מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

יפה בן דוד: "נעמוד כחומה למנוע הצבת מצלמות בגנים"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד,יצאה נגד התערבות ההורים במערכת החינוך: "הגיעו מים עד נפש". נגדיר אמנה שתקבע את הגבולות הנאותים כדי לשמור על עובדי ההוראה ולחזיר להם את הסמכות ואת האוטונומיה ללמד ולנהל

פורסם בתאריך: 12.8.18 13:13

     

לבד מתקציבים, שיטות הוראה ומדיניות בנושא החינוך חוד החנית שעוסק לילות כימים בתחום החינוך הם ציבור המורים שפוגשים פנים מול פנים את התלמידים, מטפחים ומקדישים להם את תשומת הלב שעשויה לפתוח להם צוהר לעולם מוצלח יותר.

הסתדרות המורים בחרה ללוות את הוועידה בכל עיר יעיר שאליה תגיע בשבועות הקרובים. מי שהתכבדה לפתוח את הוועידה בנאום היא יו"ר הסתדרות המורים הארצית, הגב' יפה בן דוד.

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. צילום: ראובן קפוצינסקי

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. צילום: ראובן קפוצינסקי

"דווקא היום, דווקא במצב הביטחוני הנוכחי, חשוב לי להיות פה. אני רוצה לחזק את כולכם, את תושבי הדרום, את עובדי ההוראה, את ההורים ואת הילדים. אני יודעת כמה הימים האלה מורכבים. עם כל הקושי והמורכבות – נעבור את הימים האלה ביחד. בימים האלה, כאשר אתם צריכים להפגין עוצמה וחוזק, הסתדרות המורים תיתן לכם רוח גבית. אנחנו עומדים לצדכם ואני מפצירה בכם לפנות אלינו בכל בקשה ונסייע ככל שניתן" פתח בן דוד את נאומה.

"בשבועיים הקרובים נקיים ועידות החינוך בשתיים-עשרה ערים ברחבי הארץ. הסתדרות המורים בחרה לקחת חלק בפרויקט החשוב הזה, כי מערכת החינוך, על כל מאות אלפי עובדי ההוראה המסורים שלה, נמצאת בכל מקום ונוגעת בכל חלקי החברה הישראלית.

בן דוד בשורה הראשונה עם ראש העירייה בפועל

הסתדרות המורים, לפי החזון שלי, היא חלק משמעותי ומשפיע בחברה הישראלית ולכן אני מגיעה לכל מקום כדי לשמוע, להשמיע וללמוד. במהלך שנת הלימודים, ביקרתי פה בכמה בתי ספר, נפגשתי עם מנהלים וועדי מורים וגננות ואני מבקשת לציין, שנעשית פה עבודה של ממש.
לאורך כל השנה, אני מגיעה למאות מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. מהיום הראשון שנבחרתי לתפקיד, החלטתי שאני מסתובבת בשטח. שבעצמי אני פוגשת עובדות ועובדי הוראה ומסתכלת להם בעיניים. רואה את המבט שלהם ורק ככה מבינה מה באמת חשוב להם.

כמי שגדלה והתפתחה במערכת, תחום ההוראה והחינוך ומעמד העובדים בתחומים הללו הם "בנשמתי". רציתי לפגוש, לשמוע וללמוד, בצורה בלתי אמצעית, על האתגרים של עובדי ההוראה במקומות השונים. הדרך הכי טובה לעשות את זה, היא "דרך הרגליים": לצאת ולפגוש את עובדי ההוראה בכיתות, בגנים ובחדרי המורים. ואכן, בשנה האחרונה פגשתי אלפים רבים של עובדות ועובדי הוראה ומכל אחד מהם – למדתי.

הנושאים שבהם נדון בוועידות הם נושאים שקרובים לליבם של עובדי ההוראה, כי הם מהווים את חיי היומיום שלהם, מעסיקים ומטרידים אותם. אנחנו נדבר על נושאים פדגוגיים ועל נושאים אקטואליים אחרים שבהם הסתדרות המורים עוסקת לאורך כל השנה ותמשיך לעסוק בהם גם בשנה הקרובה. בראש ובראשונה, נושא שיכול לעורר מחלוקות, אבל גם יכול לעורר אותנו כחברה ולייצר דיאלוג בונה – הקו שהופך מעורבות הורים לגיטימית להתערבות גסה".

שיעור בבית ספר באשקלון. אילוסטרציה: דוברות עיריית אשקלון

בין יתר הנושאים שעליהם תעסוק הוועידה היא המעורבות ההורית שעלתה לאחרונה לכותרות. בן דוד הקדימה ליידע את הנוכחים בעמדת הסתדרות המורים. "נושא כאוב ומורכב שעסקנו בו רבות בחודשים האחרונים ועוד נשוב ונעסוק בו. גם כאן, מדובר בסוגיה רוחבית שיש לה השפעות רבות על מערכת החינוך ועל עובדי ההוראה בכל תחומי העשייה.

האם ישתיקו את ההורים? יו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי פנחס. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

לצערי, מעורבות הורים בחלק מהמקומות הפכה להתערבות גסה, שפוגעת קשות ביכולת של מנהלים לפעול במקצועיות הנדרשת מהם ובעובדי ההוראה שניטלת מהם האוטונומיה המקצועית. הגיעו מים עד נפש. ולכן, יחד עם אנשי מקצוע ועם נציגי אקדמיה, נציגי משרד החינוך אנו מקימים ועדת היגוי שתנסח, במשותף עם אנשי חינוך, אמנה שתגדיר את הגבולות הנאותים, ישמור על עובדי ההוראה ויחזיר להם את הסמכות ואת האוטונומיה ללמד ולנהל" אמרה בן דוד.

גם הקריאה להצבת מצלמות אבטחה בגני הילדים והסדרת העסקת מטפלות שאינן מוסמכות בפעוטונים ובמשפחתונים שבו ועלו לדיון גם בוועידה. "אני אזכיר בקצרה את נושא הצבת המצלמות בגנים. בנושא הזה עומדת הסתדרות המורים כחומה בצורה כדי למנוע את הצבתן בגנים המפוקחים על ידי משרד החינוך. אנחנו ממשיכים לעמוד על המשמר מול יוזמות חקיקה שחלקן הן פופוליסטיות ומזיקות. יותר מזה, הסתדרות המורים יזמה ממש לאחרונה הצעת חוק שתאסור על מי שאינן גננות מוסמכות להציג את עצמן ככאלה. גם פעוטונים שאינם מנוהלים על ידי גננות מוסמכות – לא יוכלו להיקרא גני ילדים. זה צעד ראשון שמטרתו להסדיר את הכאוס הקיים.

פוגע בפרטיות. מצלמת אבטחה. צילום: הראל מעוז משה

אני רוצה להדגיש: הצבת מצלמות היא לא דבר שנוגע רק לגני הילדים ורק לגננות. היא משקפת שאלות הרבה יותר בסיסיות שנוגעות לכל אחד ואחת מאתנו, כאנשי הוראה וכהורים: מה האחריות של המדינה כלפי ילדים רכים בשנים ומדוע המדינה מורידה מעצמה אחריות. הרי הגנים הציבוריים הם הצלחה אדירה. מדוע לא ליישם את השיטה הזו גם בגילאי 0-3? לשיטתי, הצבת המצלמות הן פלסטר שאסור לשים על השאלות הללו".

במהלך הוועידה שבו ועלו הנושאים הללו שנחשבים טעונים בפאנלים שהתקיימו על ידי המשתתפים ונשמעו דעות לכאן ולכאן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר