זלזול בחוקי התנועה כבר הוכיח את עצמו פעם אחר פעם כהתנהגות פושעת וחסרת אחריות שמובילה לתאונות דרכים קטלניות. מפגשי המסילה מתמעטים בשנים האחרונות בישראל ומבוצעת בהם הפרדה מפלסית אבל אלה שעדיין נותרו בעינם עדיין מסוכנים. כשמצטרפת לזה נהיגה פושעת ובעידן שבו בכל כמה דקות חולפת רכבת או שתיים הדבר נעשה מסוכן שבעתיים.
אתמול (רביעי) במפגש הכביש מסילה בצומת ניצנים, תועדו כלי רכב אשר חצו את קו הפרדה רצוף תוך עקיפת זרועות המחסום שירדו ונסיעה על הנתיב הנגדי. כלי הרכב פרצו למפגש המסילה למרות ירידת המחסומים, שניות בודדות לפני מעבר רכבת. מוקד הבטיחות של רכבת ישראל עקב אחרי המתרחש בזמן אמת, והתריע לכל הרכבות שחלפו באיזור על האירוע.
בעקבות כך נהג הרכבת הפעיל את בלם החירום, ובנס נמנע אסון. ברכבת ישראל מציינים כי הם פועלים כעת בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, לביטול המפגש, כבר בסוף השנה הבאה, לטובת הפרדה מפלסית.
מדובר בשני כלי רכב מה שמעלה את החשש שאולי מדובר בתופעה שרק הזמן מפריד בינה לבין אסון שעלול להתרחש בעקבותיה. ההערכה היא שמדובר בתושבי האזור אשר חשים שהם מכירים את המחסום ואולי בטוחים שיוכלו לעבור את המפגש בבטחה בטרם תגיע הרכבת. הרכבת מעבירה במקרים אלה את פרטי כלי הרכב למשטרת ישראל שבוחנת את המשך הטיפול בעבריינים.
בחיפה נרשם לפני מספר ימים אירוע חמור נוסף, בו פרצה הולכת רגל לשטח מפגש המיועד למעבר כלי רכב והולכי רגל, גם כן בניגוד לכל הוראות החוק ולאחר הפעלת אורות האזהרה וירידת המחסום. גם במקרה זה עקב מוקד הבטיחות אחר המתרחש, והתריע לנהג הרכבת שחלפה באיזור, וזה בלם בלימת חירום, וגם כאן בנס לא נגמר האירוע באסון.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
"בשנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש מסילה, בניגוד לכללי הדרך", מספר אבי שיטרית, מנהל אגף בטיחות ברכבת ישראל, "פריצות אלה ואחרות גרמו לכ-6,500 דקות עיכוב לכ-1000 רכבות נוסעים. אנו מזכירים כי מרחק העצירה של רכבת הינו קילומטר, וקוראים לכל משתמשי הדרך לנהוג במשנה זהירות בקרבת מסילות, ולנהוג על פי החוק בזמן חצייה של מסילה."