השופטת: "ניתן רק לשער את הסבל שנגרם"

הערעור נדחה: בועז בשארי שתועד גורר כלב קשור שוחרר ממעצר

התמונות שבהן הוא נראה גורר כלב עם רכבו, עוררו סערה בארץ, אבל החשוד בועז בשארי שוחרר ממעצר, זאת לאחר שערעור המשטרה נדחה אף הוא

פורסם בתאריך: 12.3.18 17:55

     

בית המשפט המחוזי, דחה את ערעור המשטרה ושחרר את בועז בשארי, תושב מושב רווחה, החשוד שנהג ברכב כאשר כלב קשור מאחוריו. הכלב נפצע ודימם ברגליו, בשארי נעצר על ידי המשטרה, אך אתמול שוחרר על ידי השופט אבישי כהן מבית משפט השלום באשקלון.

בעקבות זאת, הגישה קצינת החקירות של משטרת קרית גת, רפ"ק קרן טולדנו, ערעור לבית המשפט המחוזי. היום דנה בתיק הזה, השופטת גילת שלו.

טולדנו סיפרה בדיון כי המשרד להגנת הסביבה מתכוון להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום כנגד בשארי: "מדובר במקרה שבו על אף שהחשוד ללא עבר פלילי, מגלה חוסר חמלה כלפי בעל חיים ואף בחקירתו אינו מבין משמעות מעשיו וטוען שהוא אוהב חיות ומטפל בהם, דבר שאינו בהלימה עם המעשים הקשים שלו", טענה טולדנו והוסיפה כי "מדובר של 500 מטר גרירה… הכלב היה בטיפול רפואי, על פי התעודה, נגרמו לו חבלות של ממש".

טולדנו ביקשה להשאיר את בשארי במעצר עד למחרת בשעה 13:00 אז יוגש נגדו כתב אישום.

הכלב הותיר מאחוריו שובל של דם

עו"ד לימור רוט חזן, שייצגה בשארי בדיון מטעם עו"ד רובי גלבוע טענה כי אין סיבה להותיר אותו במעצר מאחר ולא מדובר באדם מסוכן: "מדובר באדם בן 53, לא צעיר, פנסיונר של הצבא, שירת שרות קבע בחיל האוויר כמבנאי מסוקים, אדם שמחזיק בעצמו בשני כלבים, בלול תרנגולים, אווזים. אי אפשר להגיד עליו שהוא כה מסוכן שאין אלא לעצור אותו כדי לסיים את החקירה הזו".

השופטת גילת שלו. צילום אתר בתי המשפט

השופטת גילת שלו סירבה להאריך את המעצר גם ביום אחד בלבד וכתבה: "אין ספק כי מדובר במקרה המעורר זעזוע, הן הצפייה בתמונות מתוך סרטון מצלמות האבטחה בהן נראית הכלבה קשורה ברצועה קצרה ונגררת מאחורי רכבו של המשיב, אשר גם אם כטענתו נסע בנסיעה איטית, ניתן לראות בתמונות כי הכלבה אינה הולכת על רגליה האחוריות אלא נגררת ממש. ניתן גם לראות תמונות של הכלבה הפצועה השותתת דם ואת תוצאות הבדיקה שנערכה ע"י וטרינר, אשר גם אם לא מדובר בנזקים חמורים או קבועים שנגרמו לכלבה, ניתן רק לשער את הסבל שנגרם לה כתוצאה מהמעשים. לכך יש להוסיף את העובדה שמדברי המשיב עולה כי הוא למעשה "נטל את החוק לידיו", והצדיק את מעשיו בכך שהכלב מהווה מטרד בחצרו (על אף שבדיעבד הסתבר אף כי מדובר בטעות בזיהוי של הכלב). אין ספק כי מצופה מכל אדם לחוש חמלה כלפי בעל חיים, ונראה כי אדם שעובר עבירות כאלו, ליבו גס ואטום", כתבה השופטת אך סיכמה כי "מאחר שמדובר באדם נעדר עבר פלילי, אשר הודה, גם אם חלקית במעשים, אינני סבורה כי יש מקום להורות על מעצרו, וברור כי חומרת מעשיו תישקל בעתיד, אם יוגש כתב אישום, בעת קביעת עונשו" והורתה לשחררו ממעצר. יחד עם זאת, נקבע כי האו ישהה מעצר בית עד ליום חמישי.

עו"ד רובי גלבוע

עו"ד רובי גלבוע, סנגורו של בשארי מסר בתגובה: "מדובר במקרה של כהות חושים ולא התאכזרות לבעלי חיים חלילה לא הייתה כל כוונה לפגוע בכלבה אלה להשיבה לבעליה והדרך שבה נקט מרשי הייתה שגוייה מרשי מצוער על כך בכל ליבו ולו היה יודע כי אלו התוצאות היה נוהג אחרת יש לציין שהכלבה נפצעה קלות ותשוב לאיתנה תוך זמן קצר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר