אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הזוגות הצעירים באשקלון: "הפוטנציאל לא ממומש, אבל הכיוון טוב"

אספנו שלושה זוגות צעירים וביקשנו מהם לחוות דעה על החינוך בעיר, על המחיה, על הבילויים, על השכונה ועל העיר באופן כללי. יש את הזוג שמרוצה מהבילויים, יש זוג שלא מרוצה מהתעסוקה ויש זוג מאשדוד שמרגישים “בבית” בשכונת אגמים. אז איך מרגישים הזוגות הצעירים בעיר? תמונת מצב

פורסם בתאריך: 27.7.18 16:02

     

מי אנחנו? דנה לוגסי-שטרית (33) ואלי שטרית (34)

נשואים שבע שנים והורים לרומי (4.5) וריף (1.5)
במה עוסקים?
דנה בעלת משרד עצמאי ליחסי ציבור וייעוץ תקשורתי
אלי מנתח מערכות מידע בחברת הייטק

דנה ואלי שטרית

דנה ואלי שטרית

היכן גרים? שכונת ברנע
האם קל לזוגות לחיות באשקלון?
“שאלה קשה. אלי עובד במרכז, המשרד שלי באשקלון, אבל הלקוחות שלי מאזור המרכז, וזה לא תמיד פשוט ודורש תמרון רב. יחד עם זאת, אנחנו מאוד אוהבים ומאמינים בעיר, זו עיר יפה, יש לה הרבה פוטנציאל, אבל לצערי רובו לא ממומש”.
מה חסר בעיר?
“חסרים לי מאוד אירועי תרבות, בדגש על מוזיקה. תושבי העיר שרוצים ליהנות מהופעה טובה צריכים לנסוע מחוץ לעיר, מה שהופך את היציאה למסורבלת יותר וחבל. אין שום סיבה שעיר כמו שלנו לא תספק את זה לתושבים שלה”.
מה חסר לכם בשכונה?
“שטחים ירוקים, פארק קטן שבו אפשר לסיים את היום בנחת ובבילוי משפחתי משותף וקרוב לבית”.
איך אתם מתרשמים ממערכת החינוך?
“רומי שלנו בשנה הבאה בע”ה תהיה בכיתה א’, וכאן תתחיל הבעיה העיקרית, אני שומעת סיפורים של חברים על בתי הספר ורמת החינוך כאן ומודאגת מאוד. אני חושבת שמבחינת עלויות של גנים ובייבסיטר, אז יש יתרון לגור כאן כי בהשוואה למרכז המחירים באשקלון שפויים יחסית”.
מה דעתך על מצב התעסוקה בעיר?
“אין מקומות תעסוקה באשקלון. זה הפך להיות סוג של סיסמה, אבל זה באמת נכון. החניון של תחנת הרכבת הוא ההוכחה הכי גדולה ומוחשית לבעיה הכאובה הזאת, כולם נוהרים לשם בדרכם למקומות העבודה שלהם במרכז הארץ”.
אתם ממליצים לחברים לגור באשקלון?
“תמיד, בעיקר כשמספרים לנו על המחירים המטורפים באזור המרכז והתחושה שלהם שאין להם שום סיכוי לרכוש שם דירה משלהם. זאת עיר מדהימה, ואני מאמינה ומקווה שגם החסרונות שציינתי ישתנו לטובה”.


מי אנחנו? ספיר פרץ-בן סימון (26) ודור בן סימון (26)

נשואים שנתיים והורים ללהב (9 חודשים)
השניים הגיעו להתגורר באשקלון לפני כארבע שנים
במה עוסקים?
ספיר גננת בעלת "משפחתון פצפון"
דור מנהל מכירות בחברת "אמקול" באשדוד

ספיר ודור בן סימון

ספיר ודור בן סימון

היכן גרים? שכונת אגמים
למה בחרתם לעבור לאשקלון?
“אני ודור יחד תשע שנים, שנתיים לפני החתונה עברנו מאשדוד לאשקלון לשכירות בברנע. הסיבה העיקרית שבגללה עברנו היא, כמובן, כלכלית. שילמנו 2,500 שקל שכירות עבור יחידת דיור בגודל 90 מ"ר, וזה כלל הכול, כבלים, ארנונה, מים, כך שזה ממש השתלם לנו. באשדוד יש הרבה פחות מבחר בתקציב הזה. אחרי שנה פתחתי את המשפחתון, הייתי חייבת דירת גן, ורק באגמים יכולנו להרשות לעצמנו לקנות”.
איך אתם מתרשמים מהעיר?
“אני מאוד אוהבת את שכונת אגמים, אמנם היא עדיין בתהליך בנייה ואין פה אפילו מכולת, אבל חוץ מזה נוח מאוד, יש מלא חניה ואווירה די מגובשת בין האנשים שמתגוררים בשכונה. בנוסף, יש פה גם המון אשדודים אז אנחנו מרגישים ‘בבית’”.
האם היית ממליצה לחברים לעבור לאשקלון?
“זה מאוד תלוי, יש בעיר בעיה של תעסוקה. יש מקצועות שמאפשרים לך לגור בעיר ויש מקצועות שלא. אני עצמאית, והתחום שלי מאפשר לי לעבוד בכל מקום. בעלי נאלץ לעבוד מחוץ לעיר, וזה כמובן מקשה ולא הכי נוח”.
היכן מבלים?
“בעלי ואני לא מבלים באשקלון. למען האמת, לא כל כך מצאנו את עצמנו פה מהבחינה הזאת. פעם אחת ראינו סרט במרינה, והיה דווקא נחמד מאוד. רוב הבילויים שלנו עדיין באשדוד וצפונה”.
אתם רואים את העתיד שלכם בעיר?
“נראה שהעיר מתפתחת לכיוון טוב. אני יודעת שבית הספר לאומנויות פה הוא ממש טוב ומבוקש, ואני, כמובן, דואגת בעיקר לחינוך העתידי של הילדים שלי בעיר. עדיין לא הגענו לשלב הזה כי הילדה שלנו בת תשעה חודשים, אבל בגדול הכול תלוי באיכות הגנים ובתי הספר”.

מי אנחנו? דריה (33) שטרית ואביתר (35) שטרית

נשואים שבע שנים והורים לגפן (5) וגילי (3.5)
במה עוסקים?
דריה מאמנת כושר
אביתר בעל מספרה

דריה ואביתר שטרית

דריה ואביתר שטרית

היכן גרים? שכונת ברנע
האם אתם מרוצים מהחיים באשקלון?
“בסך הכול כן. אני מתרשמת שהעירייה בסדר גמור, והעיר מטופחת ומתפתחת. רצועת החוף כאן היא מהיפות בארץ, השיפוץ והפיתוח שנעשו במרינה ובחוף דלילה מדהימים. יש לנו גן שעשועים חדש ומושקע ליד הבית, ובגדול אנחנו מרוצים. יחד עם זאת, חשוב לציין שאני לא רואה את אותה השקעה גם בשכונות אחרות, הדרומיות יותר. חבל שיש תחושה של אפליה בין השכונות”.
מה דעתך על מצב התעסוקה בעיר?
“המצב מזעזע, וזה מאוד עצוב בעיניי. אין כאן עבודות בשום תחום. לי יש שני תארים ונאלצתי להחליף תחום כבר מספר פעמים כי לא מצאתי את עצמי כאן מבחינת תעסוקה, והנסיעות למרכז, עם שני ילדים קטנים, כמעט בלתי אפשריות. חבל שאנשים צעירים ומוכשרים לא יכולים להישאר בעיר הזאת ולתרום לה מהידע ומהכישורים שלהם, והם נאלצים לתת מעצמם בערים אחרות”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה את חושבת על החינוך בעיר?
“הילדים שלי קטנים, אז בינתיים חווינו רק את הגנים העירוניים. בסך הכול התרשמנו לטובה, הגננות בסדר גמור, ובדיוק עכשיו מסיימים לשפץ לנו את הגן, כך שבספטמבר הם כבר ייכנסו לגן שגם נעים לשהות בו”.
איפה אתם מבלים?
“האמת, אנחנו לא ממש מבלים. כשאנחנו כבר יוצאים, אז הבילוי המועדף הוא מסעדה טובה. לצערי גם את זה אין עדיין באשקלון, אז אנחנו בדרך כלל יוצאים מחוץ לעיר”.
תמליצו לחברים לגור באשקלון?
“למרות הכול כן. אשקלון לא נתפסת כעיר מזמינה מבחוץ, אבל החיים כאן מאוד נעימים והאווירה חמה ומחבקת. העיר מתפתחת, גדלה, נפתחים מקומות בילוי ומסחר חדשים ונראה שהיא הולכת לכיוון טוב ומבטיח. נותר רק לפתור את בעיית התעסוקה, ולא ייחסר כאן כלום”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר