אדם מנשרוב. צילום: אלבום אישי
אדם מנשרוב. צילום: אלבום אישי

"היחיד מאשקלון שהתקבל": תלמיד כיתה י' נבחר לתכנית המנהיגות של דרכא

מעל 120 תלמידי כיתות י' מרשת תיכוני דרכא התמודדו לתכנית המנהיגות Young Leaders של הרשת. 25 התקבלו, מתוכם תלמיד אחד מאשקלון: אדם מנשרוב, תלמיד כיתה י' ממקיף ה' דרכא. "הוא היה עם אש בעיניים, מיד ידענו שהוא מתאים"

פורסם בתאריך: 25.12.22 14:47

     

תכנית הדגל Young Leaders של רשת התיכונים דרכא מושכת אליה מאות מתמודדים כל שנה מכל בתי הספר של הרשת בארץ. כ-30 תלמידים נבחרים מדי שנה לתכנית – הם צריכים לשלוט באנגלית מדוברת, ולהיות בעלי יכולת מנהיגותית מובהקת. במסגרת התכנית יפגשו התלמידים עם מנהיגים משמעותיים בארץ ובחו"ל, וייצגו את ישראל. אדם מנשרוב, תלמיד כיתה י' מבית הספר מקיף ה דרכא מאשקלון, הוא התלמיד היחיד מאשקלון, שזכה להיות מבין התלמידים שהתקבלו לתכנית.

בכל שנה, מופעלת תכנית Darca Fellowship for Young Leaders -DFYL ברשת דרכא, והיא מיועדת לתלמידי כיתות י'. הליך הגשת המועמדות לתכנית מתחיל בהגשת סרטון של המועמד המציג את עצמו יחד עם שלוש סיבות שבגללן הוא רוצה להתקבל. "הסבירו לנו על התכנית בשיעור אנגלית בתחילת השנה", סיפר אדם. "מיד החלטתי שאני רוצה להגיש מועמדות. צילמתי סרטון הצגה עצמית, כפי שדרשו מאיתנו, וסיפרתי מדוע אני רוצה להיכנס לתכנית: רציתי להכיר חברים חדשים, להיחשף למעגלים חברתיים נוספים, וכמובן לשפר את האנגלית שלי".

אדם מנשרוב. צילום: אלבום אישי

אדם מנשרוב. צילום: אלבום אישי

הראיון המוקלט צריך להיות באנגלית בלבד. "אדם גבר על תלמידים עם אנגלית שפת אם. מעל 120 הגישו מועמדות ואדם היחיד מאשקלון שהתקבל", סיפרה ל'כאן דרום' אליס בן זגמי, ראש תכנית DARCA GLOBAL LEADERSHIP SKILLS. "חיפשנו אנשים עם סקרנות, כאלה שיש להם מה לתת ויש להם גם מה לקבל. אדם היה עם אש בעיניים ומיד ידענו שהוא מתאים. הוא היחיד שנבחר מאשקלון".

"כשהודיעו לי שהתקבלתי לתכנית שמחתי מאוד", הוסיף אדם. "קצת חששתי מימי הלימודים בבית הספר שאפסיד, כי בכיתה י' כל יום לימודים שמפסידים הוא קריטי, אבל אני משלים את הכל, בית הספר מבין את החיסורים עקב התכנית. אני יודע שקיבלתי הזדמנות, כבר עכשיו אני מרגיש שאני משיג את מה שרציתי – חברים חדשים, סביבה חדשה, והמון ידע. אני חש גאה".

במהלך פעילות התכנית. צילום: דרכא

במהלך פעילות התכנית. צילום: דרכא

"המפגשים עוסקים במנהיגות, בדיפלומטיה, בהבדלים בין תרבותיים, בהכרת האחר וקבלתו", הוסיפה אליס, ראש התכנית. "המפגש הראשון עסק באיך להציג את עצמך מול אדם זר. חלק מהמטרה היא להכניס למודעות של התלמידים שהם מגיעים מקהילה מסוימת, וכשהם יוצאים ממנה הם צריכים לייצג אותה. כשהם פוגשים מישהו הם קודם כל צריכים לייצג את המדינה שלהם. אנחנו בונים שגרירים קטנים עם הידע העולמי הכללי שהם צריכים, כדי לנווט את המאה ה-21. הדרך שלנו במפגשים היא להעצים אותם בכל הכלים שחשוב לנו כארגון, שהם דמוקרטיה, פלורליזם, להכיר את השני ולכבד את האחר. זו המהות של דרכא".

"עם יכולת מנהיגותית מובהקת". אדם (השני משאמל) במהלך פעילות התכנית. צילום: דרכא

"עם יכולת מנהיגותית מובהקת". אדם (השני משאמל) במהלך פעילות התכנית. צילום: דרכא

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו, על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית, ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית ונתמכת כלכלית על ידי משרד החינוך ועמותות פילנתרופיות.


"תכנית הדגל של רשת דרכא Darca Fellowship for Young Leaders -DFYL הנה תכנית מנהיגות המאתרת תלמידים השולטים באנגלית המדוברת ובעלי יכולת מנהיגותית מובהקת". אמר ד"ר גיל פרג, מנכ"ל רשת דרכא. "התכנית מקדמת כישורי אנגלית מדוברת וכישורי מנהיגות מתקדמים בעולם העבודה הגלובלי. בתכנית משתתפים תלמידים מכל הקהילות המרכיבות את פסיפס החברה הישראלית, ובסופה יוצאים התלמידים מידי שנה בשנה לפגישות עם מנהיגים משמעותיים בארץ ובחו"ל ומייצגים את רשת דרכא ואת מדינת ישראל בחו"ל. אני מברך את חברי המחזור החדש בהצלחה בתכנית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר