותר, אז נעשה את זה. העדות שלו זה לצחוק ולבכות. לצחוק מתוכן הדברים ולבכות מזה שאני אמור לבזבז על זה את הזמן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר