השמנת ילדים. צילום: דודו בכר

אשקלון: מקום שני בארץ בהשמנת תלמידים

מדו"ח של משרד הבריאות עולה כי 39 אחוז מתלמידי אשקלון סובלים מהשמנה, ואחד מכל עשרה סובל מהשמנה חמורה

פורסם בתאריך: 15.12.17 11:58

     

נתונים ראשונים מסוגם שאסף משרד הבריאות מתלמידי כיתות ז’ בכל בתי הספר במדינה חושפים את מפת ההשמנה החמורה של ילדי ישראל ברחבי הארץ. התוצאות הללו משקפות למעשה את משקלם המדויק של כל התלמידים בני ה-13-12 בישראל.

מהנתונים עולה כי במקום השני בקרב הערים היהודיות נמצאת אשקלון, עם 38 אחוזי השמנה – 40 אחוז מהבנים ו-37 אחוז מהבנות. אחד מכל עשרה ילדים בעיר מוגדר כסובל מהשמנה חמורה. “הנתונים קשים ביותר”, אמר פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות לכלי התקשורת בהתייחסו לנתונים. “אין ספק שמדובר בבעיה לאומית, שחייבים לפתור אותה. ילדים שמשמינים בגיל כה צעיר יהפכו, קרוב לוודאי, למבוגרים שמנים, ויהיו מועדים לסבול מכל המחלות הכרוכות בהשמנה: מסוכרת, דרך מחלות לב וכלי דם ואפילו סרטן. המדינה חייבת לפעול על מנת לבלום את מגפת ההשמנה אצל כולם ולעזור למי שזקוקים לעזרה. למען המטרה הזאת אנו פועלים כעת”.

 

בתואר “העיר שבה חיים הילדים השמנים ביותר” זוכה שדרות, שבה שיעור הילדים השמנים עומד על 49 אחוז, כלומר כל ילד שני. באשדוד 32 אחוזי השמנה בקרב ילדים.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: “ערי ישראל שמנות מהצפון עד הדרום, לכן הרפורמה שמוביל משרד הבריאות היא צורך אמיתי שעולה מהציבור, שרוצה לצרוך מזון יותר בריא. יש פערי מידע בין הצרכנים, שלא יודעים כמה מלח, סוכר ושומן יש במוצר, ותפקידנו לעזור להם לאכול יותר בריא”.

המצב הזה מדאיג אף יותר לאור הנחיות משרד הבריאות שאינן חדשות, על פיהן חל איסור על מכירה של או הגשה של ממתקים וחטיפים עתירי שומן, מלח וסוכר, וכן משקאות ומוצרים מתוקים וממותקים בגני הילדים ובבתי הספר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר