כיתה משופצת במעין שרה. צילום: אלדד עובדיה

"העירייה מזניחה אותנו": למה אין באשקלון כיתה לתלמידים דתיים עם צרכים מיוחדים?

הורים דתיים לילדים עם צרכים מיוחדים, המבקשים לשלבם בכיתת תקשורת נאלצים לשלוח אותם או לאשדוד או לבית ספר חילוני. נכון לעכשיו העירייה לא מספקת להם פתרון, "מישהו בעירייה אמר לי 'אלה ילדים שזה לא משנה אם ילמדו בחילוני או דתי'", מספרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 13.7.20 12:36

     

בבתי הספר כבר עובדים על רשימות התלמידים הכמעט סופיות שמתגבשות לקראת שנת הלימודים הבאה. בחלק מבתי הספר תפתחנה כיתות תקשורת ובהן ילמדו מספר מצומצם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. מדובר בילדים בעלי תפקוד גבוה שקיבלו את המלצות הגננות והמטפלים השונים בגן המיוחד לשילוב בכיתת תקשורת בבית ספר רגיל וקיבלו את החותמת הסופית לשיבוץ על ידי וועדת ההשמה באגף החינוך.

שילובם של התלמידים הללו בבית הספר הרגיל תורם רבות להתפתחותם החברתית והיכולת שלהם להסתגל לחיים בסביבה רגילה ולא פחות מכך תורם גם לתלמידים ה"רגילים" בבית הספר שלומדים להכיל את השונה, לתמוך ולסייע גם לאלה שמתנהגים אחרת מהם.

השבוע נודע לנו שבאשקלון ישנם כמה הורים מהמגזר הדתי שכבר תקופה ארוכה מנסים ולא מצליחים למצוא לילדיהם מסגרת ההולמת את השקפת עולמם הדתית. העירייה, כך הם מספרים מציעה להם שתי אפשרויות: שיבוץ בכיתת תקשורת בבית ספר חילוני באשקלון או שיבוץ בכיתת תקשורת בבית ספר דתי באשדוד.

נטלי חדד עם בנה.

"אני לא מעוניינת בבית ספר חילוני". נטלי חדד עם בנה

"הילד שלנו שם כיפה, שם ציצית, אני לא מעוניינת בבית ספר חילוני. אני רוצה שהוא ילמד חינוך דתי. אצלנו בבית זה קיים, אנחנו שומרי שבת, שומרי מצוות ואני מעוניינת בחינוך דתי", אומרת לנו השבוע נטלי חדד, אם לילד עם צרכים מיוחדים שבעוד חודש וחצי צריך לעלות לכיתה א', "אני לא מעוניינת באשדוד, אני תושבת אשקלון, הילד שלי תושב אשקלון, זו בושה וחרפה לעיריית אשקלון שהם ככה מזניחים משפחות כאלה, בשביל להטריח אותם לקום כל כך מוקדם בבוקר ולשלוח אותם לאשדוד. יש פה כל כך הרבה בתי ספר דתיים טובים. אין שום סיבה שגם בית ספר באשקלון לא יתמוך בילדים האלה. הם לא מפסידים שום דבר הם רק מעלים את השם שלהם".

גם אופירה חאלוויה דורשת מהעירייה לפתוח כיתה תקשורת בבית ספר דתי בעיר ומזכירה גם טענה שנאמרה לה מאחד מעובדי העירייה. "צר שלי שמישהו מהעירייה בא ואמר לי 'תשמעי, אין רע בכך שהילד ילמד בבית ספר חילוני. אלה ילדים שזה לא משנה אם ילמדו בחילוני או דתי'. אמרתי לו 'סליחה, זו זכות שלי בתור הורה לרצות שהילד שלי ילמד בבית ספר דתי וילמד לימודי קודש'", מספרת חאלוויה ומוסיפה: "אני מבקשת כיתת תקשורת בבית ספר דתי. מה זה מדינת עולם שלישי? אני לא מבינה".

אופירה חאלוויה עם בנה

"זכותי לדרוש שהוא ילמד בבית ספר דתי". אופירה חאלוויה עם בנה

חדד וחאלוויה פנו לעירייה בבקשה לאתר עוד כמה הורים לילדים כמו ילדיהם ממשפחות דתיות ולפתוח עבורם כיתת תקשורת בבית ספר דתי באשקלון. "מה שהם רוצים זה לשים אותו בבית ספר רגיל בכיתת תקשורת קטנה, אבל אנחנו רוצים שגם כאן באשקלון תהיה כיתה כזו בבית ספר דתי כיתה קטנה כיתת תקשורת". לדברי חדד יש צורך בשמונה תלמידים כדי לפתוח כיתה כזו אף כל ניסיונותיה לאתר ילדים כאלה ברחבי העיר עלו בתוהו ולא בגלל שהם אינם קיימים אלא בגלל שהעירייה לא ממש מסייעת להם לקבל מידע על ילדים כאלה ולגבש את הקבוצה המבוקשת.

"חשבתי שהעירייה תלך לקראתנו כי הם בכל זאת ילדים עם צרכים מיוחדים. אבל הם שולחים אותנו לאשדוד", אומרת חדד ומוסיפה: "אתה יודע מה זה לחכות לילד שמגיע בהסעה מאשדוד בשעה שכולם חוזרים מהעבודה זה מאוד קשה. גם פה באשקלון הוא מסיים את הגן ברבע לארבע אבל הוא בבית רק בחמש וחצי".

בשנים עברו נאלצו הורים לילדים מהמגזר הדתי לשלוח את ילדיהם לבתי ספר לא דתיים בעיר, בגלל שלא היה להם את הכוחות להילחם כמו חדד וחאלוויה שמבקשות באמצעות הכתבה לאתר הורים נוספים לילדים כאלה וביחד לפתוח את הכיתה המיוחלת בבית הספר הדתי כאן באשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יאמר לזכותה של העירייה שבשנים עברו נעשו ניסיונות לאתר קבוצת הורים כזו ולפתוח כיתה בבית ספר דתי, אלא שאז היו חילוקי דעות בין ההורים עצמם שרצו שהכיתה תיפתח בבית ספר שמשתייך לזרם דתי אחר ואחרים טענו שבית הספר שבו הוחלט שתיפתח אותה כיתה לא היה "מספיק דתי" עבורם. "זה פינוק של הורים. אני לא יכולה לדבר בשם הורים אחרים. מה שאני כן יכולה להגיד זה שכן שמעתי הורים והתקשרו אלי גם גננות מחב"ד ואמרו שזה לא משנה איפה, העיקר שתיפתח כיתה בבית ספר דתי" אומרת חאלוויה ומוסיפה "אני מאמינה שאם יהיו מחלוקות אנחנו נגשר את כל המחלוקות כמה שאפשר, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, עם כל הכבוד".

אם אתם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שצפוי לעלות לכיתה א' בכיתת תקשורת ומעוניינים שילדיכם ילמד בבית ספר דתי פנו לנטלי (050-5848475) או לאופירה (054-3675778).

ביקשנו מהעירייה לדעת מדוע היא אינה מסייעת להורים לאתר אחד את השני כדי להתאגד ולהגיע לכמות התלמידים הדרושה.

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון, באמצעות מנהל החינוך, עושה מאמצים רבים לפתיחת מסגרות חינוך ייעודיות על פי צרכי התלמידים ועל מנת להתאים לכל תלמיד ותלמידה את המסגרת המתאימה להם. לשם פתיחת הכיתה המדוברת, יש צורך בחמישה תלמידים ולצערנו, מספר התלמידים שקיבלו זכאות לכיתת תקשורת וביקשו את הזרם הממלכתי דתי הינו מועט, מה שלא מאפשר זאת. חשוב לציין שכתות ל"ל (לקויי למידה) קיימות במגזר הדתי באור מנחם, נווה ציון, עוזיאל, רמב"ם ונווה אילן".


**תיקון: בגרסה הקודמת של הכתבה פורסמה תמונת אילוסטרציה, אשר אין לה קשר לכתבה ולנאמר בה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר