גננת. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום
גננת. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

הגננות מאיימות: "נשבית את פתיחת שנת הלימודים באשקלון"

הגננות באשקלון טוענות כי העירייה דורשת מהן לגבות כספי הזנה מההורים אף שאסור להן לעשות את זה ומאיימות להשבית את פתיחת שנת הלימודים. "החלטת הגננות - פגיעה בציבור ההורים והילדים", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 1.8.19 12:08

     

עם פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים נדרשים ההורים לשלם כ-700 שקלים עבור הזנת התלמידים בארוחות הבוקר וכן עבור סל תרבות. במשך שנים גביית הכסף נעשתה על ידי הגננות, אלא שבהסתדרות המורים טוענים כי מדובר בצעד לא חוקי.

לאחר שבעירייה כבר הפיצו עלון להורים, ובו נכתב כי התשלום ייעשה באתר העירייה, מספרת אחת הגננות כי ועד הגננות זומן לפגישה עם יובל זוזט בנושא, ושם נמסר להן כי יש להמשיך בגבייה באמצעות הגננות. "אנחנו סמכות פדגוגית ולא מוכנות להתעסק בכספים", אומרת אחת הגננות. "אנחנו במשך שנים לא רוצות לעשות את זה. יש הורים שלא משלמים לפעמים, ולא מתפקידי לרדוף אחריהם. יש את העירייה שגם ככה עוסקת בגביית כספים, אז שיגבו את הסכום הזה".

העלון שנשלח להורים

העלון שנשלח להורים

מהסתדרות המורים פנו לעירייה לראש מינהל החינוך יובל זוזט בנושא. "המטלות על גננות הן מורכבות, רבות ומגוונות, וגביית כספי הורים אינו אחד מהם", נכתב במכתב מאת ענתי דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. "האחריות על גביית כספי הורים מוטלת על הרשות המקומית, ובשום מקרה לא על הגננות. הובא לידיעתי שלמרות בקשת הגננות ופנייתן אליך בנושא, הורית להן להמשיך גם בשנת תש"פ לגבות כספי הורים. ככל שלא יוסדר נושא הגבייה על ידי הרשות, לא יוכל להתקיים מפעל ההזנה המשותפת בגני הילדים בעיר אשקלון".

ענתי דדון

ענתי דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים

דדון דרשה בסוף המכתב כי זוזט יורה "על שינוי נוהל לא חוקי זה, ולהסדיר באופן מיידי את עניין גביית כספי הורים בעיר אשקלון, כך ששנת הלימודים תש"פ תוכל להיפתח כסדרה וללא תקלות. בכל מקרה, הוריתי לכל גננות אשקלון לא לגבות כספי הורים!" נכתב.

"לפני 15 שנה החליטה המדינה שלגננות אסור לגבות כספי הורים", מסבירה דדון. "כמו שמורה לא גובה כספים אלא המזכירה, כך גם אסור לגננת לגבות כספי הורים. לקח לעיריית אשקלון 15 שנה לא לקיים את החוק. פנינו למר יובל זוזט ב-10 ביולי, ובמהלך כל השנים האחרונות פנו מהסתדרות המורים לעיריית שקלון, והיא לא הגיבה. זה עבירה על החוק, ואנחנו לא ניתן לגננות לעבור על החוק".

יובל זוזט. צילום: פבל

"שוקדים על מציאת חלופה". יובל זוזט. צילום: פבל

מכתבים דומים הוצאו בעבר גם לרשויות אחרות, ודדון מספרת כי היחס היה שונה, "רובם הגדול מאוד זימנו פגישה איתנו, חלק נכבד מהרשויות סידרו את העניין. אני בסניף בת ים, היא ישר הבינה את התקלה, ואנחנו לקראת פתרון, ואצלנו בבת ים לא יגבו".

אם העירייה לא תחזור בה מכוונה זו, מתכוונת דדון להשבית את פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים בעיר. "אנחנו נכריז בשבוע הבא על סכסוך עבודה באשקלון, ויכול להיות שלא תיפתח שנת הלימודים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר כי הם "דוחים מכול וכול את הטענה לכפייה. לאורך השנים הגננות היו אלו שגבו את נושא ההזנה, ובצעד חד צדדי, שאנו רואים בו פגיעה בציבור ההורים והילדים, החליטו להפסיק זאת. עיריית אשקלון שוקדת בימים אלו על מציאת חלופה לגביית ההזנה, כאשר טובת ההורים והילדים היא הדבר היחיד העומד לנגד עיניה, ולא כל אינטרס אחר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר