להקת הפיל הכחול. צילום: מאיה סלע
להקת הפיל הכחול. צילום: מאיה סלע

עצמאות 74 למדינה: להקת "הפיל הכחול" מאשקלון תופיע בטקס המשואות

הלהקה האשקלונית תופיע בטקס החגיגי בהר הרצל ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. בשנים האחרונות הובילה הלהקה שהסולן שלה, לירון אטיה, נעזר בכיסא גלגלים, את הדרישה לקיים מופעים מוזיקליים עם התאמת נגישות לאנשים עם מוגבלות. "פעילות זו תואמת את הערכים שמבקש טקס המשואות להעמיד במרכזו", אומר השר טרופר

פורסם בתאריך: 1.2.22 11:07

עדכון אחרון: 1.2.22 18:44

     

להקת "הפיל הכחול" תופיע בטקס הדלקת המשואות הממלכתי שיפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הטקס הממלכתי יתקיים בהר הרצל ביום רביעי, אור ליום ד' באייר, 4 במאי 2022 ויעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

להקת "הפיל הכחול" שהוקמה על ידי תושבי אשקלון, התפרסמה עם שירה "יסמין" שיצא לאור בשנת 2009. הלהקה חזרה לאחרונה להופיע ברחבי הארץ יחד עם שירים בהם "שיר לי", "הכל יהיה", "לופ", "לויתן" ועוד שהפכו ויראלים, זכו לתהודה ברשתות החברתיות ונכנסו לרשימות ההשמעה בתחנות הרדיו.

החזרה לבמה באה לא רק מאהבה למוזיקה ולרצון הלא מרפה של הקהל, אלא גם מההבנה העמוקה שיש בישראל בעיית נגישות, באופן כללי ובעיקר בהופעות. לירון אטיה, סולן הלהקה, שנפצע בתאונה ומתנייד בכיסא גלגלים, מתמודד עם חוסר הנגישות במרחבים הציבוריים יום יום וכותב על כך רבות ברשתות החברתיות בצורה שזוכה להדים רבים בתקשורת. מעבר להשמעת יצירותיהם שכל אחד יכול להתחבר אליהן, מטרה נוספת בהופעות היא להשמיע קול קריאה על הנעשה בארץ ולשנות את ההתייחסות לאנשים עם מוגבלויות ולתת להם את זכויותיהם הבסיסיות.

בשל כך, הלהקה חרטה על דגלה לקיים את הופעותיה אך ורק במקומות נגישים ולהשמיע את קולו של מי שלא נשמע. הלקה מורכבת מנגני הגיטרות גלעד לוי שגם שר, רז חנוכי, ארז ברעם, ניר מעין ורז טובול, מתופף הלהקה.

לירון אטיה. צילום: אילן אסייג

יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים השר חילי טרופר: "להקת 'הפיל הכחול' הינה להקה מצליחה, שקנתה לה אוהדים רבים, בין השאר בשל הקול והסיפור המרגש של הסולן לירון אטיה. בשנה האחרונה קידם לירון יוזמה להנגשת מופעים וחיבר בין עולם המוסיקה לבין ערכים של הנגשה ושוויון. פעילות זו תואמת את הערכים שמבקש טקס המשואות להעמיד במרכזו וגם בכך יש חשיבות. אני שמח על ההחלטה שיזהר כהן והפיל הכחול יופיעו גם הם בטקס המשואות".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, בירך את חברי הלהקה, "בירכתי לפני זמן קצר את חברי להקת הפיל הכחול, לירון אטיה וגלעד לוי, ושיבחתי אותם על הבחירה בלהקה להופיע בטקס הדלקת המשואות הממלכתי שיפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. מעבר ליצירה המוזיקלית הנפלאה והאהובה, הצליחה הלהקה מאשקלון להוביל שינוי ביחס לנגישות לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחבים הציבוריים. חברים יקרים, אשקלון כולה מתרגשת איתכם ומצפה לראותכם במעמד החשוב והמרגש ביותר בשנה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר