לעשות דיאטת מסכים. ד"ר צחי בן ציון מרצה בסקובר. צילום: אלירם משה

מאות משתתפים בשבוע הבריאות באשקלון

שבוע הבריאות של ערי ישראל התקיים באשקלון בשבוע שעבר ונחל הצלחה רבה עם מאות משתתפים בארבע הרצאות שעסקו בנושאי הבריאות החשובים לכולנו. השבוע התקיים ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 29.11.19 08:13

     

שבוע הבריאות של ערי ישראל נפתח באשקלון ביום שני. עשרות הורים הגיעו לפאב הסקובר במרינה באשקלון ושמעו הרצאה מרתקת מאסתר אמון והילה עמיחי, קלינאיות תקשורת של שירותי בריאות כללית באשקלון.

ההרצאה עסקה בהשפעות השליליות שיש למסכים על התנהגות ילדים, מתבגרים ואפילו מבוגרים. תחילה פתח רן קליין, מנהל קשרי לקוחות של הכללית באזור הדרום, את הערב. אחריו הציגה שוש בוזחיש, מנהלת המרכז לרפואה יועצת באשקלון, את השירותים המגוונים והמתקדמים שמציעה שירותי בריאות כללית למבוטחיה באשקלון.

המרכז לרפואה יועצת של הכללית באשקלון. אילוסטרציה: אייל אסרף

לאחר מכן החלה ההרצאה שאותה פתחה אסתר אמון תחילה עם נתונים על מחקרים שהראו כמה ההתמכרות של ילדים למסכים פוגעת בהם ואף הציגה סרטונים הממחישים כיצד תינוקות מגיבים בזמן שאימם נותנת להם את תשומת הלב הנכונה ומה קורה כשהיא עסוקה בסמארטפון ומתעלמת מהם ולו לרגעים בודדים.

אחד הנושאים שבהם עסקה ההרצאה היה ההתמכרות גם של מבוגרים למסכים. "יש היום ציפייה להיות זמינים כל הזמן", אמרה קלינאית התקשורת הילה עמיחי והוסיפה: "המבוגר של היום הוא נוכח נפקד. הוא נוכח פיזית, אבל הוא שם ולא שם", ונראה שכל ההורים הסכימו שגם הם לא פעם נמצאים פיזית, אבל בחסות הטלפון החכם הם לא ממש מחוברים למה שקורה סביבם באותם רגעים.

טלפון סמארטפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

טלפון סמארטפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אמון דיברה על נייר העמדה שהוציא משרד הבריאות בנושא והביאה נתונים על הרגלי שימוש בסמארטפונים בקרב פעוטות וילדים בעולם המערבי. עוד הסבירה כמה דברים חשובים להתפתחותם מפספסים הילדים כשהם עסוקים כיום בסמארטפונים. "בהמתנה בקופת חולים הילד אמור לראות את האחות יוצאת עם המזרקים, והיא לובשת חלוק לבן, והנה הרופא קורא, הילדים מחכים והוא קורא להם בתור, ורגע, הוא נכנס לפניי, והוא יוצא, והילד בוכה, למה הוא בוכה? יכול להיות שהוא קיבל זריקה, והוא קיבל גם מדבקה והמון המון דברים שעוברים לנו בראש, שאחר כך הילדים האלה ילכו לגן המשחקים, ישחקו רופא וחולה וישחזרו את מה שראו ולמדו. אבל כיום הם בטלפון".

ילד משתמש בסמארטפון. אילוסטרציה: אלירם משה

ההרצאה השנייה התקיימה ביום שלישי במתנ"ס נווה אילן. השתתפו בה גם מבוגרים יותר וגם מבוגרים פחות, שלעיתים נתקלים עם הקושי להתחבר לעולם הדיגיטלי החדש, לעמוד הקצב ההתפתחות הגדול וליהנות מהעולמות החדשים שהטכנולוגיה של המאה ה-21 מציעה.

את ההרצאה, שליווה מנהל המתנ"ס גד מנור, פתחה צמרת נגר, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מרפאת נאות של שירותי בריאות כללית. נגר הציגה את כלל שירותי בריאות כללית באשקלון ולאחר מכן הזמינה את מיטל רביב חדד, מרפאה בעיסוק. "בין 2014 ל-2015 גילו שככל שהגיל עולה, יש פחות ופחות משתמשים בעולם הדיגיטלי. חילקו את האוכלוסייה לפי קבוצות גיל ומצאו שהאוכלוסייה הצעירה למשל – רק 10% לא משתמשים, ובקבוצה המבוגרת, מעל גיל 65 – 40% לא משתמשים. כשהשוו בין הנתונים של אז לנתונים של היום ראו שיש פי שלושה יותר מבוגרים שמשתמשים במחשבים ובסמארטפונים בהשוואה ללפני 10 שנים", הסבירה רביב חדד.

המשתתפים הגיעו להסכמה בסוף ההרצאה שהחיבור לעולם הדיגיטלי יכול לסייע לבני הגיל השלישי. "הטלפון זה דבר פרקטי, משתמשים בו בכל מקום. העולם שלנו נהפך יותר ויותר דיגיטלי. בתל אביב למשל אי אפשר לנסוע בלי רב קו, שאותו מטעינים באמצעות האפליקציה. גם החניה באשקלון כבר נעשית באמצעות האפליקציה בלבד. כל העולם שלנו משתנה ואי אפשר לברוח מזה", אמרה רביב חדד.

סמארטפון. צילום: Prostock-studio / shutterstock.com

ביום רביעי הצטופפו בפאב הסקובר עשרות זוגות בהרצאתו המרתקת של ד"ר צחי בן ציון, סקסולוג ופסיכיאטר במחוז הדרום בשירותי בריאות כללית ומנהל המרפאה לבריאות מינית במרכז הרפואי סורוקה.

הערב נפתח בהסבר על הפעילויות המגוונות של שירותי בריאות כללית לתושבי אשקלון, ובכללן במרפאות הראשוניות שפרוסות בכל שכונות העיר, במעבדות המתקדמות ובמכונים השונים שקיימים בעיר לרווחת כמחצית מתושבי העיר המבוטחים בכללית.

ד"ר צחי בן ציון ריתק את הנוכחים בהרצאה קורעת שבה מצאו הזוגות הרבים את עצמם מזדהים עם סיטואציות מביכות ומצחיקות שקרו להם בחיים ושעליהן דיבר הסקסולוג הבכיר. "אנשים צריכים לעשות דיאטה של מסכים. כמו שיש דיאטה דלת שומן, דלת כולסטרול, דלת סוכר, צריך לעשות דיאטה ממסכים, להחליט על שעתיים-שלוש ביום שבו המכשיר הסלולרי מכובה, הטלוויזיה כבויה, יושבים ומדברים אחד עם השני, מדברים הורים עם ילדים, ילדים עם הורים, בני הזוג אחד עם השני", הסביר ד"ר בן ציון.

ד"ר צחי בן ציון עם צוות מעובדות הכללית באשקלון. צילום: אלירם משה

"אפשר לצאת מההרצאה הזו ולומר, 'וואלה, נחמד שהכללית עושה הרצאה לטובת הציבור', אבל אתם יכולים גם לחזור הביתה ולומר לעצמכם אולי נעשה מה שהדוקטור הזה אמר. להתחיל לדבר עם אנשים, לדבר עם הילדים שלנו, לדבר עם החברים שלנו, לדבר עם בני הזוג שלנו, כי הזוגיות שלנו הולכת פייפן. אנשים שלא מדברים אחד עם השני נעשים זרים אחד לשני".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ביום חמישי התקיימה ההרצאה הרביעית והאחרונה בסדרת ההרצאות במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל באשקלון. ההרצאה של אסתי לפידות, דיאטנית של הכללית, התקיימה במתנ"ס נווה אילן תחת הכותרת: "בין פייק ניוז לפייק דיאטה – ניפוץ מיתוסים על תזונה".

המשתתפים בהרצאה שמעו מלפידות איך נזהרים מכל מיני דיאטות שקוראים עליהן ברשתות ועל הנזקים אפשריים שעלולים להיגרם בשל שינוי לא מבוקר ואחראי בהרגלי התזונה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר