איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה
איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

משפט שמעוני | עד המדינה כתב ביומנו: “העברתי 100 אלף לג’ל”

ביום שני הקרוב אמור לעלות עד המדינה בפרשת שמעוני לעדות בבית המשפט. מתרשומות היומן שניהל העד, חוסה לואיס לימברק עולה כי הוא כינה את משה פונטה, מקורבו של שמעוני, בשם "ג’ל" וציין את כמות הכסף שמסר לו לכאורה עבור שמעוני. פונטה מכחיש מכול וכול כי קיבל כסף כלשהו מלימברק

פורסם בתאריך: 6.7.18 01:04

     

בשבוע הבא ביום שני, אם לא יהיו עיכובים נוספים, יעלה עד המדינה בתיק שמעוני, חוסה לואיס לימברק, לדוכן העדים ויספר על חלקו בפרשה.

לימברק, מי שהיה נהגו של איש העסקים גבי מגנזי באותה התקופה שבה כיהן איתמר שמעוני כראש העירייה, יספר את גרסתו לאירועים בתור מי שעל פי כתב האישום פעל במקרה אחד כצינור להעברת כספי שוחד מצד מגנזי לידי משה פונטה עבור איתמר שמעוני.

כחיזוק לגרסתו של לימברק מביאה הפרקליטות את יומן הפגישות מתוך הטלפון הסלולרי שלו, שם כתוב בין היתר “העברתי 100 אלף לג’ל”. בפרקליטות אמרו כי "ג’ל" זה משה פונטה וכי עד המדינה בעצמו אומר כי מדובר בפונטה. הכינוי הזה בא ככל הנראה בשל שערו של פונטה המעוצב בקפידה.

משה פונטה. צילום: דוד לוי

ג'ל? משה פונטה בבית המשפט

עניין היומן הגיע לבית המשפט, זאת בעקבות עתירה שהגישו סנגוריו של שמעוני. הם גילו כי יומנו הדיגיטלי של לימברק חולץ ממכשירו הסלולרי בשני מועדים, כאשר בין מועד למועד הוחזר לו הטלפון הסלולרי. הסנגורים דרשו לקבל את כלל היומנים, “מתוך ההודעות הנוספות ופרוטוקולים של הודעות שכבר היו בידיים שלי, גיליתי שאותו עד מדינה היה סוג של שליח והיה מעביר כל מיני דברים לכל מיני אנשים, ואני גם גיליתי שיש משמעויות לקודים שהוא כותב. אני לא מתכוון כעת לחשוף את הקודים שאני יודע כי זה עלול לפגוע בהגנת הלקוח שלי. אוכל לומר את זה לבית המשפט במעמד צד אחד, אך לא באוזניי חברותיי. בכתב האישום מיוחס שהנאשם 4 (פונטה) קיבל מעד המדינה סכום כסף במועד מסוים, וזה לכאורה שוחד שאמור להגיע לנאשם שלנו (שמעוני). כשאני קראתי את החומר הנוסף והבנתי שמה שהמאשימה מנסה להביא מהתיעוד של היומן הוא לא נכון”.

בתגובה אמרו נציגות הפרקליטות בדיון, “עד המדינה מוסר בהודעותיו כי ג’ל זה משה פונטה ושהוא זוכר את הסיטואציה בה הוא מסר 100 אלף שקל למשה פונטה, כלומר זה לא מנותק מההקשר. עד המדינה גם לא אומר או מעלה אפשרות שייתכן שהיו פעמים נוספות שנמסרו לפונטה כסף, לפחות פעם אחת, והמאשימה התמקדה בכתב האישום באירוע זה משום שלטענתנו יש ראיות המלמדות על המודעות של הנאשם 1 (שמעוני) למתן הכסף. כלומר זה לא בוודאות האירוע היחיד שמסר כסף”.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

לבסוף הוחלט כי היומן עצמו יושחר חלקית, כך שיוסתרו, בין היתר, תכתובות הקשורות לפרטיותו של העד, ולאחר מכן יוכל סנגורו של שמעוני לעיין בתרשומות במשרדי הפרקליטות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר בשנה שעברה, בתאריך 28.5.2015 נפגש לימברק, בשליחותו של מגנזי, עם משה פונטה בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה ושם העביר לו, עבור שמעוני, סכום מזומן בסך 100 אלף שקלים. הכספים הללו, כך לפי האישום, שימשו לכיסוי עבור תשלומי הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני. פונטה מכחיש כי קיבל כסף מלימברק, וכן שמעוני עצמו שמכחיש כי קיבל דבר ממגנזי.

מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

כאן בחניה, לכאורה. מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

עו”ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שמעוני, כבר התייחס בעבר לעדותו של לימברק ואמר כי צוות ההגנה אינו חושש לקראת העדות: “הוא לא רלוונטי לגבינו. אתה צריך לקרוא את החומר שלו, הוא סמרטוט מארץ הסמרטוטים. להגיד לך עוד דבר? מישהו הקדיח לו את תבשילו. אתה רואה איך חוקרים שמים בפיו גרסאות. הדחה פר אקסלנס. אני מתכוון לכל מי שחקר אותו וחשב שהצליח להדיח אותו לומר דברים שחשב שישמע”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר