גננת. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום
גננת. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

הוסר איום השביתה: הגננות לא יגבו כספים מההורים

כספי ההזנה ייגבו על ידי העירייה; ההחלטה התקבלה בשיתוף הסתדרות המורים באשקלון, מינהל חינוך ופורום ההורים העירוני. "כל ילד וילדה הם עולם ומלואו עבורי וטובתם עומדת מעל כל אינטרס פוליטי של קומץ גננות", אמר ראש העיר. בהסתדרות המורים מתחו ביקורת על דבריו

פורסם בתאריך: 13.8.19 14:31

     

בעקבות הדיווח כי הגננות מאיימות להשבית את פתיחת שנת הלימודים, התכנסה אתמול בבוקר ישיבה בלשכתו של ראש העירייה, תומר גלאם. בישיבה השתתפו מלבד ראש העירייה, גם יו"ר הסתדרות המורים באשקלון, אייל חסאן; ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט ויו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי פנחס, בה הוחלט כי העירייה היא זו שתגבה את כספי ההזנה עבור הילדים בגנים החל משנת הלימודים הקרובה.

ראש העירייה תומר גלאם אוכל יחד עם ילדי הגנים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש העירייה תומר גלאם אוכל יחד עם ילדי הגנים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ההחלטה הגיעה על רקע הטענה של הסתדרות המורים כי גביית כספי ההזנה על ידי הגננות הינו בלתי חוקי, "האחריות על גביית כספי הורים מוטלת על הרשות המקומית, ובשום מקרה לא על הגננות", כתבה ענתי דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים לראש מינהל החינוך בעירייה. "הובא לידיעתי שלמרות בקשת הגננות ופנייתן אליך בנושא, הורית להן להמשיך גם בשנת תש"פ לגבות כספי הורים. ככל שלא יוסדר נושא הגבייה על ידי הרשות, לא יוכל להתקיים מפעל ההזנה המשותפת בגני הילדים בעיר אשקלון".

ענתי דדון

ענתי דדון

לאחר ההחלטה של העירייה לגבות בעצמה את כספי ההזנה מההורים, מסר גלאם: "טובת הילדים היא הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי, למרות ניסיונות של קומץ גננות, שאינן מייצגות את השאר ומונעות מאינטרסים זרים ופוליטיים, להעיב על התוכנית, היא תצא לפועל השנה וילדינו ימשיכו ליהנות מאחד המפעלים החשובים, הייחודיים לעיר אשקלון, ומהזנה בריאה, איכותית ומפוקחת".

עוד הוסיף גלאם: "מאחורי מפעל ההזנה עומדת תפיסה רחבה של ראייה חינוכית וערכית המושתתת על עקרון השוויוניות בין הילדים, בקרב אלו שיכולים להרשות לעצמם להגיע עם כריך לארוחת הבוקר ובין אלו שלא. כראש העיר, שרואה כל ילד וילדה כעולם ומלואו, לא היה לי ספק כי את המפעל הזה יש להמשיך ואף להעצים, על ידי דאגה לארוחת בוקר מזינה ובריאה שתהיה מנת חלקם של כל ילדי הגנים באשקלון. במקביל, נמשיך לחזק ולתמוך בגננות שעושות עבודות קודש ויש לי הערכה רבה כלפיהן".

יו"ר ההסתדרות המורים באשקלון אייל חסאן, בירך את ראש העיר על ההחלטה ואמר כי הוא בטוח שמינהל החינוך ימשיך לעשות, כפי שעשה עד כה, כל שיידרש למען טובת כלל הילדים באשקלון, בכל הגילאים ומכל המגזרים.

אייל חסאן בית ספר בית יחזקאל אשקלון. צילום: אורי קריספין

אייל חסאן. צילום: אורי קריספין

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "מינהל החינוך, בהתאם למדיניות ראש העיר, רואה חשיבות עליונה במפעל ההזנה עבור ילדי העיר ובימים הקרובים ננגיש עבור ההורים בצורה מפורטת וברורה את דרך הגבייה".

יו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי פנחס: "פורום ההורים העירוני מודה לראש העיר על ההחלטה להמשיך את מפעל ההזנה בגני הילדים ברחבי העיר. החלטת ראש העיר, מוכיחה פעם נוספת שהוא שם לנגד עיניו אך ורק את רווחתם של ילדינו ובהתאם להנחייתו הנ"ל, ימשיך מינהל החינוך לקיים את מפעל הזנת הבוקר מתוך התפיסה לפיה האכילה במסגרת גן הילדים היא אירוע חינוכי וחברתי. ההתארגנות וההכנות לקראת הארוחה, השיח החינוכי, ההתנהגות בעת האכילה, העמידה על קיומם ועל יישומם של כללי היגיינה, נימוס, ניקיון ופינוי שאריות מזון ופסולת בתום הארוחה – כל אלה מקנים לילדים מסר חינוכי משמעותי וכללי התנהגות בריאים, תוך מתן מענה מיטיב ושוויוני לכל ילדי הגנים. פורום ההורים מברך את ילדי הגנים, תלמידי בתי הספר, ההורים, עובדי המנהלה, הגננות, הסייעות, המורים והמנהלים בשנת לימודים פוריה ומוצלחת".

ביקורת בהסתדרות המורים

ענתי דדון, יו"ר המחלקה לגני ילדים בהסתדרות המורים, מתחה ביקורת על דבריו של גלאם שדיבר על "קומץ" ומסרה: "הסתדרות המורים מברכת כל רשות מקומית המבצעת את המוטל עליה על פי חוק, ושאינה גורמת לגננות לעבור עליו.

"בענייני אשקלון: 'קומץ' הגננות שראש העיר מזכיר בכתבה, הינן נציגות הגננות שנבחרו בבחירות דמוקרטיות,  באשקלון ע"י ציבור הגננות בעיר. בדיוק כפי שראש העיר נבחר ע"י תושבי אשקלון.

"אמירת ראש העיר, כי ועד הגננות מונע משיקולים פוליטיים הינה אמירה פסולה, שמוטב היה לה שלא תיאמר. להזכירו: 'הפוסל – במומו פוסל'
במקום לנהל מערכת יחסים תקינה עם נציגות הגננות באשקלון, בוחר ראש העיר, מר תומר גלאם, להשתלח בהן, מעל דפי העיתון. מוטב יהיה, אם ראש העיר, יעסוק בפתרון בעיית הגבייה בעיר אשקלון, לא יגרום לגננות לגבות כספים מההורים וינהל דו שיח ופגישות עבודה קבועות עם נציגות הגננות בעיר.

"ברצוני להבהיר כי גננות אשקלון כמו כל גננות הארץ לא תגבנה את כל תשלומי ההורים בכלל, ותשלומי ההזנה בפרט".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר