גמלאי רשת אורט במפגש גמלאים
גמלאי רשת אורט במפגש גמלאים

גמלאים ונהנים: המורים שפרשו ממשיכים להיפגש בחסות אורט רונסון

גמלאי רשת אורט ממשיכים להיפגש ואף ללמד לאחר שפרשו. מועדון גמלאים שיזמו ברשת אורט מפגיש אותם אחד עם השני להרצאות, מפגשים וטיולים. יוסי גרוס, מנהל המועדון: "חידשנו מצברים וחוזרים לפעילות"

פורסם בתאריך: 7.3.23 00:33

     

במשך שנים הם הגיעו לבית הספר, לימדו, חינכו, והיו חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך, ואחד מהשני. כשגיל הפרישה הגיע, הם יצאו לחופשה כיפית לחדש כוחות, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. גמלאי רשת אורט ממשיכים להיפגש במועדון גמלאים שנוצר במיוחד עבורם.

לפני חמש שנים יזמה רשת אורט מועדון גמלאים עבור מורים וצוותים שעבדו ברשת. הם פנו ליוסי גרוס שהקים את המועדון באהבה רבה. גרוס היה איש חינוך במשך 45 שנים, בהן לימד באורט אפרידר וגם באורט רונסון, כשבחלק מן השנים גם חינך את ראש העיר תומר גלאם כשהיה תלמיד צעיר.

את מועדון הגמלאים מנהל יוסי היום ביד רמה. אחת לחודש ולעיתים אף יותר מכך נפגשים הגמלאים במועדון הגמלאים הנמצא באודיטוריום של בית הספר רונסון, שהתגייס גם הוא למועדון הגמלאים ותרם את האודיטוריום של בה"ס למפגשי הגמלאים – שם מועברות להם פעילויות ענפות בנושאים שונים, ביניהן הרצאה של דוד להב על יונתן פולארד, הרצאה על להקת הגבעתרון. בינואר אף יצאו חלק מהגמלאים לסיור עם אנשי בית הספר לכבוד מבצע 'דוגו' – שורד השואה דוד לייטנר שמקפיד לאכול פלאפל כתודה על כך שהוא חי, וסוחף אחריו רבים שמעלים שלט עם הכיתוב "מבצע דוגו עם ישראל חי"

הרצאה על להקת הגבעתרון עבור גמלאי אורט

הרצאה על להקת הגבעתרון עבור גמלאי אורט

בבה"ס רונסון קיבל אותם המנהל האדמיניסטרטיבי יוסי אנצ'לזון, שסייע להם עם האודיטוריום. אנצ'לזון פרש אף הוא לאחרונה לגמלאות, והצטרף למועדון היוקרתי, כעת מהצד השני שלו – כגמלאי. "כמנהל הגיעה אליי היוזמה, בשיתוף עם הנהלת בית הספר שראתה את העניין בחיוב רב", סיפר אנצ'לזון. "הקצנו להם את האודיטוריום המרכזי יחד עם כיבוד קל שדאגנו שיהיה בכל מפגש, דלתנו הייתה תמיד פתוחה לבקשות וליוזמות", סיפר. "במשפחת רונסון הגמלאים הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה כך היה תמיד וכך יהיה. בהזדמנות זו אני והנהלת בית הספר מודים לחנן בסיס מרשת אורט שמסייע לפעילות מכל הלב".

אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

מועדון הגמלאים אינו המקום היחיד שבו הם נפגשים. חלקם עוד רואים אחד את השני בכותלי בית הספר, בו הם חזרו ללמד וגם אחרי הפרישה. גרוס בעצמו חזק להגיש לבגרויות. "אני פרשתי ב-2018, וחזרתי ללמד אחרי שנה. כמוני גם מורים אחרים- חידשו מצברים וחזרו ללמד בבית הספר", סיפר גרוס ל'כאן דרום'. "אני מגיש לבגרויות וממשיך להסתובב בבית הספר כאילו כלום לא השתנה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר