השופטת: "ניתן רק לשער את הסבל שנגרם"

בית המשפט הורה לשחרר את האיש שתועד גורר כלב עם רכבו

בועז בשארי, תושב רווחה, בן 53, נעצר הבוקר לאחר שסרטון בו הוא מתועד לכאורה, כשהוא נוסע ברכב אליו קשור כלב שנפצע ברגליו. השופט אבישי כהן הורה לשחרר אותו היום בשעה 19:00 ובמשטרה מיהרו להגיש ערעור על כך וטענו: "מדובר במעשה אכזרי"

פורסם בתאריך: 11.3.18 18:44

     

הסרטון שבו נראה כלב קשור לרכב ונגרר אחריו תוך כדי נסיעה זעזע היום את הרשת. התמונות של כתמי הדם שהותיר אחריו מסלול הנסיעה, הוציאו משלוותם גולשים רבים ולא רק פעילים נגד צער בעלי חיים.

לכן הופתעו במשטרה לקבל את העובדה שהשופט אבישי כהן מבית משפט השלום באשקלון, הורה לשחרר היום בשעה 19:00 את החשוד במעשה, בועז בשארי, תושב רווחה שבמועצה האזורית שפיר.

בדיון בהארכת מעצרו של בשארי, שהתקיים היום בבית המשפט טען נציג המשטרה, עו"ד ערן צמיר, כי בשארי "חשוד כמי שקשר את הכלב של שכנו לרכבו וגרר את הכלב כ-700 מטר כשהכלב נגרר מאחורי רכבו של המשיב. כתוצאה מכך הכלב נחבל בכפות רגליו, דימם ורק לאחר שהוא הגיע ליעדו עם הרכב, שחרר את הכלב". עוד אמר צמיר כי בשארי נחקר והודה במיוחס לו אך טוען שלא התכוון להתעלל בכלב והסביר כי הכלב גרם למפגע.

נציג המשטרה: "הכלב נחבל בכפות רגליו ודימם"

סנגורו של בשארי, עו"ד רובי גלבוע, טען כי יש לשחרר את ממעצר והסביר: "מוסכם גם עלי וגם על המשיב שהעבירה לא סימפטית והיא מכוערת אלא שלא היתה כוונה לפגוע בכלב אלא לקחת כלב שמזיק, הוא באמת קשר אותו לאוטו, חלילה לא בידיעה שייגרם לו נזק, להוביל אותו לביתו לבעלים שלו. בוודאי שלא חשב שייגרם לו נזק. נגרם נזק וזה לא בסדר והוא מצר על כך ולוקח אחריות. אפשר לראות בסרט שהוא נוסע לאט", אמר גלבוע והוסיף: "מדובר במי שבעצמו מגדל בע"ח. הוא בן 53, מעולם לא היתה לו עבירה, שירת בקבע עד לפני שנתיים ויצא לפנסיה. זה לא האדם שעושה כאלה עבירות, בוודאי שלא אם היה חושב שיכול להיגרם נזק".

השופט אבישי כהן התייחס להסברים של הסנגור וכתב בהחלטתו "אני סבור כי דווקא טיעונים אלו מחזקים את התנהלותו הבעייתית של המשיב ולא ניתן לתת פרשנות שונה למעשה כפי שעולה מהסרטון ומחומר החקירה. אדם הגורר כלב באמצעות קשירתו לרכב יודע בוודאות כי יפגע בכלב ויש בכך משום התעללות בבעל חיים. לא למותר לציין כי בסופו של דבר ניכר מחומר החקירה כי הכלב נפגע ואף דימם מרגליו". אלא שלבסוף קבע השופט כי אין סיבה להאריך את מעצרו של החשוד, כי אמנם ההתנהגות של בשארי "טומנת בחובה מסוכנות", אלא שיש להתחשב בכך שאין לו עבר פלילי.

רפ"ק טולדנו: "קשר ברצועה כלב חסר ישע וגרר אותו באכזריות"

השופט כאמור הורה לשחרר את החשוד היום בשעה 19:00. במשטרה מיהרו להודיע כי הם מתכוונים לערער על ההחלטה הזו והשופט הודיע כי הוא מעכב את ביצוע החלטתו עד למחר.

קצינת החקירות במשטרת קרית גת, רפ"ק קרן טולדנו, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי וטענה כי השופט שגה בהחלטתו לשחרר את בשארי מאחר והתעלם "מכך שמדובר במעשה אכזרי המקים עילת מעצר שכן קשר ברצועה כלב חסר ישע וגרר אותו באכזריות כשהכלב מנסה בכל כוחותיו להתנגד למעשה ובכך גרם לו לחבלות של ממש".


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


עוד כתבה טולדנו: "ביצוע העבירה מסכן את שלום הציבור וביטחונו לאור העובדה כי נעשתה באלימות המורה באדישות לחייט ובאכזריות. מסוכנות זו הינה לא רק לבעלי חיים אלא לכלל הציבור שכן היא מלמדת על כך כי המשיב בעל שיקול דעת לקוי וכי לא מתן לדעת ו/או לצפות מראש מה רמת האלימות וכלפי מי או מה תבוא לידי ביטוי בפעם הבאה על כן מסוכנות כזו יש להרתיע , להירתע ואין להתעלם ממנה".

עו"ד רובי גלבוע

סנגורו של בשארי, עו"ד רובי גלבוע מסר בתגובה: "מרשי אינו מכחיש את המעשים ועשה זאת ללא כוונה להזיק לכלב אלא כדי להחזירו לבעליו ושגה בשיקול הדעת. לוקח אחריות ומצטער, כי לא הייתה לו כוונה פגוע בכלב, להפך הוא עצמו מגדל שני כלבים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר