הסנדוויץ' הרעב. צילום: כפיר בולוטין
הסנדוויץ' הרעב. צילום: כפיר בולוטין

חול המועד סוכות: פסטיבל הקרון מגיע לאשקלון

20 הצגות מבית היוצר של תיאטרון הקרון בירושלים ו-20 מיצגים מרהיבים במרכזים הקהילתיים בעיר. כל האירועים באשקלון

פורסם בתאריך: 13.10.19 14:55

     

לראשונה יפתחו המרכזים הקהילתיים בעיר את שעריהם במהלך חול המועד סוכות למשך יומיים, ובמהלכם יציעו 20 הצגות משובחות ואיכותיות מבית היוצר של תיאטרון הקרון בירושלים. בין ההצגות שיועלו: "רכבת המתנות של סבא וסבתא", "סיפורים לצלילי הקשת", "למה בכה הדג?", "יואל אמר" ועוד רבות וטובות.

ראש העירייה תומר גלאם: "מהפכת האירועים נמשכת גם בחול המועד סוכות. כפי שתראו, המדיניות החדשה שלנו כוללת יותר תוכן, יותר איכות ויותר אירועים קונספטואליים שימצבו את העיר אשקלון כשחקנית מרכזית בתחום התרבות בישראל. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ושיהיה לכולנו חג סוכות שמח והנאה מרובה".

פסטיבל הקרון יתקיים בימים 16-15.10.19 בין השעות 19:00-9:30 במרכזים הקהילתיים בעיר

במקביל יוצבו במרכזים, שילבשו חג, 20 מיצגים מרהיבים לצד הפנינג יצירה ודוכני הפעלה. עלות כל הצגה 10 שקלים בלבד.

פירוט ההצגות בפסטיבל הקרון:

"רכבת המתנות של סבא וסבתא": 15/10/2019 15:30 מתנ"ס נווה דקלים / 15/10/2019 10:00 מתנ"ס הרצוג

מי לא אוהב לקבל מתנות? סבתא נחמק’ה וסבא אלברט אוהבים לתת מתנות. יש להם נכדים ברחבי הארץ, והם נהנים לבקרם ולהפתיע אותם במתנות. לכל אחד מהנכדים הם הכינו מתנה מיוחדת עם שיר והפתעה. וכך, עם המתנות הארוזות בקופסאות צבעוניות ומסקרנות, הם מגיעים לתחנת הרכבת כדי לצאת למסע בין הנכדים המפוזרים בארץ.מה מסתתר בתוך הקופסאות? איך הכניס סבא אלברט צליל לתוך קופסה? איך מצליחה סבתא נחמק’ה להדהיר מרכבת שבלולים?

סבא אלברט, בשיתוף קהל הילדים, משכנע את סבתא נחמק’ה לפתוח את המתנות ולהראות להם מה מסתתר בתוכן, כך נגלים מראות מרהיבים, הפתעות ושירים. האם יגיעו המתנות ליעדן? והרכבת! מתי היא כבר תגיע?כל זאת ועוד נגלה ביחד עם סבא אלברט במהלך ההצגה. תיאטרון חפצים פיוטי מלווה במוזיקה מקורית ושירה חיה.

על שלוש פנדות וזהבה אחת. צילום: דור קדמי

על שלוש פנדות וזהבה אחת. צילום: דור קדמי

"למה בכה הדג?": 15/10/2019 12:00 מתנ"ס הרצוג / 16/10/2019 12:00 מתנ"ס נווה אילן

על פי סיפורי עודד בורלא. בואו לספרייה מיוחדת במינה מלאה בספרי פופ-אפ צבעוניים, חלקם קטנטנים וחלקם ענקיים, המסתירים בתוכם סודות והפתעות. שתי שחקניות וחמישה סיפורים בעולם תלת ממדי צבעוני ומפתיע. הילדים מוזמנים להציץ לסיפוריו של בורלא על חיות מוזרות שעשויות כולן נייר. מה קרה לג’ירפה כשהעורב מציע לקשור את צווארה? מי אהב את העקרב? ולמה בכלל בכה הדג? בסוף ההצגה כל החברים חוזרים אל הספרים. אם גם אתם תנסו לפתוח ספר בעצמכם… מי יודע מה יקרה?

זוכה ההצגה הבינתחומית הטובה ביותר – פרס הבמה להצגות ילדים 2017.

"יואל אמר": 15/10/2019 11:30 מתנ"ס כצנלסון / 15/10/2019 16:00 מתנ"ס וולדנברג

הצגה מוזיקלית בהשראת ספרו של יואל הופמן "בפברואר כדאי לקנות פילים". ההצגה "יואל אמר" עוסקת בכוחו של דמיון להציל מבדידות ולחבר בין אנשים. רונית מחכה ליואל – החבר (הדמיוני) שלה. ומה רבה האכזבה כשהוא מבושש לבוא. אבל… במקומו מגיע חבר אחר, אמיתי לגמרי, ובידיו כלי נגינה! ביחד הם שרים ומנגנים בכלי נגינה רבים: טובה, חצוצרה, חליל צד, גיטרות, יוקלייליי וגם בכלי נגינה זעירים. דרך המוזיקה ומשחקי הדמיון הם חולקים רגעי פחד ואומץ, בדידות ושותפות, ריבים, פיוסים, געגועים ולבסוף… שמחה גדולה בחברות.

ההצגה זכתה בארבעה פרסים בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2014: פרס ההצגה הטובה ביותר, המחזה, הבימוי והמוזיקה.

מעיל הפלאים. צילום: דור קדמי

מעיל הפלאים. צילום: דור קדמי

"אגדת בור המים": 15/10/2019 15:00 מתנ"ס חבצלת / 15/10/2019 10:00 מתנ"ס כצנלסון

מה יעשו החיות כשבור המים שלהן מתייבש?  סיפור אפריקני מלא קצב והומור על בצורת ועל נתינה. מסופר עם בובות עשויות מבקבוקי פלסטיק.

"טיול לילי": 15/10/2019 09:30 בית ווסק

כמו הרבה ילדים, "קטנה" פוחדת מהחושך, היא מתקשה להירדם ודורשת: "אבא, תישאר איתי עד הבוקר, טוב?" כשהיא סוף סוף נרדמת, אבא יוצא, ולחדר מגיע אורח מפתיע, ואיתו היא יוצאת להרפתקה – בים וביער, מעל פני האדמה ומתחתיה. במהלך הטיול על במה פלאית מתיידדת "קטנה" עם החושך וכבר לא פוחדת ממנו בכלל. הצגת ילדים משעשעת על חלומות, פחדים וחיות אחרות.

זוכה פסטיבל תיאטרון הבובות גולדן ספאקל (Golden Spakle) בסרביה בפרס השחקנית הטובה ביותר – גוני פז.

"סיפורים לצלילי הקשת": 15/10/2019 18:00 מתנ"ס נווה דקלים / 15/10/2019 12:00 מתנ"ס בית ווסק

שחקנית-מספרת סיפורים בשיתוף שני נגנים. הם מפליגים עם הקהל דרך סיפורים ומנגינות למסע קסום ומלא דמיון. המסע מתחיל בהיכרות עם כלי מוזיקה מיוחדים מרחבי תבל. לכל כלי הסיפור שלו, השם שלו וכמובן הצלילים המיוחדים לו. במופע מוצגים סיפורי עם סוחפים ומרגשים, מלאי חכמת חיים והומור, המלווים בכלי נגינה ומוזיקה ייחודיים ממקומות שונים בעולם, המעצימים את חוויית הסיפור. מופע מיוחד המשלב בתוכו מגוון אמנויות במה – מוזיקה, סיפור ותיאטרון.

הנהג שהפך לתזמורת. צילום: דור קדמי

הנהג שהפך לתזמורת. צילום: דור קדמי

"האוסף הכי הכי": 15/10/2019 18:00 מתנ"ס חבצלת

יהונתן מזמין את המבקרים להתרשם מהאוספים הפרטיים שלו, חפצים פשוטים ובלתי נדירים – אוסף עלים, אוסף עננים, אוסף מים ואדמה… הוא יוצר עושר של התרחשויות בימתיות העוקבות אחר מחזור העונות והחיים. הילדים והוריהם עוזרים לאוסף העננים להמריא שוב עם הרוח, עוזרים למים הזורמים להמשיך בדרכם כשהם משיטים בהם סירות קטנות (באמת!), ממתינים לנשירת עלה בסתיו ועוד. הקהל הוא שותף פעיל, וביחד הם בוראים עולמות רגישים של קסם ושעשוע, של חוויות ראשוניות ואוספי ילדות. החוויה מזמינה את קהל הילדים וההורים ומשלבת צפייה והתנסות.

ההצגה זכתה בפרס "חביבת הקהל" ובפרס "הרעיון" במסגרת פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2007.

"בת המלכה והירח": 16/10/2019 09:30 מתנ"ס אלוני ציון

עיבוד לספרו של ג’יימס ת’רבר "המון ירחים". סיפור על נסיכה קטנה, בתה של מלכה עסוקה מאוד, הנופלת יום אחד למשכב. כדי שתחלים (אומר הרופא המלכותי) יש להקשיב לה. הנסיכה מבקשת את הירח. מי יקשיב ויביא את הירח שבו רוצה בת המלכה? המופע כולו עשוי נייר ומוצג מתוך ספר גדול ממדים. דפי הספר מהווים את מקומות ההתרחשות והתלבושות של הדמויות. השחקנית הופכת לדמויות שונות תוך כדי דפדוף בספר הגדול. עיבוד המדגיש את הצורך בשיחה והקשבה כמפתח להבנה ופתרון.

"הסנדוויץ’ הרעב ואיך ממציאים סיפורים": 16/10/2019 12:00 מתנ"ס אלוני ציון

אם סנדויץ׳ יכול להיות רעב, אז גם מפלצת יכולה להתאהב. ואם האיש גר בבית, אז איפה הבית גר? ג’רמי מנסה לכתוב סיפורים, כל מיני סיפורים, ושי לפעמים עוזרת, לפעמים מבלבלת ולפעמים מפריעה. אבל רק ביחד הם יצליחו במשימה – לספר סיפור על איך מספרים סיפור! וגם לחיות באושר ועושר עד עצם היום הזה… תיאטרון בובות, ליצנות וחפצים, המזכיר לנו שאפשר ליצור משהו מכל דבר, ושכל המצאה תחילתה במשחק.

בת המלכה והירח. צילום: דור קדמי

בת המלכה והירח. צילום: דור קדמי

"מעיל הפלאים": 16/10/2019 09:30 מתנ"ס נווה אילן

ביום הולדתו מקבל החייט הקטן פתק מסתורי "נא לתפור מעיל עד חצות. המידות אינן משנות, העיקר שיתאים בדיוק…" בדיוק בחצות החייט משלים את המשימה, אבל אז… לאן ממהרת מכונת התפירה? למה המספריים לובשות חצאית? למה הופך האצבעון? למי באמת נועד המעיל הפלאי? בואו הצטרפו למסע קסום ומרגש של החייט בעקבות מעיל הפלאים. תיאטרון חפצים עשיר ויצירתי, המשלב מעט טקסט, משחק ומוזיקה מקורית.

זוכה פרס ההצגה הטובה ביותר, פסטיבל Gulliver Festival galat, רומניה 2019.

"תהיה בריא, מוריס מגי": 16/10/2019 15:30 מתנ"ס בורטון

עיבוד לסיפור מאת פיליפ ס' סטיד ואיורים מאת ארין א' סטיד. מוריס הוא איש קטן שמתגורר בארגז כלים בבית מלאכה. כל בוקר הוא נוסע לעבודה בגן החיות ופוגש את חבריו הטובים: הפיל הגמיש, הצב הזריז, הקרנף המצונן, הפינגווין שמדבר פינגווינית והינשוף שפוחד מהחושך. כמו תמיד כשמוריס מגיע, גן החיות מתעורר לחיים: מוריס בודק, מחבק, משחק וצוחק, מעודד ומודד, מקלח ומקנח (את האף) וגם שר שיר ערש על ענף. אבל יום אחד מוריס לא הגיע לעבודה. החיות המודאגות החליטו לעשות מעשה… סיפור על חברות לא שגרתית בעולם קטנטן מלא קסם. בתום ההצגה יחולק משהו קטן ומתוק לילדים.

תהיה בריא מוריס מגי. צילום: דור קדמי

תהיה בריא מוריס מגי. צילום: דור קדמי

"הנהג שהפך לתזמורת": 16/10/2019 18:00 מתנ"ס בורטון

אברהמוס הנהגוס הוא קצת ליצן. הוא מגיע לפני הלהקה ומסדר את כלי הנגינה. הוא מאוד אוהב את עבודתו. אבל היום… הכלים, הקהל ואברהמוס מחכים לנגנים, והם לא מגיעים! האם יצליח אברהמוס להציל את המצב? האם הילדים יעזרו לו להפוך לתזמורת של איש אחד? אכן הנס קורה. עם תוף גדול על הגב (ותוף קטן על הרגל), עם גיטרה, מפוחית, חלילית ומשרוקית. אברהמוס הנהג מנגן, שר, רוקד ומפעיל את הילדים בשירה ובתנועה ומראה להם שאין גבול לרצון ולדמיון.

"על שלוש פנדות וזהבה אחת": 16/10/2019 16:00 מתנ"ס נווה אילן

עיבוד מפתיע וססגוני לאגדה הקלאסית "זהבה ושלושת הדובים". לילה אחד מיקי מבינה שהיא גדלה: השן מתנדנדת, החולצה לוחצת… בקרוב כבר לא תוכל לשחק עם חברתה הבובה זהבה. יחד הן בורחות ליער קסום ומסתורי: כיצד עץ התפוחים מדבר? ממה צוחקות הפטריות? מהו סוד הדייסה של אימא דובה? ואיך קטן יכול להיות תמיד גדול וגדול תמיד קטן? חמש בובות, ארבעה שירים, שלוש פנדות, זהבה אדמונית אחת, וילדה אמיצה במסע מרגש ומצחיק אל היער ובחזרה.

הסנדוויץ' הרעב. צילום: כפיר בולוטין

הסנדוויץ' הרעב. צילום: כפיר בולוטין

"ציפור הגשם – אגדת נייר": 16/10/2019 18:30 מתנ"ס נווה אילן

הצגה קסומה על אודות ילד אמיץ המאמין בציפור המביאה את הגשם בשירתה, אך נעלמת בשעה שהאנשים מפסיקים להאמין בכוחה. הוא נאבק באנשים ההורסים את הטבע ויוצא לחפש את הציפור מתוך אמונה שלכל סיפור יכול להיות סוף טוב.  בשפה תיאטרונית ייחודית, המשלבת את אמנות האוריגאמי (קיפול הנייר היפני) עם אמנות הסיפור מפיחה השחקנית חיים בחומרי הנייר. הגיבורים המקופלים לוקחים חלק בעלילה דרמטית רבת תהפוכות וקסם.

זוכה פרס הרעיון הטוב ביותר בפסטיבל הבינלאומי ה-13 לתיאטרון בובות, סרייבו 2012.


אירועים נוספים בעיר

ארכיאולוגים ליום אחד

15.10.19 בין השעות 13:00-9:00 בחצר הסרקופגים במרכז אפרידר, הנשיא 1.

אירוע נוסף לכל המשפחה מזמין את כל בני המשפחה להיות ארכיאולוגים ליום אחד. בפעילות זו תוכלו להכין את מטבעות אשקלון, יצירת פסיפס וחמסות, לצפות בתצוגה ארכיאולוגית, שטיפה וחקר של חרסים, צביעת כדים, הדרכה והסברה. האירוע בשיתוף עיריית אשקלון ורשות העתיקות מרחב דרום. הכניסה חופשית.

אירוע מרכזי לציבור הדתי

רביעי 16.10.19, בשעה 11:00, מתנ"ס וולדנברג

ברביעי במתנ"ס וולדנברג חול המועד סוכות בשמחת חג מיוחדת. עם הזמר ישראל נתנאל, מופע חושים מני הולנדר וזמר אורח נהוראי אריאלי.

עלות השתתפות 15 שקלים (רכישה באתר טיקצ’אק).

שמחת בית השואבה בשכונות

שלישי 15.10.19 בשעה 19:00, מבצע משה 11, נווה דקלים

שלישי 15.10.19 בשעה 19:30, לכיש 13 נוה אילן

רביעי 16.10.19 בשעה 19:30, כורש 18 , שכונת שמשון (צפון)

​אירוע לכל המשפחה מזמין לשמוע דברי תורה וברכה, שירה וריקודים. כמו כן, מופע להטוטים ובלונים. האירוע במעמד ראש העירייה תומר גלאם, הממונה על ההווי הדתי אברהם עשור והממונה על הציונות הדתית בשיתוף בית חב"ד וחבר המועצה, עמיחי סיבוני. כניסה חופשית.

כוחו של סיפור

שלישי 15.0.19 בשעה 15:00, מתנ"ס אלוני ציון

אירוע לכל המשפחה. ההצגה "כוחו של סיפור", ​הפנינג, פינת ליטוף, מתנפחים ועוד.

עלות 10 שקלים (רכישה באתר טיקצ’אק).

ההצגה "תאווררי" לנשים ונערות.

חמישי 17.10.19, בשעה 20:00, מתנ"ס וולדנברג.

​קומדיה מהחיים על תשובה מאהבה ומה שזה עושה לסביבה.

עלות 15 שקלים (רכישה באתר טיקצ’אק).

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר