החלפת גופי התאורה ברחובות העיר לנורות לדים. צילום: אלירם משה
החלפת גופי התאורה ברחובות העיר לנורות לדים. צילום: אלירם משה

אנרגיה: אשקלון תקבל מענק 1.7 מיליוני שקלים בשל פרויקט התייעלות אנרגטית

המסלול להפחתת פליטות גזי חממה והתייעלות באנרגיה 2019: עיריית אשקלון היא אחת מ-108 מפעלי תעשייה ורשויות מקומיות יזכו למענק כולל של כ-62 מיליון שקל עבור בחירתם לייעל את צריכת האנרגית ולהפחית פליטת גזי חממה

פורסם בתאריך: 18.11.19 11:39

     

עיריית אשקלון היא אחת מהערים והרשויות הזוכות במענק מיוחד בזכות בחירתה לבצע פרויקט של התייעלות אנרגטית, שמטרתו להביא לחיסכון באנרגיה ולהפחתת גזי חממה בתחום העיר.

גובה המענק שתקבל העירייה עומד על למעלה מ- 1.7 מיליוני שקלים שישולמו מתקציב קרן המענקים המשותפת למשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האנרגיה. המענק הוא למעשה חמישית מעלות הפרויקט המסתכם בכ-8.5 מיליוני שקלים והוא אחד מתוך 108 תכניות שזכו במענקים במסגרת המקצה השלישי של הקרן המסתכמים ב-62 מליוני שקלים.

 

הפרויקטים הזוכים כוללים החלפת טכנולוגיות ישנות ולא יעילות בצריכת האנרגיה, במערכות חדשות וחסכוניות, כגון מערכות תאורת פנים וחוץ, מיזוג אוויר, משאבות חום, מערכות אוויר דחוס, ייעול תהליכי ייצור שונים ועוד. פרויקטים אלו, ברשויות, במפעלים ומוסדות בכל הארץ, צפויים להביא לחיסכון שנתי של כ-175 מיליון קוט"ש, המוערכים בכ-82 מלש"ח. במשרד האנרגיה צופים שחיסכון זה יגדיל את צמצום צריכת האנרגיה הצפויה ב-4% לעומת החיסכון במקצה הקודם של התכנית.

 

"אנו מוציאים לפועל בפעם השלישית את תכנית המענקים, שנועדה לתמרץ את ההשקעות לייעול צריכת האנרגיה ולהפחתת הזיהום של מפעלים, עסקים ורשויות. תכנית זו משלבת את הקשר שבין חיסכון כספי בהיקפים של מיליוני שקלים בשנה בהוצאות על דלקים וחשמל, ותמיכה גם בפרויקטים ברשויות בעלות דירוג סוציו-אקונומי נמוך" מסר השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין והוסיף "התכנית מהווה דוגמה לקשר ההדוק שבין סביבה-כלכלה וחברה, והיא חלק מסדרת פעולות של הממשלה לקידום עמידת המשק ביעדים הלאומיים להפחתת גזי חממה ולהתייעלות אנרגטית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן הסביר את המשמעויות של התכנית: "התכנית להתייעלות אנרגטית היא בשורה לרשויות המקומיות ולאיכות הסביבה בה אנו חיים. לצד החשיבות הסביבתית, יש לחיסכון בחשמל גם יתרון כלכלי – את הכסף שנחסך בחשבון החשמל של העירייה, ניתן לתעל לטובת תכניות נוספות, לרווחת תושבי העיר".

שר האנרגיה, ח"כ ד"ר יובל שטייניץ: "המקצה השלישי של קרן המענקים הסתיים בהצלחה ויביא להתייעלות משמעותית בצריכת האנרגיה במגזר התעשייתי, הציבורי והמסחרי. בקרוב ייצא מקצה רביעי לקרן זו. השנה החלה את פעילותה קרן נוספת, אשר מעמידה הלוואות בערבות המדינה לפרויקטים להתייעלות באנרגיה. שני מסלולים אלה יקדמו את צמצום צריכת האנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה באופן משמעותי ויסייעו לעמוד ביעד הלאומי של צמצום צריכת החשמל ב-17% עד שנת 2030"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר