בית הספר חמ"ד אגמים. יפתח כיתת תקשורת לילדים עם צרכים מיוחדים. צילום: אלירם משה
בית הספר חמ"ד אגמים. יפתח כיתת תקשורת לילדים עם צרכים מיוחדים. צילום: אלירם משה

לאחר הפרסום ב"כאן דרום": תיפתח כיתה לבעלי צרכים מיוחדים מהמגזר הדתי באשקלון

מאבקן של האימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים צלח וכיתת תקשורת למגזר הדתי תיפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה בבית הספר חמ”ד אגמים. “תודה לאל, זה שווה כל דבר”, אמרה נטלי חדד, אחת האימהות

פורסם בתאריך: 20.8.20 11:43

     

למעלה מחודש חלף מאז פרסמנו כאן את מצוקת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים העולים לכיתה א’ במגזר הדתי וזקוקים לכיתת תקשורת. מדובר בילדים בעלי תפקוד גבוה שקיבלו את המלצות הגננות והמטפלים השונים בגן המיוחד לשילוב בכיתת תקשורת בבית ספר רגיל. שילובם של התלמידים הללו בבית הספר הרגיל תורם רבות להתפתחותם החברתית והיכולת שלהם להסתגל לחיים בסביבה רגילה ולא פחות מכך תורם גם לתלמידים האחרים בבית הספר להכיל את השונה מהם.

שתי אמהות שהתראיינו, הלינו על כך שהעירייה לא מאפשרת להן לאתר הורים נוספים מהמגזר הדתי ויחד להתאגד כדי להביא לפתיחת כיתת תקשורת בשכבה א’ בבית ספר דתי. הכתבה פורסמה כאמור ואליה נחשפה גם אם שבנה שובץ בשנת הלימודים שעברה באשדוד ואף נסע לשם מידי יום. היא הייתה מעוניינת להצטרף לאימהות הנאבקות ואף ביקשה שבנה יישאר שנה וישובץ שוב לכיתה א’, עם בנן של האימהות המוחות. עד לאותה תקופה היו בסך הכל שלושה תלמידים שעולים מגן חובה לכיתה א’ מהציבור הדתי. כדי לפתוח את הכיתה נדרשו לפחות חמישה תלמידים.

נטלי חדד עם בנה.

נטלי חדד עם בנה

במהלך השיחות בין האימהות נזכרה אחת מהן שראתה במפגש המחזור של הילדים העולים לכיתה א’ בבית הספר החילוני שאליו שובץ בנה, ילד עם כיפה. הן איתרו את הוריו שסיפרו שגם הם ביקשו כיתה בבית ספר דתי אך אמרו להם שלא תיפתח כזו ובלית ברירה הם הסכימו לשיבוץ בבית הספר החילוני.

ההורים התאגדו ופנו למינהל החינוך בעירייה כדי שיאשר את פתיחת הכיתה. השבוע הגיעה הבשורה ממנהל החינוך: כיתת תקשורת תפתח בשכבה א' בבית הספר חמ"ד אגמים שבשכונת אגמים.

“לא איבדנו את האמונה. הלכנו ובדקנו וחיכינו, בהתחלה לא קרה כלום אבל לפני כמה ימים הגיעו בשורות טובות. כרגע אנחנו חמש משפחות עם חמישה ילדים וכולם מאשקלון”, סיפרה השבוע בהתרגשות נטלי חדד, אחת האימהות והוסיפה: “אנחנו בגלקסיה, כיתת תקשורת במגזר הדתי תיפתח והיום התקשרה אלינו כבר המורה ויש כבר צוות, תודה לאל וזה שווה כל דבר”.

בית הספר חמ"ד אגמים. יפתח כיתת תקשורת לילדים עם צרכים מיוחדים. צילום: אלירם משה

בית הספר חמ"ד אגמים. יפתח כיתת תקשורת לילדים עם צרכים מיוחדים. צילום: אלירם משה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“אני שמח שעלה בידינו לספק את המענה החשוב של כיתת תקשורת גם עבור הורים וילדים בחינוך הדתי, בנוסף למענה שמתקיים מזה שנים בחינוך הממלכתי”, מסר ראש העירייה, תומר גלאם, “זוהי עוד דוגמא למערכת החינוך המצוינת שאנו מובילים, שיודעת לזהות את הצרכים העולים מהשטח ולתת להם את המענה המקצועי והאיכותי ביותר לצד רגישות ומסירות. אני רוצה להודות למינהל חינוך, בראשות יובל זוזט ולכל הצוות במינהל, על קידום הנושא ויישומו כבר בשנת הלימודים הקרובה. מאחל לתלמידים היקרים המון הצלחה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר