איתמר רביבו
איתמר רביבו

על רקע הפשיעה החקלאית – ראש מועצת חוף אשקלון: "אסור להפקיר את ביטחון התושבים"

פורסם בתאריך: 15.2.22 21:54

     

עקב העלייה המדאיגה בתופעות הפשיעה החקלאית, מעשי עבריינות וחיסולים בין עבריינים באזור הדרום – שיגר הבוקר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו מכתב לשר לביטחון פנים בדרישה להכליל את המועצה בתוכנית משותפת למשרד לביטחון פנים, מג"ב והמועצות האזוריות, תוכנית שיטור קהילתי לחיזוק יכולות האכיפה האזוריות.

רביבו ציין במכתב כי "חלקים רבים משטחי המועצה האזורית חוף אשקלון שוכנים בעוטף עזה, ותושביה מצויים במציאות ביטחונית לא שגרתית, הפוגעת בתחושת ביטחונם האישי. לא זו בלבד, במרחב הדרומי של מדינת ישראל מתרחשת תופעה – שלצערי אינה פוסחת עלינו, חקלאים רבים נאלצים להתמודד עם פשיעה חקלאית הפוגעת בצורה בהם בצורה דרמטית".

רביבו מתייחס במכתבו לכלל האירועים הפוגעים בחקלאים, בין אם הם נגרמים על ידי גורמי פשיעה וגם אם על ידי אזרחים שנכנסים לשטחים חקלאיים ופוגעים בהם.

רק בשבוע האחרון אירעו מספר מקרים כאלה. כך למשל, אתמול נגרם נזק למטעי אבוקדו בגברעם על ידי כניסת גורמים זרים עם בעלי חיים לשטח. מוקדם יותר השבוע נגרם נזק לקולטים סולאריים בכרמיה הנושא בבדיקה אבל זה התחרש בשטח חקלאי של הקיבוץ. היה גם מקרה של גניבת טלאים מבית שקמה ועוד.

גניבת אבוקדו. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

גניבת אבוקדו. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

עוד הוסיף "אנו מבקשים בזאת לחזק באופן מהותי את יכולת ההרתעה והאכיפה ברמה המקומית, וזאת על ידי הצטרפות המועצה לתוכנית שיטור מועצתי, והקמת מערך אכיפה משותף עם משמר הגבול, שתכליתו להפחית באופן ניכר תופעות אנטי חברתיות, להן אין מקום בחברה מתוקנת, תוך דגש על פעילויות עברייניות בתחומי איכות סביבה ופשיעה במרחב הכפרי של המועצה.

"אסור להפקיר את הביטחון האישי של תושבי הדרום", מסר רביבו, "הצטרפות המועצה לתוכנית, והקמת מערך אכיפה משותף עם משמר הגבול, שתכליתו להפחית באופן ניכר תופעות פסולות ומעשי עבריינות, יחזקו באופן מהותי את יכולת ההרתעה והאכיפה האזורית, ויספק מענה מהיר בסבבי לחימה וחירום לתושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר